Bekijk volle/desktop versie : beste vriend die geen moslim wil worden ''niks meer''

22-04-2003, 23:40
er is een jongen in me klas
hij heet eddi en is bosnie hij is een moslim
de ouders ook
toen ik hem leerde kennen zei hij dat hij moslim was
maar toen het ramadan was
en opeens vasste hij niet
ik zei zo van waarrom vast je niet
hij zei ik wil geen moslim worden ik schrok en wou gelijk helpen om niet naar de verkeerde kant te gaan
maar het hielp niet.
ik zei:en je ouders weten ze het
''hij zei ''nee''
wat kan ik nog voor hem doen??

beslama broeders en zusters

23-04-2003, 21:21

Blijf het proberen a gti.

Met de hulp van Allah zal hij zijn ogen weer openen.
Misschien dat zijn ouders ook het nodige met hem kunnen bespreken.

23-04-2003, 21:52
Hey lieverd blijf proberen en met veel sabar lukt het incha allah wel vraag allah(SWT) om hulp en inchallah lukt het wel assalamoe 3alaikoem

24-04-2003, 15:20
meid je moet het blijven proberen
een vraag hulp aan allah
allah is er altijd nog
beslama

24-04-2003, 15:43

salaam
ik doe me best
help niks
meer
echt niet
ik weet niet wat ik moet doen
ik heb alles gebrobbert

24-04-2003, 16:12
hij moet het zelf ingaan zien waar hij mee bezig is.
Wie niet gelooft kan niet zomaar gaan geloven.
Je hart moet bij allah liggen en dat is bij hem niet zo.

rosses

24-04-2003, 21:29

Citaat:
Origineel gepost door rosses
hij moet het zelf ingaan zien waar hij mee bezig is.
Wie niet gelooft kan niet zomaar gaan geloven.
Je hart moet bij allah liggen en dat is bij hem niet zo.

rosses
Hier heb je wel gelijk in. Hij zal het zelf ook in moeten zien.
Als hij niet wil dan gebeurd het ook gewoon niet.

2pacfan als je echt van alles al geprobeerd hebt en hij luistert gewoon echt niet, dan heeft het helaas denk geen nut.
Het blijft een moeilijk probleem dit soort dingen.

Je ziet iemand zichzelf afkeren van het Geloof en je wilt je best doen om hem/haar weer tot inkeer te brengen. Maarja op een gegeven moment houdt het gewoon op. Ook al is het onze plicht om verdwaalde broeders/zusters te helpen.

12-05-2003, 22:18
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

Beste zuster 2pacfan , Deze situaties is van de orde van de dag.
Want hoeveel mensen zeggen dat ze moslims zijn en doen niks aan het geloof. Maar als ze in Allah swt geloven zijn ze moslims. Maar dan heb je nog een groep Praktizerende en Niet praktizerende moslims. Ik zie heel vaak moslims bij me op me werk of voetbalclub:Roken, drinken,gokken,en dat ze geen rekening houdt met wat ze eten. Ik zelf durf dan niet tegen hun te zeggen van doe niet want ja hun zijn vanaf de geboorte moslims en weten dat als de beste! Maar ja Het is of je het wil of niet! Want zoals ik ben een bekeerde moslim, maar ik praktizeer Al Hamdulilah. Ik ken meer bekeerde moslims die echt serieus zijn in het geloof Mash Allah gewoon en natuurlijk de van origine moslims die het geloof op nummer 1 zet. Moge Allah swt ons Allen leiden en ons beschermen tegen het kwaad van de Shaitan! Ameen ya rabbi`l Alamin

Veel Liefs, Je broeder in Islam

Salaam oe Alaikoum wa rahmatoellahi wa Barakatoehoe

12-05-2003, 22:50

Citaat:
Origineel gepost door Meditel22
Ik zie heel vaak moslims bij me op me werk of voetbalclub:Roken, drinken,gokken,en dat ze geen rekening houdt met wat ze eten. Ik zelf durf dan niet tegen hun te zeggen van doe niet want ja hun zijn vanaf de geboorte moslims en weten dat als de beste! Maar ja Het is of je het wil of niet! Want zoals ik ben een bekeerde moslim, maar ik praktizeer Al Hamdulilah. Ik ken meer bekeerde moslims die echt serieus zijn in het geloof Mash Allah gewoon en natuurlijk de van origine moslims die het geloof op nummer 1 zet. Moge Allah swt ons Allen leiden en ons beschermen tegen het kwaad van de Shaitan! Ameen ya rabbi`l Alamin
Assalaam oe alaikoem aghie,

een kleine naseeha broeder, het is onze plicht als moslims om onze broeders en zusters die slechte daden verrichten hen erop toe te wijzen.
Elk woord wat je zegt, elke daad die je doet, voor alles zal je verantwoording moeten afleggen en wanneer je iets slechts ziet moet je het afkeuren.

Herinner je de uitspraak van one profeet vzmh:

"Wie van jullie iets ziet dat niet toegestaan is, moet het met zijn hand veranderen. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart (innerlijk verafschuwen). Dit is echter de zwakste vorm van geloof". (hadith sahih Muslim)

Ghair Inscha'Alah

Wa Salaam

12-05-2003, 23:11
Walaikoum salaam wa Rahmatoellah

Zoals ik altijd om bekend sta hier is dat ik vroeger altijd dawa deed voor me broeders en zusters die soms ver van het pad van Allah swt waren, maar wat kreeg ik terug?? want je kan alles nalezen van me vroegere teksten. Dat ze juist tegen mij gingen verzetten terwijl ik gewoon hun juist erop wees van dit en dat zegt me geloof van dat het niet mag en laat je dus niet verleiden enz enz . En op een gegeven momment is het op en ja denk ik als ik toch alleen maar vijanden krijg ermee dan doe ik het niet! Me intentie was er. Maar ja insha Allah zal ik morgen een paar broeders en zusters bewijzen uit de koran laten zien dat Niet islamitisch geslacht vlees erger is dan varkensvlees als men het wetend eet. Maar goed ik doe het omdat ik het gewoon belangrijk vindt dat hun dat met hun eigen ogen zien als hun in het Boek geloven.

12-05-2003, 23:26
ik ken een bosnier van moslimse afkomst.

Ze schijnen niet echt overtuigend te zijn, ook zijn ouders
niet. zijn ouders zijn die moslim? Bij de meeste is het niet zo.

Vroeg het me af.