Bekijk volle/desktop versie : Nog maagd en dan verkracht...

Pagina's : [1] 2

25-04-2003, 06:55
Stel...

Je bent maagd, nog niet getrouwd en je wordt verkracht, als meisje-zijnde. Heb je dan je maagdelijkheid verloren, en word het dan als slecht beschouwd omdat je voor het huwelijk ontmaagd bent? Of telt t niet mee?

25-04-2003, 12:28

lieve schat,

Ik weet niet wat de omstandigheden waren,maar

verkrachting is bruut en gebeurd tegen je zin.
Dat betekent dat je fysiek inderdaad ontmaagd bent,maar geestelijk niet.

en jij bent niet slecht hoor lieverd, jij hebt het ook niet gewild, je bent gedwongen. men kan je dat niet kwalijk nemen. Wees echter wel eerlijk tegen je toekomstige partner.

moge Allah de verkrachter straffen.

25-04-2003, 13:19
ik weet niet wat maagd zijn inhoud laatstaan verkrachten..in saoudi arabie kappen ze de arm af als je steelt ..zou mijn die ene arm ook niet afkappen ..alles hangt van de omstandigheden waarin het gebeurde ...

25-04-2003, 17:01
Zoals al is gezegd zal Allah er voor zorgen dat alles goed komt ......

Mochten er echter toch problemen zijn vertel het dan aan de Surinaamse broeders die je op school tegen komt.
Leg het probleem uit en ik weet zeker dat ze geen punt van maken sterker nog, ze zullen je juist steunen in de verwerking van het trauma !

26-04-2003, 13:21

Citaat:
Origineel gepost door Yamyam2
Stel...

Je bent maagd, nog niet getrouwd en je wordt verkracht, als meisje-zijnde. Heb je dan je maagdelijkheid verloren, en word het dan als slecht beschouwd omdat je voor het huwelijk ontmaagd bent? Of telt t niet mee?
.

Denk logisch na zuster hoe kan jij fout zijn voor iets dat jij niet gewild had.

Jij bent verkracht dus in andere woorden iemand heeft jou tot seks gedwongen, .............

Zuster lees het volgende:

Wat een vrouw betreft die haar maagdelijkheid verloor omdat zij verkracht of aangerand is, zegt shaykh Jalaal al-Sharqi -een vooraanstaand geleerde uit Bahrayn- dat een ieder die een moslimvrouw trouwt die verkracht is, hier twee beloningen voor zal krijgen: een beloning voor het in bescherming nemen van een moslimvrouw wiens reputatie misschien geschaad is, en een andere beloning voor het trouwen van een moslimvrouw. Hij vindt dat de Koran zijn mening ondersteunt door te stellen dat de Koran de metgezellen van de Profeet, vzmh, aanmoedigde met de moslimvrouwen te trouwen die van Mekka naar Medina emigreerden van wie sommigen maagd waren en anderen weer niet.

27-04-2003, 01:45

Citaat:
Origineel gepost door emilio
Zoals al is gezegd zal Allah er voor zorgen dat alles goed komt ......

Mochten er echter toch problemen zijn vertel het dan aan de Surinaamse broeders die je op school tegen komt.
Leg het probleem uit en ik weet zeker dat ze geen punt van maken sterker nog, ze zullen je juist steunen in de verwerking van het trauma !
Hoezo Surinaamse broeders

27-04-2003, 10:21

Citaat:
Origineel gepost door BennY_D
Hoezo Surinaamse broeders
Die hebben vaker geen veroordeling klaar staan en gaan vaker beter om met dit soort kwesties.

Trouwens ik dat diegene zusters bedoeld dan broeders.............

27-04-2003, 11:17

Citaat:
Origineel gepost door Yamyam2
Stel...

Lieve meid

Het is iets wat jij niet hebt gewild en waar je niks tegen hebt kunnen doen. Als je verkracht(allah iehfed) wordt ben je je maagdheid kwijt maar het is niet iets waar je voor gekozen hebt.
En nee je bent dan niet slecht jij bent het slachtoffer geweest en de dader zal hier zeker voor boeten als het niet in deze wereld is dan wel in het hiernamaals.
Meid geef de hoop niet op. Jou prins op het witte paard staat op je te wachten
Ik wens je heel veel sterkte.

Liefs Warda

28-04-2003, 01:20
moge allah alle vrouwen behoeden voor verkrachting!!

verkracht worden lijkt mij voor een meisje/vrouw het ergste wat je kan overkomen. als een meisje door elmekteb en door god's wil toch zoiets mocht overkomen.. vind ik dat haar leven dan niet afgelopen mag zijn.. ik denk ook niet dat dat de bedoeling is.. anders zou ze wel verkrachte EN vermoord zijn. dat terzijde ..

waar het jouw vraag betreft over gaat is of ze maagd is of niet.. en dan vraag ik me af.. als je zo'n nare ervaring hebt meegemaakt.. dan maak je je daar toch niet druk om?? er zijn vele meisjes die hun maagdelijkheid weggeven voor niets.. in mijn ogen zou je zeker nog maagd zijn.. misschien niet lichamelijk.. maar als vrouw zijnde.. en dan bedoel ik geestelijk en emotioneel.. ben je dat zeker wel.. en als een man dit niet kan verkroppen of waarderen.. tja.. dan verdient hij jou niet..

Wael

28-04-2003, 09:49
Waarom wordt er steeds gesproken over haar "maagdelijkheid"

Als iemand verkracht is, ga je niet alleen aan je maagdelijkheid denken.
Iemand heeft jou geschonden, je onwillig ontbloot en gebruikt.

Je hebt pijn je lijdt, als dat het eerste is wat door door je hoofd heen gaat is "ik ben ontmaagd" dan moet je naar jezelf kijken en vragen als er niet iets mis is met jezelf.

Als een man oprecht is en hij weet dat jij tegen je wil bent gedwongen tot seks en dat je daardoor geen "maagd" bent, hij wilt dat niet accepteren, dan is het verstandiger om iemand anders te zoeken.

Als Allah er niet eens moeite mee heeft wie is hij om er een kwestie van te maken.

Als een man alleen jou heeft gekozen omdat je maagdelijkheid en al jou andere kenmerken wilt niet herkent dan behoor je niet met deze persoon te zijn.

29-04-2003, 01:08
salaam alakoum,

ik ben zelf ook verkracht geweest, en die vraag is vaak door mijn hoofd rond blijven spoken. En sommige momenten voel ik me wel maagd en sommige momenten niet. Maar ik denk dat je uiteindelijk toch wel maagd bent, het is namelijk niet iets waar jij je voor hebt gegeven het is je overkomen tegen jou wil in. en moge allah swa ons allen bijstaan in alle moeilijke tijden insha'allah

alakoum salaam

29-04-2003, 23:15
ik wilde ook even reageren op deze topic,
ik ben ook verkracht maar was heel wat jaartjes jonger, heb er in al die jaartjes niet bij stil gestaan dat ik niet meer maagd ben. nu ik ouder word en ik er steeds meer over hoor, ben ik er toch aan gaan denken en er over gaan piekeren.. maar alsnog weet ik wij konden er niks aan doen wat ons is gebeurt.. geen maagd meer zijn is natuurlijk heel jammer want het is speciaal. maar wij mogen ons er niet druk over maken. laten wij ons richten op het verwerken hiervan....
ma3a salama

30-04-2003, 21:05

Ik wens Lala Zitouna en Isan veel sterkte met hun verwerking! Allah is met jullie en bedankt dat jullie heel open zijn.... ik hoop dat andere slachtoffers steun zullen krijgen van hun naasten....

Mahasalama Mizz Fez

01-05-2003, 16:38

Citaat:
Origineel gepost door isan
ik wilde ook even reageren op deze topic,
ik ben ook verkracht maar was heel wat jaartjes jonger, heb er in al die jaartjes niet bij stil gestaan dat ik niet meer maagd ben. nu ik ouder word en ik er steeds meer over hoor, ben ik er toch aan gaan denken en er over gaan piekeren.. maar alsnog weet ik wij konden er niks aan doen wat ons is gebeurt.. geen maagd meer zijn is natuurlijk heel jammer want het is speciaal. maar wij mogen ons er niet druk over maken. laten wij ons richten op het verwerken hiervan....
ma3a salama
je ebnt niet de enigste lieve meid

01-05-2003, 18:30
lady moi, nee dat zeg ik ook niet... ik wilde alleen ook even reageren. ik wou dat het niet meer meiden waren maar jah, het gebeurt en je kan er niks tegen doen..

Pagina's : [1] 2