Bekijk volle/desktop versie : vechten voor de islaam



Pagina's : [1] 2 3

14-12-2005, 17:34
Salaam aleikoem warhamutallah wa barakthoe

wat vinden jullie van broeders en zusters die uit hun eigen land vertrekken om te vechten of broeders en zusters te helpen voor de islaam in palestina, irak , en nog meer islamische landen waar oorlog is ?

14-12-2005, 17:57


wa 3alaiki salaam wa ra7matoellahi wa barakatoehoe

dat zijn pas broeders en zusters die de bevelen van Allah volgen en hun staat een grote beloning te wachten bij Allah zoals Allah in de koran zegt:

20. Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

41. Gaat voort licht of zwaar, streeft met uw bezit en uw persoon voor de zaak van Allah. Dit is beter voor u als gij het slechts weet. (surat at-tauba)

en als de mensen dus niet gaan wacht er hun een pijnlijke straf bij allah zoals Allah zegt in de koran:

38. O, gij die gelooft, waarom buigt gij ter aarde wanneer er tot u wordt gezegd: "Gaat op de weg van Allah voort?" Zijt gij met het tegenwoordige leven tevreden boven het Hiernamaals? Maar het genoegen van het tegenwoordige leven is vergeleken bij het Hiernamaals slechts nietig.

39. Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen. (surat at-tauba)


Moge Allah ons tot de mujahideen laten behoren

wa salamoe 3alaikoem wa ra7matoellahi wa barakatoehoe

14-12-2005, 18:34

Citaat door _ougtiefiedien_:
Salaam aleikoem warhamutallah wa barakthoe

wat vinden jullie van broeders en zusters die uit hun eigen land vertrekken om te vechten of broeders en zusters te helpen voor de islaam in palestina, irak , en nog meer islamische landen waar oorlog is ?

door Abdoel-Mohsin Al-Obaikaan

Eenieder die de situatie in Iraaq kent - waar verscheidene facties en verschillende denkscholen in actie zijn - zou het ermee eens zijn dat het niet in het publieke belang ligt om chaotisch verzet toe te staan, niet georganiseerd onder een enkele vlag, om te bloeien.

Gemene elementen hebben misbruik gemaakt van de situatie die veroorzaakt is door de huidige staat van onveiligheid. Zij hebben bendes gevormd die inbreken in huizen, bezit plunderen, mensen vermoorden en oude schulden vereffenen.

Sommige van de mensen die naar Iraaq waren gegaan met de intentie om deel te nemen aan een heilige oorlog oftewel jihaad waren teleurgesteld. Want zij zagen daar een andere staat van zaken dat niet spoort met legitieme jihaad.

Zij zeiden dat zij Iraaqis deze buitenlandse jihaadisten zagen vermoorden vanwege het verspreiden van chaos en verwarring in het land en het plegen van moord en vernietiging. Sommige van de Iraaqis overhandigden deze buitenlandse vechters aan bezettingsmachten voor geld.

Ondertussen, de bezetters hadden beloofd om het land te verlaten zo gauw als de situatie stabiliseert. Zij zijn in het proces van het stabiliseren van de situatie. Een interim regering was opgericht en vrije verkiezen waren beloofd. Ter vermeerdering, de Verenigde Naties hadden een resolutie geadopteerd hieromtrent en de bezettingsmacht is het niet tegengegaan met zijn veto.

In het licht van deze ontwikkelingen zou het beter voor eenieder zijn om de handen bij elkaar te slaan met de aanwezige regering om zo de bezetters te laten inpakken. Dit kan bereikt worden door het brengen van stabiliteit in Iraaq en het houden van verkiezingen. Als de bezetters hun belofte niet nakomen en in het land blijven, dan wordt de zaak totaal anders.

Als dat scenario zich ontwikkeld, dan moeten krachtsinspanningen gemaakt worden door de gehele Oemmah om het probleem op te lossen op een legitieme manier.

De religieuze bevelschriften die zijn uitgevaardigd door sommige mensen dat legitimiteit verleent aan jihaad in zijn huidige situatie hebben geen basis. Er zijn ook tegenstrijdigheden in de uitspraken van degenen die deze bevelschriften uitvaardigden, zoals vele moefti's (degenen die bevelschriften uitvaardigen) elkaar tegenspraken.

Sommige van hen vaardigden de bevelschriften uit voor de Iraaqis, en stonden hen toe om de bezetters te bevechten, terwijl anderen zich hadden gewend tot zowel de Iraaqis als de jihaadisten, die waren gekomen van buitenaf en onder de leiderschap zijn van een buitenlandse leider.

Door zo te doen negeerden en schonden zij de overeenkomsten en handvesten, wat de Sharie`ah allemaal heeft bevolen om te eren. Toch wijzigden sommige anderen het bevelschrift om hun doelen te schikken door het toestaan van het doden van bezettingstroepen, terwijl sommige anderen ook het doden van burgers toestonden.

Sommige anderen stonden het doden van onschuldigen zowel als Iraaqis, inclusief hun vrouwen en kinderen, toe. Dit heeft het beeld van Islaam vervormd, en velen vervreemd van de religie. Sommige moefti's staan verzet alleen toe na het stellen van bepaalde voorwaarden. Weer spoort dit niet met de realiteit en haalt de tegenstrijdigheden alleen maar naar voren, daarbij beklemtonend dat het bevelschrift niet was uitgevaardigd in het juiste perspectief.

Het is wonderbaarlijk dat sommige van de moefti's die oproepen voor jihaad in Iraaq Saudis zijn, Een van hen vaardigde een bevelschrift uit terwijl hij een lezing aan het geven was in een moskee. Op dat moment vroeg een van zijn studenten: Hoe kunt u van ons vragen om naar Iraaq te gaan terwijl er overeenkomsten en handvesten zijn tussen onze regering en de Amerikaanse regering, die niet toegestaan zijn voor ons om te breken? De moefti antwoordde: De overeenkomsten en handvesten zijn alleen tussen regeringen en mensen zijn niet gebonden om hen te volgen!

Dat antwoord was ongelooflijk want het was geheel in tegenstrijdigheid tot de Sharie`ah en menselijke redenering. Hoe kunnen wij geloven dat de overeenkomsten en handvesten ondertekend door de Profeet Mohammed (sal Allaahoe alayhi wa sellem) alleen waren om door hem gevolgd te worden en dat zijn volgelingen konden doen wat zij wilden.

Als dat de intentie was, dan kon `Omar ibn al-Khattaab (radie Allaahoe `anhoe) die de tweede Khalief werd, het Hoedaibiya Verbond breken, en een leger leiden om de ongelovigen van Mekkah te bevechten veronderstellende dat hij niet gebonden was door het verbond zoals gezegd werd door de moefti. De uitspraak van de moefti verdient geen enkel antwoord.


http://www.sahab.net/sahab/showthread.php?threadid=315648

14-12-2005, 18:38

Citaat door abuhandala:
wa 3alaiki salaam wa ra7matoellahi wa barakatoehoe

dat zijn pas broeders en zusters die de bevelen van Allah volgen en hun staat een grote beloning te wachten bij Allah zoals Allah in de koran zegt:

20. Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

41. Gaat voort licht of zwaar, streeft met uw bezit en uw persoon voor de zaak van Allah. Dit is beter voor u als gij het slechts weet. (surat at-tauba)

en als de mensen dus niet gaan wacht er hun een pijnlijke straf bij allah zoals Allah zegt in de koran:

38. O, gij die gelooft, waarom buigt gij ter aarde wanneer er tot u wordt gezegd: "Gaat op de weg van Allah voort?" Zijt gij met het tegenwoordige leven tevreden boven het Hiernamaals? Maar het genoegen van het tegenwoordige leven is vergeleken bij het Hiernamaals slechts nietig.

39. Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen. (surat at-tauba)


Moge Allah ons tot de mujahideen laten behoren

wa salamoe 3alaikoem wa ra7matoellahi wa barakatoehoe
Insha.allah

mahsha.allah moge allah de moejahieds insha.allah belonen

14-12-2005, 19:01



Citaat door AbouMoussa:
door Abdoel-Mohsin Al-Obaikaan

Eenieder die de situatie in Iraaq kent - waar verscheidene facties en verschillende denkscholen in actie zijn - zou het ermee eens zijn dat het niet in het publieke belang ligt om chaotisch verzet toe te staan, niet georganiseerd onder een enkele vlag, om te bloeien.

Gemene elementen hebben misbruik gemaakt van de situatie die veroorzaakt is door de huidige staat van onveiligheid. Zij hebben bendes gevormd die inbreken in huizen, bezit plunderen, mensen vermoorden en oude schulden vereffenen.

Sommige van de mensen die naar Iraaq waren gegaan met de intentie om deel te nemen aan een heilige oorlog oftewel jihaad waren teleurgesteld. Want zij zagen daar een andere staat van zaken dat niet spoort met legitieme jihaad.

Zij zeiden dat zij Iraaqis deze buitenlandse jihaadisten zagen vermoorden vanwege het verspreiden van chaos en verwarring in het land en het plegen van moord en vernietiging. Sommige van de Iraaqis overhandigden deze buitenlandse vechters aan bezettingsmachten voor geld.

Ondertussen, de bezetters hadden beloofd om het land te verlaten zo gauw als de situatie stabiliseert. Zij zijn in het proces van het stabiliseren van de situatie. Een interim regering was opgericht en vrije verkiezen waren beloofd. Ter vermeerdering, de Verenigde Naties hadden een resolutie geadopteerd hieromtrent en de bezettingsmacht is het niet tegengegaan met zijn veto.

In het licht van deze ontwikkelingen zou het beter voor eenieder zijn om de handen bij elkaar te slaan met de aanwezige regering om zo de bezetters te laten inpakken. Dit kan bereikt worden door het brengen van stabiliteit in Iraaq en het houden van verkiezingen. Als de bezetters hun belofte niet nakomen en in het land blijven, dan wordt de zaak totaal anders.

Als dat scenario zich ontwikkeld, dan moeten krachtsinspanningen gemaakt worden door de gehele Oemmah om het probleem op te lossen op een legitieme manier.

De religieuze bevelschriften die zijn uitgevaardigd door sommige mensen dat legitimiteit verleent aan jihaad in zijn huidige situatie hebben geen basis. Er zijn ook tegenstrijdigheden in de uitspraken van degenen die deze bevelschriften uitvaardigden, zoals vele moefti's (degenen die bevelschriften uitvaardigen) elkaar tegenspraken.

Sommige van hen vaardigden de bevelschriften uit voor de Iraaqis, en stonden hen toe om de bezetters te bevechten, terwijl anderen zich hadden gewend tot zowel de Iraaqis als de jihaadisten, die waren gekomen van buitenaf en onder de leiderschap zijn van een buitenlandse leider.

Door zo te doen negeerden en schonden zij de overeenkomsten en handvesten, wat de Sharie`ah allemaal heeft bevolen om te eren. Toch wijzigden sommige anderen het bevelschrift om hun doelen te schikken door het toestaan van het doden van bezettingstroepen, terwijl sommige anderen ook het doden van burgers toestonden.

Sommige anderen stonden het doden van onschuldigen zowel als Iraaqis, inclusief hun vrouwen en kinderen, toe. Dit heeft het beeld van Islaam vervormd, en velen vervreemd van de religie. Sommige moefti's staan verzet alleen toe na het stellen van bepaalde voorwaarden. Weer spoort dit niet met de realiteit en haalt de tegenstrijdigheden alleen maar naar voren, daarbij beklemtonend dat het bevelschrift niet was uitgevaardigd in het juiste perspectief.

Het is wonderbaarlijk dat sommige van de moefti's die oproepen voor jihaad in Iraaq Saudis zijn, Een van hen vaardigde een bevelschrift uit terwijl hij een lezing aan het geven was in een moskee. Op dat moment vroeg een van zijn studenten: Hoe kunt u van ons vragen om naar Iraaq te gaan terwijl er overeenkomsten en handvesten zijn tussen onze regering en de Amerikaanse regering, die niet toegestaan zijn voor ons om te breken? De moefti antwoordde: De overeenkomsten en handvesten zijn alleen tussen regeringen en mensen zijn niet gebonden om hen te volgen!

Dat antwoord was ongelooflijk want het was geheel in tegenstrijdigheid tot de Sharie`ah en menselijke redenering. Hoe kunnen wij geloven dat de overeenkomsten en handvesten ondertekend door de Profeet Mohammed (sal Allaahoe alayhi wa sellem) alleen waren om door hem gevolgd te worden en dat zijn volgelingen konden doen wat zij wilden.

Als dat de intentie was, dan kon `Omar ibn al-Khattaab (radie Allaahoe `anhoe) die de tweede Khalief werd, het Hoedaibiya Verbond breken, en een leger leiden om de ongelovigen van Mekkah te bevechten veronderstellende dat hij niet gebonden was door het verbond zoals gezegd werd door de moefti. De uitspraak van de moefti verdient geen enkel antwoord.


http://www.sahab.net/sahab/showthread.php?threadid=315648
Al Obaikaan, Khaadim al Amrikaan.

14-12-2005, 19:08

Citaat door AbuHafs:
Al Obaikaan, Khaadim al Amrikaan.
Taqillah agy,

1. Het is niet toegestaan om te liegen.

2. Lees dit:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is verboden voor de geleerden om elkaar smadelijk te bejegenen, want het is verboden voor de moslim om een andere moslim te lasteren, laat staan dat de geleerden dit doen. Dus het is eenieders plicht om zijn tong in bedwang te houden en zich niet ongepast uit te laten over zijn gelovige broeders. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“O jullie die geloven, vermijdt veel van de kwade vermoedens. Voorwaar, een deel van de kwade vermoedens zijn zonden. En bespioneert elkaar niet en spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid. Zou iemand van jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten?” (Soerat al-Hoedjoeraat: 12)

Laat degene, die aan deze ziekte leidt, weten dat het weerleggen van de geleerden een aanleiding voor anderen kan zijn om de waarheid, die deze geleerden verkondigen, te verwerpen. En het weerleggen van de geleerden is in werkelijkheid een weerlegging van de nalatenschap van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem), want de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten.

Ik beweer niet dat alle geleerden foutloos zijn. Integendeel, ieder mens maakt fouten, maar als een geleerde volgens jou een fout heeft gemaakt, dan zorg je ervoor dat je contact met hem opneemt en hem hierover vraagt. Als blijkt dat deze geleerde gelijk heeft dan ben je verplicht hem in deze kwestie te volgen. Blijkt echter dat deze geleerde niet gelijk heeft, dan dient hij weerlegd te worden. Dit betekent echter niet dat hij smadelijk bejegend dient te worden, terwijl het een geleerde betreft die bekend staat om zijn goede intentie. Wat wel mogelijk is om te zeggen, is: “Er wordt door een aantal mensen het één en ander gesuggereerd, maar dit is incorrect.” Vervolgens laat men de fout in de beredenering zien.

Als wij alle geleerden, die bekend staan om hun goede intentie, omver gaan halen vanwege de foute uitspraken die zij hebben gedaan betreffende het geloof, dan blijft er niemand over, zelfs de grote geleerden niet.

Meningsverschillen is niet van deze tijd alleen, maar iets wat teruggaat tot de tijd van de metgezellen. Zelfs al blijkt de uitspraak van iemand fout te zijn en hij weigert terug te komen op zijn uitspraak, dan is het verplicht om voor deze fout te waarschuwen. Dit echter zonder de persoon aan te vallen. Dit omdat hij met betrekking tot andere kwesties wellicht wel gelijk kan hebben.

Tenslotte adviseer ik mijn broeders om afstand te houden van dit kwaad en deze ziekte en ik vraag Allah mij en hen te behoeden voor alles wat slecht is voor ons wereldse leven en geloof.

En Allah weet het beter.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien

14-12-2005, 19:11

Citaat door AbouMoussa:
Taqillah agy,

1. Het is niet toegestaan om te liegen.

2. Lees dit:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is verboden voor de geleerden om elkaar smadelijk te bejegenen, want het is verboden voor de moslim om een andere moslim te lasteren, laat staan dat de geleerden dit doen. Dus het is eenieders plicht om zijn tong in bedwang te houden en zich niet ongepast uit te laten over zijn gelovige broeders. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“O jullie die geloven, vermijdt veel van de kwade vermoedens. Voorwaar, een deel van de kwade vermoedens zijn zonden. En bespioneert elkaar niet en spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid. Zou iemand van jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten?” (Soerat al-Hoedjoeraat: 12)

Laat degene, die aan deze ziekte leidt, weten dat het weerleggen van de geleerden een aanleiding voor anderen kan zijn om de waarheid, die deze geleerden verkondigen, te verwerpen. En het weerleggen van de geleerden is in werkelijkheid een weerlegging van de nalatenschap van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem), want de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten.

Ik beweer niet dat alle geleerden foutloos zijn. Integendeel, ieder mens maakt fouten, maar als een geleerde volgens jou een fout heeft gemaakt, dan zorg je ervoor dat je contact met hem opneemt en hem hierover vraagt. Als blijkt dat deze geleerde gelijk heeft dan ben je verplicht hem in deze kwestie te volgen. Blijkt echter dat deze geleerde niet gelijk heeft, dan dient hij weerlegd te worden. Dit betekent echter niet dat hij smadelijk bejegend dient te worden, terwijl het een geleerde betreft die bekend staat om zijn goede intentie. Wat wel mogelijk is om te zeggen, is: “Er wordt door een aantal mensen het één en ander gesuggereerd, maar dit is incorrect.” Vervolgens laat men de fout in de beredenering zien.

Als wij alle geleerden, die bekend staan om hun goede intentie, omver gaan halen vanwege de foute uitspraken die zij hebben gedaan betreffende het geloof, dan blijft er niemand over, zelfs de grote geleerden niet.

Meningsverschillen is niet van deze tijd alleen, maar iets wat teruggaat tot de tijd van de metgezellen. Zelfs al blijkt de uitspraak van iemand fout te zijn en hij weigert terug te komen op zijn uitspraak, dan is het verplicht om voor deze fout te waarschuwen. Dit echter zonder de persoon aan te vallen. Dit omdat hij met betrekking tot andere kwesties wellicht wel gelijk kan hebben.

Tenslotte adviseer ik mijn broeders om afstand te houden van dit kwaad en deze ziekte en ik vraag Allah mij en hen te behoeden voor alles wat slecht is voor ons wereldse leven en geloof.

En Allah weet het beter.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
Nogmaals! Hij is Khaadim al Amrikaan.

Meningsverschil? Hij ontkent al jihaad terwijl de kuffaar in ons land zitten, hij is een khaadim van Amerika.

14-12-2005, 19:25
Jihad in Islam heeft grenzen, profeet Mohammed (vzmh) heeft opgedragen bejaarden, oudjes, vrouwen, kinderen etc met rust te laten.

Ook is zelfmoord haram in Koran, heel duidelijk.

Als ik me eigen verstand gebruik, Jihad is geoorloofd maar wel op deze manier, niet jezelf opblazen in bus waar ook kinderen tussen zitten.

Echter denk ik ook dat er andere manieren zijn om onze broeders daar te helpen, hoeft niet alleen met het wapen maar je kan je op meerdere manieren inzetten naar mijn mening, geld sturen, weeskinderen daar opvangen, scholing/educatie helpen, internationaal inzetten voor palestijnse zaak.

De huidige zelfmoordaanslagen gaan Palestine en het Palestijnse volk niets verder helpen, integendeel zelfs...

Ik zeg wel eerlijk dat ik makkelijk praten heb want ik zit hier, wel probeer ik wanneer ik kan ieder geval geld te sturen, maar ik vind wel dat bijv landen die politiek sterk staan tegenover een Israel/Amerika diplomatiek best meer mogen opkomen voor Palestijnen en duidelijker stelling mogen nemen, wel op slimme wijze en niet zoals Ahmadinijad gewoonweg roepen, je moet ook kijken op welke manier je stapje verder komt naar mijn mening.

Door de zelfmoordaanslagen heeft Israel de laffe excuus van die muur die nu op Palestijnse grond is gezet, stagfirallah.

Allahu Ahlam.

14-12-2005, 19:37
zouden jullie het zelf ook willen doen ? of hebbe julie van het is goed van die mensen die het doen maar ik zit hier nog goed?

14-12-2005, 19:50

Citaat door _ougtiefiedien_:
zouden jullie het zelf ook willen doen ? of hebbe julie van het is goed van die mensen die het doen maar ik zit hier nog goed?
Met alle respect zuster, maar met deze vragen kun je broeders in de problemen brengen, en ook is het beter als een broeder dit tussen hem en Allah houdt.

Abu Hafs

14-12-2005, 19:55
ghair inshaAllah ..

14-12-2005, 19:57
mijn bedoeling was dat niet .. dan blijf ik bij mijn eerste vraag

14-12-2005, 21:07


SubhanaALlah!

14-12-2005, 21:23

Citaat door AbuHafs:
Nogmaals! Hij is Khaadim al Amrikaan.

Meningsverschil? Hij ontkent al jihaad terwijl de kuffaar in ons land zitten, hij is een khaadim van Amerika.
Moge Allah jou belonen broeder Abu Hafs.

Subhanallah.. de Amerikanen zijn Iraq binnengevallen, verkrachten jonge meisjes voor de ogen van hun broers en vaders.
Zelfs oude vrouwen laten ze niet met rust.
Ze vergassen Moslims met honderden tegelijk met Massa Vernietingswapens( de reden waarom ze eigenlijk Iraq binnenvielen..) en richting verderf en onheil aan in het land.

Waarna er een of ander mannetje opstaat, bewerend dat dit geen Jihad is.
Ya Subhanallah!

14-12-2005, 22:13

Citaat door Tarik15:
Moge Allah jou broeder Abu Hafs.

Subhanallah.. de Amerikanen zijn Iraq binnengevallen, verkrachten jonge meisjes voor de ogen van hun broers en vaders.
Zelfs oude vrouwen laten ze niet met rust.
Ze vergassen Moslims met honderden tegelijk met Massa Vernietingswapens( de reden waarom ze eigenlijk Iraq binnenvielen..) en richting verderf en onheil aan in het land.

Waarna er een of ander mannetje opstaat, bewerend dat dit geen Jihad is.
Ya Subhanallah!
maar alhamdoeillah zijn er nog broeders waarbij de iman masha.allah gewoon sterk is en die gaan strijden in zulke landen masha.allah als ik zo denk dan voel ik me een waardeloze mietje soebhan.allah

Pagina's : [1] 2 3