Bekijk volle/desktop versie : Zakenman Van Anraat krijgt 15 jaar celstraf



Pagina's : [1] 2

23-12-2005, 16:12
Zakenman Van Anraat krijgt 15 jaar celstraf
[/SIZE]
[SIZE="2"]Zakenman Frans van Anraat moet 15 jaar de cel in. Hij krijgt de straf wegens medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden in Iran en Irak. De rechtbank sprak hem vrij van volkerenmoord in Irak.

Wapens
Volgens de rechters is niet bewezen dat Van Anraat wist dat de door hem geleverde chemische middelen hiervoor zou worden gebruikt. Hij wordt dus wel vervolgd voor het leveren van de middelen. Justitie had 15 jaar geëist.

Grondstoffen
De rechter acht het bewezen dat hij in de periode tussen 1984 en 1988 grondstoffen voor chemische wapens heeft geleverd aan het Iraakse regime van Saddam Hoessein.

Aanval
In de stad Halabja werden in 1988 5000 Koerden gedood. Volgens justitie is Van Anraat mede-verantwoordelijk. Het OM had ook 15 jaar tegen Van Anraat geëist.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/12_december/23/binnenland/1223_1415_van_anraat_uitspraak.xml

23-12-2005, 16:34



Citaat door BillSucksagain:
Terecht natuurlijk !!!!!!!!!!

Zelfde geldt voor zijn werkgever S.Hoessein ...............
Terecht????????????????

Dan moeten ze ook de Amerikanen straffen die Osama Bin Laden hebben getraind!!!!!!!

23-12-2005, 16:45

Citaat door ray$$$:
Terecht????????????????

Dan moeten ze ook de Amerikanen straffen die Osama Bin Laden hebben getraind!!!!!!!
Was daar dan ook een handelsverbod???

23-12-2005, 16:52

Citaat door DutchBart:
Was daar dan ook een handelsverbod???
Daar gaat het toch niet om???

Daar is hij niet voor veroordeeld!!!!!

23-12-2005, 16:52



Citaat door DutchBart:
Was daar dan ook een handelsverbod???
Het gaat toch om medeplichtigheid...Amerika is ook medeplichtig te noemen wat dat betreft.

23-12-2005, 16:55

Citaat door ray$$$:
Daar gaat het toch niet om???

Daar is hij niet voor veroordeeld!!!!!
daar is hij juist wel voor veroordeelt:

Citaat door Rachid_Breda:
Het gaat toch om medeplichtigheid...Amerika is ook medeplichtig te noemen wat dat betreft.
nee, het gaat om een handelsverbod...


Citaat:
Wapens
Volgens de rechters is niet bewezen dat Van Anraat wist dat de door hem geleverde chemische middelen hiervoor zou worden gebruikt. Hij wordt dus wel vervolgd voor het leveren van de middelen. Justitie had 15 jaar geëist.

23-12-2005, 17:03

Citaat door DutchBart:
daar is hij juist wel voor veroordeelt:

nee, het gaat om een handelsverbod...
Hij is medeplichtig aan oorlogsmisdaden!!!

Niet omdat hij een handelsverbod heeft overtreden!!!

De zoganaamde precicie bommen van Amerika die een woonwijk treffen dat zijn zeker geen oorlogs misdaden???

Nee dat noemen ze een foutje en een lullig raketje die richting Israel gaat is een terroristische actie!!!

Snap jij het nog

23-12-2005, 17:07

Citaat door ray$$$:
Hij is medeplichtig aan oorlogsmisdaden!!!

Niet omdat hij een handelsverbod heeft overtreden!!!

De zoganaamde precicie bommen van Amerika die een woonwijk treffen dat zijn zeker geen oorlogs misdaden???

Nee dat noemen ze een foutje en een lullig raketje die richting Israel gaat is een terroristische actie!!!

Snap jij het nog
van Anraat heeft niks te maken met raketten en bommen van Amerika, van Anraat heeft te maken met het leveren van chemische middelen aan Irak, daarmee heeft hij geen oorlogsmisdaden gepleegd, omdat er destijds geen oorlog was, wel was er een handelsverbod, en die heeft hij overtreden, daar is hij voor veroordeelt, de chemische middelen die hij heeft geleverd waren op zich onschuldig, wat men met die middelen kon doen niet...

van Anraat heeft geen ene xxxxxxx met Amerika of Israël te maken...

23-12-2005, 17:20
[QUOTE=DutchBart]van Anraat heeft niks te maken met raketten en bommen van Amerika, van Anraat heeft te maken met het leveren van chemische middelen aan Irak, daarmee heeft hij geen oorlogsmisdaden gepleegd, omdat er destijds geen oorlog was, wel was er een handelsverbod, en die heeft hij overtreden, daar is hij voor veroordeelt, de chemische middelen die hij heeft geleverd waren op zich onschuldig, wat men met die middelen kon doen niet...

van Anraat heeft geen ene xxxxxxx met Amerika of Israël te maken...[/



Dat denk je, maar er zijn nu zoveel straf zaken tegen mensen uit Irak gaande.

Die worden allemaal geleid door Amerika, indirect heeft dat allemaal met elkaar te maken!

15 jaar voor een handelsovertrding....beetje veel vind je ook niet!!!

23-12-2005, 17:23

Citaat door ray$$$:

Citaat door DutchBart:
van Anraat heeft niks te maken met raketten en bommen van Amerika, van Anraat heeft te maken met het leveren van chemische middelen aan Irak, daarmee heeft hij geen oorlogsmisdaden gepleegd, omdat er destijds geen oorlog was, wel was er een handelsverbod, en die heeft hij overtreden, daar is hij voor veroordeelt, de chemische middelen die hij heeft geleverd waren op zich onschuldig, wat men met die middelen kon doen niet...

van Anraat heeft geen ene xxxxxxx met Amerika of Israël te maken...
Dat denk je, maar er zijn nu zoveel straf zaken tegen mensen uit Irak gaande.

Die worden allemaal geleid door Amerika, indirect heeft dat allemaal met elkaar te maken!

15 jaar voor een handelsovertrding....beetje veel vind je ook niet!!!
wel veel ja, maar als je kijkt naar de uiteindelijke gevolgen van die overtreding ook wel terecht....

23-12-2005, 17:27

Citaat door DutchBart:
wel veel ja, maar als je kijkt naar de uiteindelijke gevolgen van die overtreding ook wel terecht....
Dat ligt er aan vind ik!!!


De grote vraag is wist hij waar voor de spullen die hij leverde gebruikt zouden worden???

Zo ja is de straf nog te laag!

Zo nee zou is graag zien dat hij wordt vrij gesproken!!!

Het is een zakeman en dat Amerika zegt je mag niet handelen met Irak, zou ik denken jammer voor jou handel jij maar niet met ze maar ik wel!!!

23-12-2005, 17:29

Citaat door ray$$$:
Dat ligt er aan vind ik!!!


De grote vraag is wist hij waar voor de spullen die hij leverde gebruikt zouden worden???

Zo ja is de straf nog te laag!

Zo nee zou is graag zien dat hij wordt vrij gesproken!!!

Het is een zakeman en dat Amerika zegt je mag niet handelen met Irak, zou ik denken jammer voor jou handel jij maar niet met ze maar ik wel!!!
daar heb je wel gelijk in, volgens de rechter kon hij niet weten waar de chemicaliën voor gebruikt zouden worden...

23-12-2005, 17:35



Citaat door DutchBart:
daar heb je wel gelijk in, volgens de rechter kon hij niet weten waar de chemicaliën voor gebruikt zouden worden...
Dan vind ik de straf persoonlijk veel te hoog!!

Maar ieder zijn mening, maar je moet niet vergeten dat hij een zakenman is en die proberen geld te verdienen veel geld, en dat mag!

Maar wat er is gebeurd dat is natuurlijk verschikkelijk, maar om hem daar nou 15 jaar voor te geven voor iets wat hij niet wist vind ik teveel!!!

Maar ik ga er vandoor lekker weekend houden!

Fijn weekend!!!

Groetjes!!!

23-12-2005, 17:46

Citaat door ray$$$:
Dan vind ik de straf persoonlijk veel te hoog!!

Maar ieder zijn mening, maar je moet niet vergeten dat hij een zakenman is en die proberen geld te verdienen veel geld, en dat mag!

Maar wat er is gebeurd dat is natuurlijk verschikkelijk, maar om hem daar nou 15 jaar voor te geven voor iets wat hij niet wist vind ik teveel!!!

Maar ik ga er vandoor lekker weekend houden!

Fijn weekend!!!

Groetjes!!!
jij ook een fijn weekend

(die hele oorlog in Irak is er om voor Halli-Burton geld te verdienen )

23-12-2005, 18:35

Citaat door ray$$$:
Terecht????????????????

Dan moeten ze ook de Amerikanen straffen die Osama Bin Laden hebben getraind!!!!!!!
Wat een onzinnige reactie. Bin lafbek heeft helemaal geen ene reet met deze zaak te maken. En ook helemaal niks met "De Amerikanen".

Het gaat hier om oorlogsmisdadiger van Anraath die zichzelf wilde verrijken met dit soort smerige zaken. Het is dan ook meer dan terecht dat ze deze man, die mede verantwoordelijk is voor de dood van 5000 Kurden en vele Iraniërs, voor lange tijd opsluiten.

Pagina's : [1] 2