Bekijk volle/desktop versie : Zeker 120 gevangenen mishandeld in Irak



14-12-2005, 07:52
Bron

'Zeker 120 gevangenen mishandeld in Irak'
BAGDAD - In twee gevangenissen van het Iraakse ministerie van binnenlandse zaken zijn ten minste 120 gedetineerden mishandeld. Dat heeft de Amerikaanse ambassadeur in Irak, Zalmay Khalilzad, dinsdag gezegd.

Meer dan honderd van de 173 gedetineerden die vorige maand werden aangetroffen in een gebouw van het ministerie van binnenlandse zaken in Bagdad zijn mishandeld, zei Khalilzad. Afgelopen donderdag bezochten Iraakse en Amerikaanse autoriteiten een andere gevangenis van het ministerie en troffen daar volgens Khalilzad tussen de 21 en 26 mishandelde gedetineerden aan. Iraakse functionarissen hebben gezegd dat de recente berichten over mishandeling van gevangenen overdreven zijn.

Binnen het ministerie van binnenlandse zaken maken sjiieten de dienst uit. De soennieten, die onder de afgezette dictator Saddam Hussein werden bevoordeeld, klagen al geruime tijd dat veiligheidsfunctionarissen van het ministerie hen mishandelen en martelen. De beschuldigingen spelen voor soennieten een grote rol bij de parlementsverkiezingen die donderdag in Irak plaatsvinden.

Sjiitische politici beschuldigen de VS ervan uitgebreid aandacht te besteden aan de mishandeling van soennieten om hen aan te zetten deel te nemen aan de verkiezingen. Khalilzad zei dat de geconstateerde mishandeling onacceptabel is en dat Amerikaanse functionarissen de troepen van het ministerie zullen vergezellen bij invallen om toe te zien op de wijze waarop arrestaties worden verricht.


Dit is al een klein voorsmaakje van wat zal gebeuren eens de troepen weg zijn, de wraak van de Sjiïeten tegen de Soennieten die in de tijd onderdrukt en vermoord werden door de Soennieten is nu al duidelijk zichtbaar.
M.a.w, de Sjiïeten zijn nog lang niet vergeten welke wreedheden zij moesten ondergaan ten tijde van saddam.

14-12-2005, 08:19


lekker stelletje daar allemaal in verwegiestan

iedereen folterd daar elkaar, of het nu sjieten, soenieten, amerikanen, en de randgroepen zijn


allemaal beroeps S-M ers

14-12-2005, 08:41
Ach, iedereen begint altijd te lachen, als de amerikaanse gedachte om in Irak demokratie te brengen, ter sprake komt.

"Naif gedacht", en "Je kunt demokratie niet opleggen", is het dan!

En in zekere zin is dat ook zo; maar diezelfde mensen klagen wel, als daar gevangenen worden mishandeld, zoals ongeveer in elk land, zelfs westerse landen! dat is een beetje hypocriet.

Laat staan dan in een land waar gedurende bijna 50 jaar een soennitisch schrikbewind is geweest, en sjieten de klos waren. Voeg daarbij de afgrijselijke bomaanslagen door soennitiese reaktionairen, en tel je winst dan maar uit.

Dat in Nederland gevangenen kabeltv hebben, therapie en sport, en tot voot kort recht hadden op abonne-tv, zijn zaken, waarmee je niet beschuldigend naar andere landen moet kijken, waar de situatie anders is; da's pas naif!

14-12-2005, 09:42
Wolfje democratie?

Bush is juist uit op instabiliteit in de Golfregio. De inkomsten van hem en zijn kameraden in de olieindustrie nemen toe met een verhoging van de olieprijs. En de democratie in Amerika is ook minder waar, de herverkiezing van Bush wordt bevorderd door de angst voor aanslagen.

Bush laat me dromen, ik snijd, hak, fileer en martel hem dat het een aard heeft en daarbij grijns ik van genot, terwijl ik intussen de gewraakte zinnen luidskeels herhaal en herhaal, GEEN GENADE!! GEEN GENADE!!

Mothafoker ik hoop dat z'n tijd snel aanbreekt!