Bekijk volle/desktop versie : Zwemmen met alleen Islamitische vrouwen, toegestaan?

Pagina's : [1] 2

21-12-2005, 20:33
Assalamoe Ralaikoem Warahmatoelahi Wabrakatoehoe,

Mijn huisarts verwees mij door naar een fysio therapeute voor mijn rug. Nou ben ik al een aantal maanden bij haar, zonder verbetering (Of ja klein beetje).

Ze heeft mij geadviseerd om te zwemmen, zo bouw je namelijk langzaam je rugspieren op. Nou is er toevallig een zwemgroep met alleen Islamitische vrouwen, helemaal afgesloten dus geen mannen. Krijgen les van een vrouw, ik heb me nog niet opgegeven.

Ik wil eerst weten of dit toegestaan is? Alleen dit kan mijn rug eenbeetje helpen, InshaAllah.

Is het toegestaan om alleen met vrouwen te zwemmen?

Djazakalahoe Gairan!

ISLAMIYA

21-12-2005, 22:13

up.... ben zelf ook wel benieuwd.

21-12-2005, 22:42
selam ou 3alaikoum

Na3am zuster dit is absoluut toegestaan mist men de auwrah bedekt.

Je moet een broek aantrekken tot de knie en een t-shirt en uiteraard beide niet te strak.

het komt vaak voor dat bij het zogenaamde islamitische zwemmen meisjes gewoon in bikini zwemmen dan is het niet toegstaan voor jou om daar te zwemmen omdat je dan de auwrah van de vrouw ziet. Walikin er zijn ook zwembaden waar ze van tevoren controleren of je een broek en t-shirt meehebt en dat is echt beter.

Een goede tip is dus informeer van te voren hoe de regels zijn betreft het islamitisch zwemmen.

21-12-2005, 23:15
Hebben jullie wel gedacht aan dat al trek je een broek aan en een shirt dat dat dan als het nat is aan je lichaam plakt?

21-12-2005, 23:20

Citaat door DEBORAH:
selam ou 3alaikoum

Na3am zuster dit is absoluut toegestaan mist men de auwrah bedekt.

Je moet een broek aantrekken tot de knie en een t-shirt en uiteraard beide niet te strak.

het komt vaak voor dat bij het zogenaamde islamitische zwemmen meisjes gewoon in bikini zwemmen dan is het niet toegstaan voor jou om daar te zwemmen omdat je dan de auwrah van de vrouw ziet. Walikin er zijn ook zwembaden waar ze van tevoren controleren of je een broek en t-shirt meehebt en dat is echt beter.

Een goede tip is dus informeer van te voren hoe de regels zijn betreft het islamitisch zwemmen.
wa aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Lieve zuster zo absoluut is dat niet want er zijn geleerden van mening dat men de awrah alsnog blootstelt wanneer de natte kleding om het lichaam plakt, wa Allahu alem. Je zou je dan direct moeten bedekken wanneer je het water uit gaat.

Question :

Assalaamu alaikum wa rahmatullah
Are Women allowed to swim in a secluded place together?
If yes. How are they supposed to dress as any dress will stick to the body when wet. Please explain in detail
Wassalaam

Answer :

Praise be to Allaah.

Anything that could be a source of temptation among women must be prevented. So their swimming in clothes that do not cover their ‘awrah (parts of the body which must be covered) properly because they stick to the body is something that is not allowed. If they swim in clothes that cover them, in a place far from the gaze of men, and cover themselves as soon as they come out of the water so that others will not see them in clothes that show the shape or colour of their ‘awrah, then there is nothing wrong with this so long as they adhere to the shar’i conditions. And Allaah knows best.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (http://www.islam-qa.com)

21-12-2005, 23:27
Assalaamoe alaikoem,

kijk naar haar situatie. Hetgeen haar is geadviseerd door de arts is zwemmen om te genezen. Zou er voor haar dan geen andere regel gelden (omdat ze ziek is)?

Ik herinner me vaag een hadith die hier betrekking op heeft. Maar ik kan niet meer dan Allahoe a3lem zeggen.

21-12-2005, 23:27
ik zwem gewoon en ik bedek mn Auwra...

en mn kleren zijn dan zwart dus het valt nietzo erg op Islam4you als jewat lichter's aan doet dan weer wel...

ik blijf zwemmen want het is goed voor m'n rug Alhamdullilah

21-12-2005, 23:29
Na3am precies ik blijf ook zwemmen Sobe7.

Inderdaad het ligt ten eerste aan de stof die je draagt en ten tweede ook de kleur absoluut. Wallahoe a3lam

21-12-2005, 23:38
Ik ken ook een plaats waar het alleen toegankelijk is voor vrouwen om te zwemmen, maar uuh vraag me niet hoe ze dan zwemmen...pff..

Gair inshallah..... Dragen jullie dan een aladin broek ofsoo, oepss die gaat dan ook nat worden en je figuur laten zien.

En over wat betreft wat een vrouw bij een andere vrouw mag zien.... Volgens mij is daar meningsverschil over dusss... allahu a3lem.

Ik neem het zekere voor de onzekere en doe het niet...... heb liever een prive zwembad.

Islamya, wat jou situatie betreft.... allahu a3lem!

21-12-2005, 23:42
Ik blijf Zwemmen !

21-12-2005, 23:45
HAhahaha of niet sobe7

21-12-2005, 23:48

Citaat door Sobe7:
ik zwem gewoon en ik bedek mn Auwra...

en mn kleren zijn dan zwart dus het valt nietzo erg op Islam4you als jewat lichter's aan doet dan weer wel...

ik blijf zwemmen want het is goed voor m'n rug Alhamdullilah
ik heb niets gezegd over het mag wel of niet. Gaf alleen antwoord op de persoon die zei dat ze bedekt moet gaan maar ook dan laat je je vormen zien. Dat is wat ik duidelijk wil maken. Haram of halal weet ik niet. doe ik geen uitspraak over

zwemmen is heerlijk. En mocht het niet toegestaan zijn heb je nog altijd privezwembaden die je kan afhuren ofzo. Is maar een idee

21-12-2005, 23:54

Citaat door DEBORAH:
HAhahaha of niet sobe7

Wahahhaahaha ja toch Lijpe Sistaaa

21-12-2005, 23:59

Citaat door Islam4You:
ik heb niets gezegd over het mag wel of niet. Gaf alleen antwoord op de persoon die zei dat ze bedekt moet gaan maar ook dan laat je je vormen zien. Dat is wat ik duidelijk wil maken. Haram of halal weet ik niet. doe ik geen uitspraak over

zwemmen is heerlijk. En mocht het niet toegestaan zijn heb je nog altijd privezwembaden die je kan afhuren ofzo. Is maar een idee
gheir inshaAllaah, ik weet dat je 't goed bedoelt ougtie

dat gaat flink wat kosten die privezwembaden , dat past niet in mn inie Mini Budget

22-12-2005, 01:01
Wat voor sport deed de Profeet
??

Pagina's : [1] 2