Bekijk volle/desktop versie : Geduld......



Pagina's : [1] 2

14-12-2005, 14:27
HADITH OVER GEDULD!


Oemmoe Salamah zei:

" Ik hoorde De Profeet(sas) Zeggen: " Er wordt geen enkele moslim beproefd met ellende die dan zegt: ' Tot Allah behoren wij en tot Hem is onze terugkeer. Oh Allah, beloon mij voor deze ellende en beloon mij met datgene wat beter is voor mij. ' of Allah zal hen belonen met datgene wat beter is voor hem. " Zei zei: " Toen aboe Salamah stierf zei ik: ' Wie is er onder de moslims beter dan Aboe Salamah? zijn gezin was het eerste dat na de Boodschapper van Allah(sas) emigreerde! In ieder geval zei ik wat de Profeet(sas) ons leerde te zeggen en Allah beloonde mij met de Boodschapper van Allah swt .
De Profeet (sas) zond Hatib ibn Aboe Balta'ah om in zijn naam. mijn hand voor een huwelijk met hem te vragen. maar ik vertelde hem dat ik een dochter had en dat ik een erg jaloerse vrouw was. De Profeet (sas) antwoordde: ' Wat haar dochters betreft, zal ik tot Allah bidden om haar onafhankelijk te laten zijn en ook zal ik bidden tot Allah om haar jaloersheid van haar weg te nemen' Aldus trad ik in het huwelijk met de Boodschapper (sas) (Moeslim)

Aboe Moesa Al-Asj'arie zei:

" De Profeet (sas) zei: ' Als een kind sterft, vraagt Allah aan de engelen: ' Heb je de ziel van het kind van Mijn dienaar genomen? Zij antwoorden: 'Ja' DAn vraagt Hij: ' Wat heeft mijn dienaar gezegd?' Zij vertellen Hem: ' Hij loofde U en zei: ' Tot Allah behoren wij en tot Hem is onze terugkeer; Allah zegt: ' Bouw een huis voor hem in het paradijs en noem het baitoel-hamd(het huis van lof)'"( At-Tirmidhi, Ahamad en Ibn Hibban)

Anas vertelde dat de Profeet(sas) zei:
" Allah zei: ' Als ik Mijn dienaar beproef met het wegnemen van zijn twee dierbaren(Hij bedoelt hiermee: zijn ogen of zijn vermogen om te zien) en als hij dat met geduld tegemoet treedt, zal Ik hem belonen met het paradijs" (Al-Boechaarie_

VAn ' Aisjah via ' Oerwah en Az-Zoehrie: " De Profeet(sas) zei:

' Geen enkele beproeving overkomt een moslim, zelfs als het neit meer is dan een prik van een doorn. Of Allah vergeeft hem zijn slechte daden vanwege deze beproeving.'"(Al-Boechaarie en Moeslim)

Sa'D ibn Abi Waqqas zei: " Ik vroeg aan de Profeet (sas) wie er onde de mensen het meest beproefde worden. Hij antwoordde:

' De Profeten, daarna de mensen die juist handelen en dat gaat zo naar beneden via verschillende catagorien van mensen. De mens zal beproefd worden naar de mate van de kracht van zijn geloof. Hoe sterker dat geloof is, des te heviger de beproefing en hoe zakker het geloof is. des te lichter de beproeving. De gelovige zal constant gestest worden totdat hem. op deze aarde rondlopend, al zijn slechte daden vergeven zijn. (Al-Boechaarie)

Anas vertelde dat een zoon Aboe Talhaha ziek werd en stierf op een dat dat Aboe Talhaha niet thuis was. Toen de vrouw van Aboe Talhaha zich realiseerde dat haar zoon dood was, bedekte ze hem met een laken en verliet he,. terwijl hij bij de muur lag. Aboe Talhah kwam thuis en vroeg haar hoe het met de jongen was en zijn vrouw vertelde hem: " Hij is tot rust gekomen en ik hoop dat hij uitrust," dus Aboe Talhah nam aan dat het kind aan de betere hand was. Die nacht sliepe hij met zijn vrouw en in de ochten stond hij op en verrichtte d ghoesl. Toen hij van plan was om naar buiten te gaan vertelde zijn vrouw hem dat hun zoon was overleden. Toen vertrok Aboe Talhah en bad met de Profeet en vertelde hem wat er gebeurd was. De Profeet reageerde door te zeggen:

: Moge Allah deze laatste nacht van jouw zegenen." Later vertelde een man van de Ansar: " IK heb negen kinderen die werden geboren als resultaat van die nacht en allen hebben de Qoer-aan gelezen.(Al-Boechaarie).

Aboe Sa-ied Al-Khoedri vertelde dat de Profeet zei:

" Niemand kan mij een beter en een waardevoller geschenk geven , dan dat van geduld" (Al-Boechaarie en Moeslim).


Geduld in tijden van ziekte

Aboe Saijied Al-Khoedrie zei:

" Ik bezocht de Profeet toen hij ziek was en hoge koorts had. Ik legde mijn hand op het laken waarmee hij zichzelf bedekt had en kon de hitte van de koorts voelen. Ik zei: " U heeft hele hoge koorts. oh Boodschapper van Allah' Hij zei: 'Wij profeten zijn zo. onze pijn wordt vermenigvuldigd en zo zullen onze beloningen worden vermenigvuldigd."

Djabir ibn Abdoellah zei dat de Profeet van Allah een vrouw bezocht en vroeg:
'Waarom ril je zo? Zij zei: 'DAt vanwege koorts' en zij vervloekte die koorts. De Profeet zei : ' Belaster koorst niet, want het neemt vele slechte daden weg, net zoals de smid die roest en onrechtmatigheden van ijzer verwijdert." (Moeslim)

Zijad ibn Zijad, de mawla(bevrijde slaaf) van Ibn ' Abbas vertelde dat een van de metgezellen zei: " We bezochten de Profeet(sas) toen hij ziek was en koorts had. Vanwege zijn pijn drukten onze gevoelens van verdriet uit, door te zeggen " moge onze vaders en moeders voor u worden opgeofferd, Oh Boodschapper van Allah hoe heftig is uw pijn?' Hij antwoordde: ' Wij profeten worden vele malen heviger beproefd.' Wij zeiden" Soebhannaallah!! Hij vroeg: ' Vinden jullie dit vreemd? De profeten zijn de mensen die het zwaarst beproefd worden, daarna geld dat voor de oprecht handelende mensen, daarna voor degene die minder oprecht handelen, enzovoort' Wij zeiden Soebhannalllah! Hij zei: Vinden jullie dit vremd? Zij genoten echter van hun tijden van beproeving en ellende, en zoals jullie genieten van jullie tijden van gemak."

Masroeq vertelde over ' Aisjah die zei: " ik heb nooit iemand gezien die heviger pijn te verduren kreeg dan De Profeet(sas) Als hij ziek was, werd zijn pijn zo hevig waardoor hij gedurende negentien nachten niet kon slapen."(Ahmad)

' Aishjah vertelde dat de Boodschapper van Allah swt zei: " Waarlijk, koorts doet slechte daden van een mens verdwijnen, zoals de bladeren die van een boom vallen" (Al-Boechaarie)

Ook is verteld dat de Profeet zei: " Als een gelovige aan een ziekte lijdt. lijkt zijn situatie op een stuk ijzer dat in het het vuur wordt gestoken; de onvolkomenheden worden verwijderd en de goede elementen blijven over."

Er is verteld dat Aboe Ajjoeb Al-ansari zei: " De Profeet(sas) bezocht een zieke man van de Ansar en toen de Profeet (sas) hem vroeg hoe het hem was, zei de man: ' Oh Boodschapper van Allah, ik heb al gedurende zeven dagen mijn ogen niet dicht ged aan'/ De Profeet vertelde hem: Heb geduld mijn broeder, want als je dat doet zal jij verlost worden van je slechte daden, net zo gemakkelijk als je ze verkreeg,' De Profeet zei ook: " De tijd van ziekte wist de tijd van slechte daden uit."

Anas vertelde dat de Profeet (sas) zei:
" Als een Dienaar van Allah drie dagen ziek word, zal hij daarna al zijn slechte kwijt zijn geraakt en zal zo zondeloos worden als op de dag dat hij werd geboren." En er is verteld dat de Profeet(sas) zei: " Het gebed van een ziek mens zal nooit worden afgewzen, totdat hij hersteld is,"

Er is verteld dat de Profeet(sas) zei:

" Bij wie de Ene in Wiens Hand mijn ziel is, er is geen enkele qadha die Allah bepaalt voor de gelovige, of het is goed voorhem. Als Allah bepaalt dat hij een tijd van gemak zal meemaken, dan zal de gelovige dankbaar zijn en dat is goed voor hem. Als Allah bepaalt dat hij enige beproeving te doorstaan krijgt en hij is geduldig, dan is dat ook goed voor hem. Dit geldt alleen voor gelovigen." (Ahmad)

BROEDERS EN ZUSTERS.. DEZE TEKST HEB IK ECHT MET MOEITE KUNNEN TYPEN... MIJN TRANEN STROOMDEN OVER MIJN WANGEN.. IK GA KAPOT VAN BINNEN!
SOENHANNALLAH.. SOEBHANNALAH!
wATIS ONZE HEER ZO GENADIG VOOR ONS... EN WIJ?? WAT DOEN WIJ?! OF BETER GEZEGD WAT DOE IK ?

ik beloof jullie ook.. een stukje hier te plaatsen over geduld Wat er in Heilige Qoer-aan staat...!

moge Allah swt ons Allen tot het goede inshallah Amien

14-12-2005, 14:34


Vervolg Komt Maar Dan Over

Geduld In De Heilige Qoeraan!

14-12-2005, 14:34
Vervolg Komt Maar Dan Over

Geduld In De Heilige Qoeraan!

14-12-2005, 14:39
Vervolg Komt Maar Dan Over

Geduld In De Heilige Qoeraan!

nog iets,... deze topic is speciaal!!

voor BROEDER MUSTAQILLAH EN MIJN BROEDER DEREZON!

EN VOOR IEDEREEEN EIGENLIJK.. MEN MOET HIER ELKE DAG AAN DENKEN!
ALS DIE OPSTAAT EN ALS DIE GAAT SLAPEN!


14-12-2005, 14:57


GEDULD IN DE QOER-AAN!



Imaam ahmad zei: " Allah heeft op negentig plaatsen in de Qoer-aan over geduld gesproken." hieronder volgt een lijst van verschillende contexten waarin geduld voorkomt:

1. Onderricht: geduld is voorgeschreven aan de gelovigen

En verdraag het geduldig, jouw geduld is door niets anders dan door Allah, En wees niet bedroefd over hen en raak niet door hun plannen van streek.

(QS An-Nahl 16:127)

Wacht dus geduldig op het besluit van je Heer

2. DAtgene wat tegengesteld is aan geduld, is verboden:

en heb geen haast voor hen...
(QS Al-Ahqaaf 46:35)

Wordt dus niet zwak, noch bedroef....
(QS Ali ' Imaraan 3:139)

..en wes niet zoals de metgezel van de vis, toen hij riep terwijl hij diep bedroefd was.
( QS Al-Qalam 68:48))

3. GEduld is gemaakt als een voorwaarde tot succes en voorspoed:

O, jullie die geloven! Wees verdraagzaam, wees geduldig en bewaak jullie territorium in verbondenheid door er altijd legereenheden te plaatsen op plaatsen waar de vijand jullie kan aanvallen en vrees Allah, zodat jullie moge slagen.
(QS Ali'Omraan 3:200)

De Beloning van degenen die geduld beoefennen zal worden verdubbeld:

Dit zal hen tweemaal hun beloning geven, omdat zij geduldig waren...
(QS Al-Qasas 28:54)

Slechts degenen die geduldig zijn zullen hun beloning volledig zonder berekening ontvangen.

Soelaiman ibn Qasim zei dat de belongin voor ieder daad bekend is, behalve de beloning voor geduld, die zal zijn als een hevige regen.

4. GEduld en imaan zijn een eerste vereiste voor leiderschap in religie:

En Wij maakten van onder hen, leider, leiding gevend volgens Ons bevel, wanneer zij geduldig waren en met zekerheid in Onze tekenen geloofden.
(QS As-Sadjdah 32: 24)

5. GEduld is de weg om het gezelschap van Allah te kunnen verdienen:

.. en wees geduldig. Zeker, Allah is met degenen die geduldig zijn.
(QS Al-Anfaal 8:46)

Aboe ' Ali Adh-Dhaqaq zei: "De mensen die geduld hebben zijn de echte winnaars in deze en de volgende wereld, want zij verkeren in de nabijheid van Allah."

6. Allah zal degenen die geduld hebben, drievoudig belonen(met zegeningen, genade en leiding):

...maar breng goed nieuws aan de geduldigen. Degenen die, als zij door rampen getroffen worden, zeggen: " Waarlijk! Wij behoren waarlijk aan Allah en tot Hem zullen wij terug keren.:" Zij zijn degenen die de zegenuingen van krijgen van hun Heer en (zij zijn degenen) die Zijn genade ontvangen, en zij zijn het die de rechtsgeleiden zijn.
(QS Al-Baqarah 2:45)

7. Geduld is een middel om de hulp van Allah te zoeken"

En zoek hulp in geduld en gebed....
(QS Al-Baqaarah 2:45)

Dus diegene die geen geduld heft, krijgt ook geen hulp.

8. GEduld en taqwa zijn voorwaarden voor de hulp en stuen van Allah:

Ja, als jullie geduldig en vroom blijven en de vijand op jullie af komt stormen, zal jullie Heer jullie helpen met vijfduizend engelen die tekenen hebben.
(QS Ali-' Imraan 3:125)

9 GEduld en taqwa zijn een grote bescherming tegen de sluwheid van vijanden:
...Maar als jullie geduldig blijven en godvrezend worden, kan het geringste kwaad jullie niet treffen....
(Qs Ali-'Imraan 3:120)

10. De engelen zullen de geduldigde mens begroeten in het paradijs:

" Vrede zij met u: omdat jullie in geduld hebben volgehouden. Zeker, het uiteindelijke huis is uitmuntend!
(QS Ar-Ra'd 13:24)

11. Allah heeft ons toegestaan onze vijanden niet slechter te behandlen dan dat zij ons behandelen. maar Hij heeft duidelijk gemaakt dat het beoefenen van geduld beter is:

En als jullie straffen, straf hen dan in de verhouding waarop zij jullie kwaad hebben gedaan, Maar als jullie geduldig dragen waarlijk, het is beter geduldig te zijn.
(QS An-Nahl 16:126)

12. Allah heeft geduld en de correcte daden gesteld als een voorwaarde voor vergeving en een grote beloning:

Behalve degenen die geduld betonen en goede daden verrichten, voor hen zal er vergiffenis zijn en een grote beloning.
(QS Hoed 11;11)

14-12-2005, 15:23
13. Allah heeft geduld gemaakt als een maatstaf van moed en vastbeslotenheid in het leiden van iemands aangelegenheden:

En waarlijk, iedereen die zich geduldig toont en vergeeft, zal zeker onder de aanbevolen zaken van Allah zijn.
(QS Asj-Sjoeraa 42:43)

O mijn zoon! Verricht de gebeden perfect, moedig aan tot al het goede en verbiedt het verwerpelijke en draag geduldig wat jullie overkomt. Dit zijn een paar van de belangrijkste bevelen....
(Loeqman 31:17)

14. Allah heeft zijn gelovigen steun en overwinnin beloofd en heeft gezegd dat zij dit verdienen vanwege hun geduld:

..En het oprecte woord van jullie Heer werd vervuld voor de Kinderen van Israel door alles wat zij hadden moeten verdragen
(QS Al-A' raaf 7: 137)

15. Allah heeft geduld als een voorwaarde voor Zijn liefde gesteld:

En vele profeten vochten en met hen(vochten) grote groepen van reliieuze geleerde mannen. Maar zij verloren nooit de moed door datgene wat hen op Allah's pad overkwam. noch verzwakten of vernederen zij zichzelf. En Allah houdt van de geduldigen.
(QS Ali-'Imraan 3:146)

16. Allah heeft geduld als een voorwaarde tot het ontvangen van vele zegeningen gesteld:

Maar degenen die (religieuze) kennis was gegeven zeiden: " Wee voor jullie! De beloning van Allah is beter voor degenen die geloven en goede daden verrichten en dit zal niemand krijgen behalve degene die geduldig is."
(QS Al-Qasas 28:80)

Maar niemand is het gegeven behalve degenen die geduldig zijn en niemand is het gegeven behalve de eigenaar van een groot deel.
(QS Foessilat 41:35)

17. Allah heeft vermeld dat. alleen zij die geduld betrachtten en dankbaarheid tonen,voordeel zullen hebben van de tekenen van Allah:

Zien jullie dan niet dat de schepen over de zee varen door Allah;s gunsten? Dat Hij jullie van Zijn Tekenen laat zien? Waarlijk hierin zijn tekenen voor ieder geduldig, dankbaar(persoon).
(QS Loeqman 31;31)


En onder Zijn tekenen zijn de schepen op zee, zoals bergen. En als Hij wil kan Hij de wind laten liggen, zij zullen bewegingsloos op de oppervlakte(van de zee) zijn. Waarlijk hierin zijn tekenen voor iedereen die geduldig en dankbraa is.
(QS Asj-Sjoeraa 42:32-33)

18. Allah heeft Ajjoeb (allahie wa sallam) geprezen voor zijn geduld:

Waarlijk! Wij hebben hem geduldig bevonden, Wat een Uitmuntend slaaf! Waarlij, hij keerde zicht altijd in berouw (tot Ons)!
(QS Saad 38:44)

Hij heeft Ajjoeb als een uitstekende dienaar beschreven vanwege zijn geduld, dus de mens die er , als het nodig , niet in slaagt geduldig te zijn, zal beschouw worden als iemand die faalt en zondig is.

19. Allah heeft de algemene regel ingesteld dat diegene die geen geloof heeft en niet behoort tot de mensen van de Waarheide en geduld, in een situatie, van verlies verkeert,. Dit betekent dat de echte waarachtige winnaar de geduldige mens is:

Bij de (namiddag)tijd. Waarlijk de mens is verliezend. Behalve degenen die geloven en goede Daden verrichten en de ander tot de waarheid aansproren en de anderen aansporen in geduld.

(QS Al-Asr 103: 1-3)

x

Imaam Asj-Sjaafi'ie zei in een commentaar op deze Soerah: " Als mensen diep genoeg over deze Soerah zouden nadenken, zou het hen voldoende leiding verschaffen, want de mens kan geel volmaaktheid bereiken zonder deze 2 dingen te vervolmaken: zijn kennis en daden, dat wil zeggen zijn geloof en juiste daden, ER wordt van hem verwacht dat hij zichzelf vervolmaakt,. zo ook wordt hem gevraagd anderen te vervolmaken en dat betekent dat men zich, in wederzijds onderricht van de waarheid, met elkaar verbindt. Het fundament van dit alles is geduld.

20. Allah heeft vermeld dat de hoofdkenmerken van degenen die zegening ontvangen, geduld en medeogen zijn:

DAn wordt hij een van de gelovigen die de anderen aansporen tot volharding en geduld en (ook) de anderen aansporen tot medelijden en medeogen. Zij zijn degenen aan de rechterkant,
(QS Al-Balad 90: 17-18)

21. Allah heeft geduld vermeld naast de zuilen van de islam en imaan vermeld zoals Hij het eveneens vermeldt naast gebed:

En zoek hulp in geduld en gebed......
(QS Al-Baqaraah 2:45)

Naast de correcte daden:

Behalve degenen die geduld betonen en goede daden verrichten, voor hen zal er vergiffenis zijn en een grote beloning.
(QS Hoed 11:11)

Naast dankbaarheid(Sjoekr):

Waarlijk hierin zijn tekenen voor iedereen die geduldig en dankbaar is.
(QS Asj- Sjoerraa 42:33)

Naast waarheid:

Bij de (namiddag) tijd. Waarlijk de mens is verliezend. Behalve degenen die geloven en goede daden verrichten en de ander tot de waarheid aansporen en de anderen aansporen in geduld.
(QS Al-Asr 103 1-3)

...de mannen en vrouwen die waarachtig zijn. de mannen en vrouwen die geduldig zijn...
(QS Al-Ahzaab 33:35)

Naast mede ogen: ...een van de gelovigen die de anderen aansporen tot volharding en geduld en(ook) de andere aansporen tot medelijden en medeogen.
(QS Al-Balad 90:17)

Naast geloof:

En Wij maakten van onder hen, leiders ,leiding gevend voglens Ons bevel, wanneer zij geduldig waren en met zekerheid in Onze tekenen geloofden.
(QS As-Sadjdah 32:24)

Allah swt heeft geduld gemaakt als een middel om zijn liefde . Zijn gezelschap. Zijn hulp en steun en Zijn goede beloningen te verkrijgen. Dit is voldoende als eer en als zegening.

x Er bestaat nog een andere versie van dit commentaar: " Voor god vrezenden is deze soera genoeg als leiding van Allah om zich van de hel te redden."


DUS BROEDERS EN ZUSTERS.. ALS JULLIE ALLEN DIT GOED GELEZEN HEBBEN HOEF IK NIKS AAN TE VULLEN!
BEHALVE.. Moge Allah swt ons Sterk maken.. in onze geloof.. en onze Imaan mogen wij tot De geduldigen behoren.Mogen wij tot de Winnaars behoren!
INHSLLAH AMIEN aMIEN amien AMIEN AMIEN! YARAB! AMIEN!

assallamoe Alaikom jullie zuster Soekran

p.s: als je nog meer hebt over geduld of wat dan ook.. mag je heus bijvoegen!

14-12-2005, 15:33
whallahie iella jammer dat jullie dit niet willen lezen,.... want menig een zal dit hun hartje misschien helpen naar een beter imaan!

14-12-2005, 17:48
22 MENSEN MAAR GELEZEN


Mysticman,.. weet je nu waarom.. ik zeg MOET.!!! DIT IS TOCH SCHANDALIG!

OVER ONTMAAGDING.. EN VERKERINGEN KUNNEN ZE MAAR NIET STOPPEN OM TE LEZEN.. KRIJGEN ZE NOOIT GENOEG VAN!

LEES LEES LEES LEES IK DWING NU WEL

14-12-2005, 21:44

Citaat door Mocros_girl:
wauw mooi wollah, je hebt er egt moeite voor gedaan egt soubhallah... moge allah je hier voor belonen...
maissie graag gedaan!

14-12-2005, 21:59
soekran.. soekran da je dit met ons wilt delen..

et is leerzaam en informatief..

en heb de geduld genomen om et te lezen


Thalla..

14-12-2005, 22:05

Citaat door Kingofmaroc:
soekran.. soekran da je dit met ons wilt delen..

et is leerzaam en informatief..

en heb de geduld genomen om et te lezen


Thalla..
broeder... ik vatte hem

maschallah lieve broeder

En moge Allah swt je ervoor zegenen!

Assallamoe Alaikom je Zuster Soekran

14-12-2005, 22:17
Dajazaak allah ou gair Ya ougtie

Een mooie stuk.


Ook is verteld dat de Profeet zei: " Als een gelovige aan een ziekte lijdt. lijkt zijn situatie op een stuk ijzer dat in het het vuur wordt gestoken; de onvolkomenheden worden verwijderd en de goede elementen blijven over."

Van dit stuk had ik eerder gehoord, maar wist niet hoe precies was. D.m.v. jouw topic weet ik nu precies hoe het zit.

Bedankt voor de moeite die hebt genomen.

Ga zo door!!

Moge allah jou daarvoor belonen met heel veel hasanaats.

SA,

AL MANCHAAR

14-12-2005, 22:26



Citaat door Al manchaar:
Dajazaak allah ou gair Ya ougtie

Een mooie stuk.


Ook is verteld dat de Profeet zei: " Als een gelovige aan een ziekte lijdt. lijkt zijn situatie op een stuk ijzer dat in het het vuur wordt gestoken; de onvolkomenheden worden verwijderd en de goede elementen blijven over."

Van dit stuk had ik eerder gehoord, maar wist niet hoe precies was. D.m.v. jouw topic weet ik nu precies hoe het zit.

Bedankt voor de moeite die hebt genomen.

Ga zo door!!

Moge allah jou daarvoor belonen met heel veel hasanaats.

SA,

AL MANCHAAR
was geen enkele moeite lieve broeder.......

juist omdat ik dit weet...

vind ik dat anderen het ook moeten weten.....

Want daar ontbreekt het vaak aan ons moeslimien te weinig geduld

te weinig geduld om onze imaan te versterken
om harder in onze bidden en praktiseren te worden
om vol te houden in moeilijke tijden!


Graag GEdaan broedeR!!

Assallamoe Alaikom Je Zuster Soekran

wel Al Fadjir bidden vandaag

14-12-2005, 22:33

Citaat door soekran:
was geen enkele moeite lieve broeder.......

juist omdat ik dit weet...

vind ik dat anderen het ook moeten weten.....

Want daar ontbreekt het vaak aan ons moeslimien te weinig geduld

te weinig geduld om onze imaan te versterken
om harder in onze bidden en praktiseren te worden
om vol te houden in moeilijke tijden!


Graag GEdaan broedeR!!

Assallamoe Alaikom Je Zuster Soekran

wel Al Fadjir bidden vandaag
Je moet niet ontbijten, maar al fadjr bidden

14-12-2005, 22:45

Citaat door Al manchaar:
Je moet niet ontbijten, maar al fadjr bidden
jah hallo.. ik kan niet op een lege maag bidden of wel soms!!!




lekker karnemelk.. hmm!
arrie essemmem!

Pagina's : [1] 2