Bekijk volle/desktop versie : ff duidelijk maken hehe ( dus blijf ze besnijden)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

10-12-2005, 01:00
Besnijdenis verkleint kans op aidsAantal keer gelezen:
53
Gerelateerde links:
Nu.nlBesneden mannen hebben een veel kleinere kans om besmet te raken met HIV, het virus dat aids veroorzaakt, dan mannen die niet besneden zijn. Dat blijkt uit een Frans onderzoek waarvan de resultaten dinsdag bekend zijn gemaakt op een internationaal aids-congres in Rio de Janeiro.

Volgens Bertrand Auvert, hoofd van de Franse nationale dienst voor aidsonderzoek, hebben besneden mannen een bijna drie keer kleinere kans om zelf het aids-virus op te lopen door contacten met seropositieve vrouwen dan onbesneden mannen.

Kleine wondjes
Artsen vermoedden al langere tijd dat besneden mannen beter beschermd zijn dan niet besneden mannen, maar het is voor het eerst dat de veronderstelling gestaafd wordt door onderzoek. De huid van de penis van besneden mannen is volgens Auvert minder gevoelig en vertoont minder de neiging tot het ontstaan van kleine wondjes tijdens de gemeenschap dan die van onbesneden mannen.

Het onderzoek werd tussen 2002 en 2005 verricht in Zuid-Afrika, waarbij een groep van drieduizend gezonde, seksueel actieve heteroseksuele mannen 21 maanden lang werd gevolgd. De helft van de mannen besneden, de andere helft onbesneden. Aan het einde van de periode waren van de onbesneden mannen er 51 seropositief en van de besneden mannen slechts achttien. Beide groepen waren betrokken bij een ongeveer gelijk aantal onbeschermde seksuele contacten met een groep vrouwen van wie ongeveer eenderde seropositief was.

Bron: nu.nl
http://www.medicalfacts.nl/article.php?story=20050728172927769

10-12-2005, 02:48


hmm d8 het niet meid waarom denk je dat het om hygienische redenen gebeurde volgens islamitische voorschriften???

10-12-2005, 06:12

Citaat door kassmhammed:
hmm d8 het niet meid waarom denk je dat het om hygienische redenen gebeurde volgens islamitische voorschriften???
En wat zijn de hygienische voordelen dan ??

Geef mij er 1, en ik geef jou 3 nadelen...

10-12-2005, 06:32

Citaat door kassmhammed:
Besnijdenis verkleint kans op aids
Het onderzoek werd tussen 2002 en 2005 verricht in Zuid-Afrika, waarbij een groep van drieduizend gezonde, seksueel actieve heteroseksuele mannen 21 maanden lang werd gevolgd. De helft van de mannen besneden, de andere helft onbesneden. Aan het einde van de periode waren van de onbesneden mannen er 51 seropositief en van de besneden mannen slechts achttien.
Inderdaad, als dit onderzoek netjes uitgevoerd is, dwz met de juiste controles en vergelijkbare groepen, dan lijkt het erop dat je een kleinere kans loopt op besmetting.

En nu?
Voel je je lekker safe met je besneden snikkel? Nog altijd zijn 1 op de 100 besneden proefpersonen besmet geraakt en onbeschermde sex is dus nog steeds een russische roulette, of je nu wel of niet besneden bent. En voor de oplettende lezertjes: de kleinere kans op besmetting heeft dus geen mallemoer met betere hygiene dankzij het besneden zijn te maken maar met een dikkere voorhuid.

Pas op dat je jezelf niet rijk rekent omdat je besneden bent, ik zou maar lekker een condoompje omdoen, dat biedt tenminste echte bescherming.

10-12-2005, 11:18


Ik heb het al eens eerder gezegd toen dit artikel werd gepost, maar nogmaals;

Gewoon geen haram relaties voor het huwelijk en dat wel of niet velletje maakt geen verschil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Want.......
.........dan heb je helemaal weinig kans op aids.

Dus..........wat een onnodig onderzoek!

10-12-2005, 11:21
Als je in Nederland zonder enige bescherming alleen hetero-seksuele contacten aangaat, is de kans op AIDS ontzettend klein. Ook al neuk je links en rechts om je heen.

10-12-2005, 12:23

Citaat door Hoogervorst:
Als je in Nederland zonder enige bescherming alleen hetero-seksuele contacten aangaat, is de kans op AIDS ontzettend klein. Ook al neuk je links en rechts om je heen.
Kan je nagaan hoe het risico is wanneer je geen haram relaties aangaat.

En hoort bij de besnijdenis als moslim zijnde niet ook het niet aangaan van haram relaties?

Dus.......onzin onderzoek........en helemaal van de zotten dat moslims zich hierop denken te moeten beroemen.

10-12-2005, 14:38

Citaat door Perez:
Kan je nagaan hoe het risico is wanneer je geen haram relaties aangaat.

En hoort bij de besnijdenis als moslim zijnde niet ook het niet aangaan van haram relaties?

Dus.......onzin onderzoek........en helemaal van de zotten dat moslims zich hierop denken te moeten beroemen.
Goed onderzoek is nooit onzin.
Geen sexuele relatie(s) aangaan is natuurlijk één manier om de kans op HIV besmetting zo klein mogelijk te houden. De praktijk leert dat dat niet de weg is die de meeste mensen nemen. Je kunt dan je kop in het zand steken, maar je kunt ook onderzoeken hoe je de kans op besmetting zo klein mogelijk houdt. En dan moet je je (naar mijn mening) niet beperken tot HIV/AIDS maar ook de SOAs in het onderzoek meenemen.

Het laatste stukje van je laatste uitsopraak kan ik me wel in vinden

10-12-2005, 14:44
Goed nieuws voor alle moslims :
Het was/is veilig om lekker te sexen met aids-temeiers...(hehe)

10-12-2005, 15:17

Citaat door amazed observer:
Goed onderzoek is nooit onzin.
Geen sexuele relatie(s) aangaan is natuurlijk één manier om de kans op HIV besmetting zo klein mogelijk te houden. De praktijk leert dat dat niet de weg is die de meeste mensen nemen. Je kunt dan je kop in het zand steken, maar je kunt ook onderzoeken hoe je de kans op besmetting zo klein mogelijk houdt. En dan moet je je (naar mijn mening) niet beperken tot HIV/AIDS maar ook de SOAs in het onderzoek meenemen.

Het laatste stukje van je laatste uitsopraak kan ik me wel in vinden
Ik zeg het inderdaad niet helemaal goed.
Ik vind het meer onzin dat moslims dit aangrijpen als trots dat die besnijdenis zo goed is. Want als het goed is gaat dit hen helemaal niet aan.

Daarmee bedoel ik; ben gewoon blij met je besnijdenis. Maar als je er blij mee bent of trots op bent, gedraag je dan ook als moslim.

Die onderzoeken op zich zijn inderdaad prima.

10-12-2005, 16:22

Citaat door kassmhammed:
hmm d8 het niet meid waarom denk je dat het om hygienische redenen gebeurde volgens islamitische voorschriften???
Vreemd. Als het om mannenbesnijdenis gaat is het gezond en dus islamitisch. en als het om vrouwenbesnijdenis gaat is het mishandeling en verminking (waar ik het helemaal mee eens ben) en is het ineens níet islamitisch.

Nou ik kan jullie vertellen dat zówel mannenbesnijdenis als vrouwenbesnijdenis níet islamitisch is.

Het gebruik is al veel en veel ouder dan de islam. En de reden waarom men mannen besneed in de streken waar de islam voorkomt is het feit dat daar veel droge woestijngebieden zijn met een gebrek aan water. Er zijn dus minder mogelijkheden om je te wassen en dus schoon te houden.
Mannenbesnijdenis was dus een ingreep die uit praktische overwegingen plaatsvond en die niets religieus heeft.

De mensen die de Koran schreven dachten dat ze deze praktijk er maar in moesten houden en hebben het dus in de Koran opgeschreven.

10-12-2005, 16:25

Citaat door Hoogervorst:
Als je in Nederland zonder enige bescherming alleen hetero-seksuele contacten aangaat, is de kans op AIDS ontzettend klein. Ook al neuk je links en rechts om je heen.
Maar pas wel op dat je geen andere soa oploopt zoals Chlamidia, Syfilus of Herpes. Bescherm jezelf gewoon. Dat is wel zo veilig.

10-12-2005, 16:26



Citaat door luis_in_de_pels:
Maar pas wel op dat je geen andere soa oploopt zoals Chlamidia, Syfilus of Herpes. Bescherm jezelf gewoon. Dat is wel zo veilig.
Of abstain

10-12-2005, 20:29
heb net op de radio gehoord dat er in marokko al zo"n 3000 mensen besmet zijn met hiv.En dat aantal wordt alleen maar groter omdat dit een zeer gevoelig onderwerp is waar bijna niet over gesproken wordt

10-12-2005, 20:52

Citaat door yasmientjee:
heb net op de radio gehoord dat er in marokko al zo"n 3000 mensen besmet zijn met hiv.En dat aantal wordt alleen maar groter omdat dit een zeer gevoelig onderwerp is waar bijna niet over gesproken wordt
3000 'maar'?

Mag ik ff weten hoeveel mensen er zijn in Marokko?
Gewoon een vraagje dus geen puntjes graag. Mag wel groene hoor.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14