Bekijk volle/desktop versie : Waarheid en leugens!



09-12-2005, 08:06
Liegen is geen kunst, want iedereen kan liegen. Liegen is geen beroep, want uiteindelijk zal je er niets mee berijken. Als
je iemand twee keer een leugen verteld, zal die persoon je niet zo snel meer vertrouwen. Liegen is soms het gevaarlijkste
wat een mens kan doen. Leugens veroorzaken wantrouw en leugens doen vaak pijn. Waarom moeten mensen liegen, over iets dat
vaak makkerlijker uit te leggen is met de waarheid. En waarom zorgen mensen ervoor dat een kleine leugen zo groot word, en
zoveel kan verwoesten? Wie spreekt nog de waarheid? Wie is te vertrouwen? Waarom denk je dat allah een leugen zwaar zal straffen?
Omdat een leugen "hoe klein die ook begint" altijd eindigt in een chaos! Een leugen is een bedrog. Een leugen voor eigen bestwil,
een leugen om iemand uit de put te helpen, een leugen bedoelt als grapje. Wanneer mag je eigenlijk wel liegen? "Ik vind" dat
je pas mag liegen als je daarmee een leven kan redden. Wat is er nou belangrijker dan een leven redden? Waarom moet je liegen
om jezelf uit een situatie te halen, waar je jezelf hebt ingebracht? Je krijgt een onvoldoende voor die proefwerk omdat je
telaat was in de les, o de bussen reden niet? of zeg eens eerlijk dat je gewoon te lui was om op te staan! een leugen vertellen
gaat vaak sneller dan de waarheid, en een leugen vertellen is vaak ook verleidelijker dan de waarheid, maar is het niet zo
dat wij altijd worden getest? En de waarheid kunnen vertellen is ook een test die je moet doorstaan. Als je zelf al begint
bij de waarheid, zal je verder komen dan je denkt. Een leugen is niets anders dan een foute geweten. Mensen moeten leren dat
de waarheid altijd het langst duurt. En de waarheid maakt je vrij. Vrij van bedrog vrij van zware straffen. Alleen met de
waarheid kan je jezelf zijn, en zal je een goed leven leiden. Je kan liegen tegen mensen. Zorgen dat ze de waarheid niet zien.
Maar allah word soms vergeten. Wie staat er eigenlijk bij stil dat hij alles ziet? Je moet niet bang zijn voor de mensen om
je heen. Zij zullen jou niet zo straffen voor een leugen als allah. Hij zal uiteindelijk de straf geven die je verdient.

09-12-2005, 10:16


Sallamohlekom,

masallah echt mooi soebhallah klopt je hebt helemaal gelijk.
Om eerlijk te zijn vertrouw ik niemand doior deze wereld ben ik juist bijna iedereen gaan wantrouwen de énige die ik met heel me hart vertrouw is m'n omie (moeder).
maar vergeet niet de leugen komt altijd boven water: ''Al neemt de leugen de lift en de waarheid de trap is de leugen er eerder, maar de waarheid komt er wel''

en Allah swt weet het besre

Fi amaniallah C.arab

09-12-2005, 12:50

Citaat door C.arab:
Sallamohlekom,

masallah echt mooi soebhallah klopt je hebt helemaal gelijk.
Om eerlijk te zijn vertrouw ik niemand doior deze wereld ben ik juist bijna iedereen gaan wantrouwen de énige die ik met heel me hart vertrouw is m'n omie (moeder).
maar vergeet niet de leugen komt altijd boven water: ''Al neemt de leugen de lift en de waarheid de trap is de leugen er eerder, maar de waarheid komt er wel''

en Allah swt weet het besre

Fi amaniallah C.arab
Ja inderdaad zuster. In deze tijden is het heel moelijk om mensen te vertrouwen helaas. Maar gair wij moeten postief blijven denken.

10-12-2005, 12:11
Sallamohlekom,

ja inchallah alyhemdolileh zijn er nog wel mensen die dat doen, en ik hoop dat andere mensen van hun de voorbeeld nemen.

Fi amaniallah C.arab

12-12-2005, 07:43



Citaat door C.arab:
Sallamohlekom,

ja inchallah alyhemdolileh zijn er nog wel mensen die dat doen, en ik hoop dat andere mensen van hun de voorbeeld nemen.

Fi amaniallah C.arab
InschaAllah!