Bekijk volle/desktop versie : Jomanda in Pauluskerk



Pagina's : [1] 2

11-12-2005, 21:11
Door PETER DE LANGE


ROTTERDAM

Een rugpatiënte stond voorovergebogen in de kerkbank een spirituele operatie te ondergaan. Een vrouw huilde, een andere maakte schokkende bewegingen met haar bovenlichaam. ,,Mensen die druk voelen op hun maag mogen gaan staan,‘’ zei de monotone stem van een vrouw in KLM-blauw, ,,zij die last hebben van hun knieén mogen weer gaan zitten.‘’

De healing van Jomanda in de Pauluskerk trok zaterdag zowel behoeftigen als nieuwsgierigen. Een deel van het publiek dat de kerk voor driekwart vulde bestond uit trouwe volgelingen, een ander deel uit vrijwilligers uit de kring rondom dominee Hans Visser. Anderen waren binnengelopen om ‘’het eens mee te maken’’.

Gewoonlijk treedt het medium uit Tiel op in zalencentra zoals De Larenkamp aan de Slinge. De - gratis - show in de kerk was een initiatief van haar Rotterdamse discipel en woordvoerder Wim Scheepers. ,,De kerk en Jomanda stralen allebei liefde uit. Daarom zoekt zij deze verbinding.’’ Visser had er geen moeite mee de wonderdoenster te ontvangen, alle ophef in kerkelijke kringen ten spijt.

Het relletje had geen invloed op de inhoud van het programma, dat verrassend veel leek op een gewone kerkdienst. Er werd gezongen, met gesloten ogen gemediteerd en tussendoor waren er lange, troostrijke monologen over ziekte en genezing en het leven op aarde dat vanuit een andere wereld wordt geregisseerd.

Jomanda zag dat sommige bezoekers werden omgeven door witte schimmen, dat anderen dikke energiebalken boven de schouders torsten of snel ronddraaiende balletjes in de maag hadden. Dit kon duiden op pijn, verdriet of zorg.

Scheepers: ,,Als er meer waarde aan haar behandeling werd gehecht, zou zij de gezondheidszorg miljoenen euro’s kunnen besparen.’’

Scheepers zelf genas tien jaar geleden wonderbaarlijk van kanker na een healing in Tiel. Het telefonisch ingestraalde water dat hij dagelijks drinkt, geneest hem van alle kwalen, tot wratten aan toe. ,,Wist je dat er mensen zijn die slapen op een waterbed met ingestraald water?’’

De commentaren na afloop liepen uiteen van ‘’heel bijzonder om dit mee te maken’’ tot ‘’hier heb ik helemaal niks mee.’’ Een middelbare vrouw had er meer van verwacht: ,,Ik slik jaarlijks voor 30.000 euro aan medicijnen. Ik dacht, mij zal ze wel opmerken. Maar ze sprak mensen aan die niets mankeerden.’’

Een dakloze achterin de kerk was ook teleurgesteld. ,,Ik had gehoopt dat ze een paar euro’s voor me zou toveren, maar niks hoor.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/article83407.ece


11-12-2005, 23:50


Aan wie die christenen hun gebedsruimte allemaal niet uithuren

11-12-2005, 23:52
ooh jeetje is ze zelf nog steeds niet tot bekering gekomen

12-12-2005, 00:34
HM.

Weg met Jomanda en alle vermeende gebedsgenezers handopleggers magnetiseurs en charlatans.

Overhaar heb ik eens een krantenartikel geplaatst in het NRC 2 jaargeleden.

Dat die vrouw nog bestaat is mij een raadsel.

Ze zal wel de 24 karaats gouden Biostabiel van Dikke Tineke hebben aangeschaft inmiddels, want haar krachten zijn aan het tanen.

12-12-2005, 00:39



Citaat door aplat:
HM.

Weg met Jomanda en alle vermeende gebedsgenezers handopleggers magnetiseurs en charlatans.

Overhaar heb ik eens een krantenartikel geplaatst in het NRC 2 jaargeleden.

Dat die vrouw nog bestaat is mij een raadsel.

Ze zal wel de 24 karaats gouden Biostabiel van Dikke Tineke hebben aangeschaft inmiddels, want haar krachten zijn aan het tanen.
Ik dacht dat je me zou helpen, dus niet, welterusten vriend.

12-12-2005, 00:40
char is toch ook net zo iets als jomanda? althans voor zo ver ik weer want ben er niet zo in thuis...

12-12-2005, 00:41

Citaat door aplat:
HM.

Weg met Jomanda en alle vermeende gebedsgenezers handopleggers magnetiseurs en charlatans.

Overhaar heb ik eens een krantenartikel geplaatst in het NRC 2 jaargeleden.

Dat die vrouw nog bestaat is mij een raadsel.

Ze zal wel de 24 karaats gouden Biostabiel van Dikke Tineke hebben aangeschaft inmiddels, want haar krachten zijn aan het tanen.
hahaha . ja die 2 werkte samen

Ik vind het nog vreemder dat die christenen hun gebeds ruimte aan haar uitleende

but than again : ze hebben er ook drugs verkocht

12-12-2005, 00:44

Citaat door born_2_B_muslim:
hahaha . ja die 2 werkte samen

Ik vind het nog vreemder dat die christenen hun gebeds ruimte aan haar uitleende

but than again : ze hebben er ook drugs verkocht
Zeer vreemd ja.
ALS het Christen zijn dan, hetgeen ik sterk betwijfel.

12-12-2005, 00:48

Citaat door aplat:
Zeer vreemd ja.
ALS het Christen zijn dan, hetgeen ik sterk betwijfel.
Ds hans visser heeft wel eens in een intervieuw laten doorschemeren dat hij vreemd ging . en heeft al eens het bestaan van God in twijfel getrokken .

En zoiets leid dan een kerk

12-12-2005, 01:11

Citaat door born_2_B_muslim:
Ds hans visser heeft wel eens in een intervieuw laten doorschemeren dat hij vreemd ging . en heeft al eens het bestaan van God in twijfel getrokken .

En zoiets leid dan een kerk
Heb ik altijd een vreemde man gevonden.

Maar er zijn weinigen die voor daklozen opkomen moet ik wel zeggen.

Trouwens ook Jezus trok op het laatst het bestaan van God in twijfel.

Vader, waarom hebt gij mij verlaten, zei hij toch?

En ook de profeet Mohammed moest volgens mij eens een keer van zijn twijfel worden genezen.

12-12-2005, 01:12

Citaat door aplat:
Heb ik altijd een vreemde man gevonden.

Maar er zijn weinigen die voor daklozen opkomen moet ik wel zeggen.

Trouwens ook Jezus trok op het laatst het bestaan van God in twijfel.

Vader, waarom hebt gij mij verlaten, zei hij toch?

En ook de profeet Mohammed moest volgens mij eens een keer van zijn twijfel worden genezen.
ik ben het hiermee niet eens en waarom dat hoef ik niet eens te vertellen meer aplatio

12-12-2005, 01:15

Citaat door aplat:
Heb ik altijd een vreemde man gevonden.

Maar er zijn weinigen die voor daklozen opkomen moet ik wel zeggen.

Trouwens ook Jezus trok op het laatst het bestaan van God in twijfel.

Vader, waarom hebt gij mij verlaten, zei hij toch?

En ook de profeet Mohammed moest volgens mij eens een keer van zijn twijfel worden genezen.
Ja , alleen heeft Jezus vzmh nooit aan het kruis gehangen . Jezus vzmh was een mens ( en geen god ) en daar horen menselijke emoties bij . Zelfde geld voor onze geliefde profeet Mohammed vzmh .

12-12-2005, 01:15



Citaat door DeWreker:
ik ben het hiermee niet eens en waarom dat hoef ik niet eens te vertellen meer aplatio

Ben je het niet eens dat Visser een rare man is of zit het in de historische onjuistheid van mijn vraag?

12-12-2005, 08:02

Citaat door born_2_B_muslim:
Aan wie die christenen hun gebedsruimte allemaal niet uithuren
zeg stuk onbenul

jomanda werkt vanuit energie en met de hulp van god
goddelijke energie, je kent dat wel, dezelfde die ook de tsunamie en aardbevingen veroorzaakt hebben

12-12-2005, 08:08

Citaat door born_2_B_muslim:
Ja , alleen heeft Jezus vzmh nooit aan het kruis gehangen . Jezus vzmh was een mens ( en geen god ) en daar horen menselijke

emoties bij . Zelfde geld voor onze geliefde profeet Mohammed vzmh .
niemand heeft ooit gezegd dat jesus een god was
en hij is aan het kruis gestorven om de hemel te openen voor de mensen
hij is niet vergiftigd zoals mohammed, heeft nooit vrouwen verkracht, slaven gemaakt, gevochten etc etc

Pagina's : [1] 2