Bekijk volle/desktop versie : Salaat Istigarah



Pagina's : [1] 2

19-12-2005, 15:37
Ik wil heel graag weten wie dit weleens heeft gedaan en duidelijk antwoord heeft gehad.
Ik wil ook weten of er mensen zijn die deze salaat hebben uitgevoerd en geen antwoord hebben gehad.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik begrijp het ook niet echt.
Want je voert deze salaat uit als je twijfels hebt toch? Dus je denkt constant wel doen niet doen wel doen niet doen.
Hoe gaat dan in zijn werk, krijg je opeens een sterk gevoel van DOEN OF NIET DOEN of hoe gaat dat?

Of je kan een droom krijgen heb ik gehoord, hoe gaat dat dan?

Wie wil mij opheldering geven want ik begrijp het niet echt.

Sardien

19-12-2005, 16:20


niet allemaal tegelijk!

19-12-2005, 16:23
hahahahahahahahaha

19-12-2005, 16:24
salam,

Ik heb weleens salat istighara gedaan toen ik voor een keuze stond, en ik had lahoe ahlem wel sterke gevoelens naar 1 kant toe en dat ging ik toen kiezen of juist niet. Of ik stond voor een keuze en kreeg er een droom over, slechte dromen telkens weer en toen deed ik datgene niet.

Je moet het verichten en vertrouwen op alah dat hij je zal leiden in je keuze.

mischien heeft iemand nog meer informatie erover,

salam

19-12-2005, 16:26


ik had dat 1 keer gehad.Was over mijn man...voordat ik met hemging trouwen,of ik welvoor hem moest kiezen enz

ik kreeg een hele enge,maar zeer duidelijke droom sebhanaAllah

19-12-2005, 16:45
bedankt voor jullie reacties.

maar hoe weet je zo zeker dat DAT het antwoord is op je gebed?
ik bedoel ik het gevoel echt overduidelijk?

nog een vraag?
heeft iemand weleens dit gebed verricht, toen een antwoord gehad,
dat antwoord gevolgd, en dat het uiteindelijk toch slecht had uitgepakt?

19-12-2005, 17:09
ja dat zou ik ook willen weten maar mag ik je vragen of je de salaat vericht ?

19-12-2005, 17:29

Citaat door hudayfa:
ja dat zou ik ook willen weten maar mag ik je vragen of je de salaat vericht ?
nee nooit gedaan, ik ken het ook nog niet zolang.
daarom die nieuwgierigheid, want ik vind het echt iets bovennatuurlijks en bijzonders.

19-12-2005, 17:34
daaromaan iedereen die het wel een keer gedaan hebben plz kunne jullie het voor degen in het nederlands op deze topic zetten zodat wij het ook kunnen
tangia bijv ? hahah dank jullie wel

19-12-2005, 17:54
ik zou zeggen probeer het dan kom je er vanzelf achter!

19-12-2005, 18:47

Citaat door OumIshaaq:
je moet eens de vertaling lezen van salaat isitigara. dat is een gebed waarin je om leiding vraagt en niet om een reactie! je vraagt Allah swt om de keuze die je gaat maken jou hierin te leiden of jou weg te houden van het slechte in die keuze! en niet "o moet ik nou links of naar rechts gaan" en je ziet de volgende dag in je droom dat je naar links moet! zo werkt het niet hoor!

ik denk dat je eens meer moet gaan surfen naar islamitische sites zoals al-islaam.com, daar vind je meer info over salaat istigarah. als je kennis wil opdoen dan moet je er ook naar zoeken en niet enkel blijven hangen op marokko.nl want hier geven ze jou ook niet altijd de juiste info.

zo met de verkeerde been uit gestapt ouala?

19-12-2005, 18:58

Citaat door OumIshaaq:
je moet eens de vertaling lezen van salaat isitigara. dat is een gebed waarin je om leiding vraagt [/FONT]en niet om [FONT="Arial Black"]een reactie[/FONT]! je vraagt Allah swt [FONT="Arial Black"]om de keuze die je gaat maken jou hierin te leiden[/FONT] of jou weg te houden van het slechte in die keuze! en niet "[FONT="Arial Black"]o moet ik nou links of naar rechts gaan" en je ziet de volgende dag in je droom dat je naar links moet! zo werkt het niet hoor!

ik denk dat je eens meer moet gaan surfen naar islamitische sites zoals al-islaam.com, daar vind je meer info over salaat istigarah. als je kennis wil opdoen dan moet je er ook naar zoeken en niet enkel blijven hangen op marokko.nl want hier geven ze jou ook niet altijd de juiste info.

als je vraagt om leiding, dan neem ik aan dat je ''een antwoord'' krijgt van Allah swt.Anders was die sallat istiqara niet nodig neem ik aan .

Dan mag je mij uitleggen hoe Allah swt ons kan wegleiden van het slechte als je geen antwoord kan krijgen van je vraag tijden het verrrichten van de salaat istiqara.

ten tweede, mag je mij even uitleggen wat het verschil is tussen het goede te vragen van iets, en een vraag stellen of je naar links of rechts moet

19-12-2005, 18:58


Soubhanallah! ik heb ook altijd deze vragen gehad!
ik ben zo benieuwd hoe ander een teken hebben gekregen?
wat voel je?
hoe weet je zeker dat het juiste beslissing is?



Ik heb zelf salaat l'stigara gedaan en beide keren had ik niet echt duidelijk een gevoel gehad of ik nou wel/niet moest doen.

Ik had enorm veel twijfels en het is niet voor niks gebleken!

19-12-2005, 19:01

Citaat door nassima05:
Soubhanallah! ik heb ook altijd deze vragen gehad!
ik ben zo benieuwd hoe ander een teken hebben gekregen?
wat voel je?
hoe weet je zeker dat het juiste beslissing is?



Ik heb zelf salaat l'stigara gedaan en beide keren had ik niet echt duidelijk een gevoel gehad of ik nou wel/niet moest doen.

Ik had enorm veel twijfels en het is niet voor niks gebleken!
sallaat istiqara moet doen met 99% je gevoel en verstand erbij zijn.Dus niet tijdens het bidden denken aan iets anders.

Hoe en wanneer je het verricht zal ik even voor je opzoeken .

19-12-2005, 19:06

Citaat door tangia21:
als je vraagt om leiding, dan neem ik aan dat je ''een antwoord'' krijgt van Allah swt.Anders was die sallat istiqara niet nodig neem ik aan .

Dan mag je mij uitleggen hoe Allah swt ons kan wegleiden van het slechte als je geen antwoord kan krijgen van je vraag tijden het verrrichten van de salaat istiqara.

ten tweede, mag je mij even uitleggen wat het verschil is tussen het goede te vragen van iets, en een vraag stellen of je naar links of rechts moet
ach mevrouw weet het toch veel beter tangia.
en je moet mensen niet naar hun ervaringen vragen, maar in plaats daarvan moet je braaf surfen naar islamitische sites en niet zo blijven hangen op m.nl!!

Pagina's : [1] 2