Bekijk volle/desktop versie : Rafa Benitez niet naar begrafenis vader



17-12-2005, 13:36
Trainer Rafa Benitez heeft besloten toch bij zijn ploeg Liverpool te blijven ondanks dat zijn vader op woensdag is overleden. De begrafenis is vanmiddag en kon niet worden verzet. "Ik zal mijn moeder volgende week zien.
Het is zeer spijtig dat ik aan de andere kant van de wereld ben op het moment dat mijn vader overlijdt. Ik kon hoe dan ook niet op tijd terug zijn, dus was het beter om te blijven bij de spelers. Meer wil ik er niet over zeggen."

Met deze houding geeft Rafa Benitez in ieder geval de waarde aan van het duel morgen in Tokio. Dan speelt Liverpool tegen Sao Paulo om de eerste officiele wereldbeker voor clubs (het mislukte project van 2000 niet meetellend). In feite is er ondanks de uitbreiding van het toernooi weinig veranderd ten opzichte van de strijd om de Wereldcup. Rafa Benitez kan de eerste trainer worden die binnen anderhalf jaar de vier belangrijkste prijzen in het clubvoetbal wint (wereldcup, Champions League, UEFA Cup en Europese Supercup). Voor Sao Paulo wordt dit duel in ieder geval de wedstrijd van het jaar. De Braziliaanse topclub, met sterspeler Amoroso (voormalig topscorer van de Serie A, ex-Udinese, Parma en Dortmund), hoopt voor de derde keer de wereldtitel te veroveren. Eerder werden in de finale al Barcelona en AC Milan verslagen.


17-12-2005, 14:12


wehhh erug ...

17-12-2005, 14:14
Laatste eer die je je vader kan bewijzen en hij laat die lopen

17-12-2005, 15:37
Eerbetoon voor vader Benitez

Liverpool FC speelt zondag in Japan de finale van het WK voor clubs tegen São Paulo. Trainer Rafael Benitez zal gewoon op de bank zitten, hoewel zijn vader afgelopen woensdag overleed. Voor de wedstrijd zullen beide ploegen een minuut stilte in acht nemen. Francisco Benitez werd 74 jaar oud.

17-12-2005, 15:46


tazzz geen respect!

17-12-2005, 17:37
Al zou ik met marokko in de finale staan van het WK, dan nog zou ik niet zo een stomme beslissing nemen.

17-12-2005, 18:10
Voor je vader moet je alles doen, ondanks dat je in de finale zit waar je een cup met oren kunt winnen.

En dan?... als ik daar zit en we winnen... dan heb ik daar toch weinig plezier van als ik in mijn achterhoofd heb dat mijn vader overleden is, dus waarom niet gewoon naar je vader toe ook al is hij aan de andere kant van de wereld.

17-12-2005, 18:14
kan je toch niet maken man.. je eigen vader..

sommige mensen..