Bekijk volle/desktop versie : Hoe heette de vrouw van Noach?

24-04-2003, 21:49
Weet iemand hoe de vrouw van Noach heette?
Tenminste, ik dacht dat het verhaal van de zondvloed ook in de Koran staat, anders is dit een nogal domme vraag op dit forum.

Waarom ik dit wil weten:
Voor mijn nichtje van anderhalf heb ik de ark van Noach van Fisher Price gekocht. Een heel leuke boot met poppetjes van Noach, zijn vrouw en een aantal beestjes. Maar ik vind het zo stom om tegen mijn nichtje te zeggen "Dat poppetje is Noach en dat andere poppetje is zijn vrouw maar die heeft geen naam."

25-04-2003, 18:19

Ik heb al mijn boeken nagekeken maar er wordt alleen gesproken over de vrouw van Noach

Ik help je nu maar een beetje om je topic weer bovenaan te zetten want ik wil het nu ook graag weten

25-04-2003, 19:50
Bedankt voor het zoeken!

Op het internet heb ik 1 site kunnen vinden waar ze een naam heeft: Na'ama. Dit stond op een engelstalige, joodse site. Ik vind het wel een mooie naam, dus ik houd het er maar op. Tenzij iemand het hier 'beter weet'.

Toen ik gisteren in mijn bijbel (kreeg ik bij het verlaten van de christelijke lagere school waar ik op gezeten heb, ik ben verder niet christelijk of gelovig) op zoek was naar de naam van de vrouw van Noach, viel me op dat in de bijbel de meest onbetekende mannen wel bij naam genoemd worden, maar dat vrouwen (als ze uberhaupt al genoemd worden) vaak geen naam hebben. Dat vind ik nou niet leuk.

25-04-2003, 19:53
Adres:
http://www.batayin.org/projects/Daff/5762/noach.htm

Tekst:
Rebbe Nachman teaches of the square (mem) within the circle - kind of like that space inside which holds the globe together. Noach, called by the Torah "ish tzadik (a righteous man)," had this space - this point of life shining through him, this mem, through which his father could see nechama - consolation. It is the mem which allowed the na'a - the movement in the world - to become na'ama (pleasant) - the name of Noach's wife.