Bekijk volle/desktop versie : Meiden Hoe Belangrijk Is Bruidsschat Voor Jullie??



13-12-2005, 14:11

Citaat door _Nice_JaMiLaaa_:
NOUJAA IK HEB DENK K VEEL MEIDEN NIEUWSGIERIG GEMAAKT MAAR GOED
VERTEL EENS....
HOE BELANGRIJK IS HET VOOR JULLIE???
NOG BELANGRIJKER DAN JE EIGEN TOEKOMSTIGE MAN...??? OF HEBBEN JULLIE LIEVER IEMAND DIE KEI VEEL VAN JE HOUD
OF HEB JE TOCH LIEVER GELD DAT JE WILT UITGEVEN AAN KLEREN EN NOEM MAAR OP BEN BENIEUWDDDDDDDD
.

13-12-2005, 14:22


t is niet belangrijk...

13-12-2005, 14:25
Kijk, je vraag is niet helemaal correct, want belangrijk vinden moet je het zeker. het is namelijk een verplicht onderdeel van het trouwen. Een man is volgens de leer van de Islam verplicht een bruidschat betalen aan zijn toekomstige vrouw. Wat je wel mag doen, is aangeven hoeveel jij wil ontvangen. Uiteraard dient dit binnen proporties te blijven, maar laat je niet van de wijs brengen door opmerkingen als "bruidschat is niet van deze tijd"en "je bent toch geen koe?". Bruidschat is verplicht!

13-12-2005, 14:35
Niet belangrijk. Ik trouw hem toch, niet zijn geld. Als hij in staat is om mij te onderhouden (wat ik overigens zelf prima kan) dan ben ik al tevreden.

13-12-2005, 14:38


ik vind het belangerijker dat me man van me houd en dat hij in de verder toekomst goed voor mij en zijn kinderen zorgt inshallah.....dat geld raakt toch op en die goud zal toch weer uit de mode gaan maar zijn liefde zal inshallah niet veranderen.....dus die bruidschap vind ik niet belangrijk ik vind het al genoeg dat hij een ring voor me koopt als symbool meer niet....en als ik het krijg geef ik het inshallah uit aan de armen...

dit is wat ik er van vind

13-12-2005, 14:53
liefde is niet te koop dus ga voor de liefde geld raakt OOIT op dan heb je la geld en la lhob

13-12-2005, 15:00

Citaat door marilynmonroe:
Kijk, je vraag is niet helemaal correct, want belangrijk vinden moet je het zeker. het is namelijk een verplicht onderdeel van het trouwen. Een man is volgens de leer van de Islam verplicht een bruidschat betalen aan zijn toekomstige vrouw. Wat je wel mag doen, is aangeven hoeveel jij wil ontvangen. Uiteraard dient dit binnen proporties te blijven, maar laat je niet van de wijs brengen door opmerkingen als "bruidschat is niet van deze tijd"en "je bent toch geen koe?". Bruidschat is verplicht!

MashAllah

Een recht die de vrouwen ontnomen was, was de bruidschat. Het werd een verplichting voor de moslimman en een recht van de moslimvrouw zoals Allah aangeeft in de volgende vers:

“En Hij gaf de vrouw het recht op een huwelijksgift en Hij beviel de mannen om haar deze gift volledig te geven, behalve dat deel waar ze vrijwillig afstand van doet."

Allah zegt ook:

"En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Maar als zij naar haar eigen behagen u er een gedeelte van kwijtschelden, geniet er dan van zonder te vrezen dat dit gevolgen heeft." (Surah 4 : Ayah 4)

Allah heeft de echtgenoot ook verplicht gesteld om de vrouw te onderhouden en om haar op de juiste wijze te voorzien.

"De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen" (Surah 4 : Ayah 5)

En Allah weet het beste

Ma3a Salama

13-12-2005, 15:19

Citaat door Beloved:
Niet belangrijk. Ik trouw hem toch, niet zijn geld. Als hij in staat is om mij te onderhouden (wat ik overigens zelf prima kan) dan ben ik al tevreden.
Allemaal praatjes....



Ik wil wel een bruidschat, maar de hoeveelheid boeit me niet...

13-12-2005, 15:45
10 euro chicks

13-12-2005, 15:48

Citaat door lievemocro_18:
ik vind het belangerijker dat me man van me houd en dat hij in de verder toekomst goed voor mij en zijn kinderen zorgt inshallah.....dat geld raakt toch op en die goud zal toch weer uit de mode gaan maar zijn liefde zal inshallah niet veranderen.....dus die bruidschap vind ik niet belangrijk ik vind het al genoeg dat hij een ring voor me koopt als symbool meer niet....en als ik het krijg geef ik het inshallah uit aan de armen...

dit is wat ik er van vind

13-12-2005, 17:11
ja die klaagt tenminste niet en is het geld dubbel en dwars waard en bovenal.. niet goed geld terug .

13-12-2005, 17:44
Totaal niet belangrijk. Geld maakt niet gelukkig zeggen ze toch, en daar ben ik het zeker mee eens. Als ik maar gelukkig wordt, insallah.
En als ik gelukkig ben dan ben ik de rijkste vrouw ter wereld!

Hadi-Doei.

13-12-2005, 19:11



Citaat door Dum_Spiro_Spero:
Totaal niet belangrijk. Geld maakt niet gelukkig zeggen ze toch, en daar ben ik het zeker mee eens. Als ik maar gelukkig wordt, insallah.
En als ik gelukkig ben dan ben ik de rijkste vrouw ter wereld!

Hadi-Doei.
Jullie mogen wel eerlijk zijn hoor, het zou dan heus niet betekenen dat jullie materialistisch zijn.. ...

Geld maakt wel gelukkig, met wat haal je je eten? Ik dacht toch echt met geld, en als je geen eten en geen kleren hebt dan weet ik toch wel zeker dat je zou wensen dat je geld zou hebben..

13-12-2005, 19:19
Ik vind een bruidschat helemaal niet belangrijker. Zijn liefde is belangrijk.

13-12-2005, 19:27

Citaat door Berbertjelief:
Jullie mogen wel eerlijk zijn hoor, het zou dan heus niet betekenen dat jullie materialistisch zijn.. ...

Geld maakt wel gelukkig, met wat haal je je eten? Ik dacht toch echt met geld, en als je geen eten en geen kleren hebt dan weet ik toch wel zeker dat je zou wensen dat je geld zou hebben..
Ik ben eerlijk als jij denkt dat ik het niet ben dan denk je dat maar.
En wat bazel je nou dat zijn gewoon de standaard dingen die iedereen tegenwoordig kan betalen. Dat is niet wat ik bedoel met geld maakt niet gelukkig en ik heb geen zin om alles voor te kauwen

Hadi-Doei.