Bekijk volle/desktop versie : Is dit normaal????



07-12-2005, 21:46
Salam Alaikom broeders en zusters..

Ik had een vraagje. Ik ben al heel lang alhamdoelilah bezig met de islam en ben er ook heel blijmee maar ik ben niet 100 procent gelukkig want ik voel constant angst. Ik weet dat dit niet met de islam te maken heeft maar met mezelf. Ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen. Soms denk ik dat dit een bebroefing is en soms denk ik mijn alimaan heel laag is en dat ik geen goeie moslim ben. Ik
ben dan soms echt hele dag bezig met de islam. Bid extra, lees de qoran heel lang, lees boeken over de islam en toch na zo een mooie dag ben ik nog steeds bang. Ik wordt helemaal bang als ik een zonde bega of zo. Is dit wat elke moslim meemaakt of alleen ik. Blijkbaar heb ik heel weinig kennis of zo. Ik durf ook geen andere dingen te doen dat niet met de islam te maken heeft. Als ik b.v zit en
ontspan dan wordt ik bang. Wat is er toch met mij.

07-12-2005, 21:59


Je lichaam heeft recht op jou, ouders, kinderen, man , familie, vrienden, buren etc.

Bedankt dat je vertelt hoe goed je met het geloof bezig bent, ik hoop dat je een zuivere intentie hebt.

Ik twijfel niet over wat je hebt gezegd dat je geen weinig kennis hebt, want personen met kennis die vertellen niet zomaar wat ze aan ibaadah doen, die doen daar heimelijk over, omdat dat puur tussen jouw en Allah is.

Wa salaam

07-12-2005, 22:00
Je lichaam heeft recht op jou, ouders, kinderen, man , familie, vrienden, buren etc.

Bedankt dat je vertelt hoe goed je met het geloof bezig bent, ik hoop dat je een zuivere intentie hebt.

Ik twijfel niet over wat je hebt gezegd dat je geen weinig kennis hebt, want personen met kennis die vertellen niet zomaar wat ze aan ibaadah doen, die doen daar heimelijk over, omdat dat puur tussen jouw en Allah is.

Wa salaam

07-12-2005, 22:18
Salam Alaikom,

Dankjewel voor je reactie. Je twijfelt aan mijn oprechtheid en dat kan maar daar maak ik mij geen zorgen over want daar ga jij uiteindelijk niet over oordelen.Ik probeer heel weinig over mijn ibadah voor Allah subhanahoe wata3alh te praten en daarom doe ik het ook via internet. Als ik het voor de mensen zou doen dan zou ik deze vraag niet hebben gesteld hier. ik vraag het hier om te kijken of ik de enige ben die met constante angst rondloopt of niet. Ik ben soms bang dat er wat met mij gaat gebeuren als ik niet bezig ben met de islam. Ik wil gewoon weten of dat normaal is of misschien een beproeving of misschien iets anders.

07-12-2005, 23:52



Citaat door moslima_lal:
Salam Alaikom broeders en zusters..

Ik had een vraagje. Ik ben al heel lang alhamdoelilah bezig met de islam en ben er ook heel blijmee maar ik ben niet 100 procent gelukkig want ik voel constant angst. Ik weet dat dit niet met de islam te maken heeft maar met mezelf. Ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen. Soms denk ik dat dit een bebroefing is en soms denk ik mijn alimaan heel laag is en dat ik geen goeie moslim ben. Ik
ben dan soms echt hele dag bezig met de islam. Bid extra, lees de qoran heel lang, lees boeken over de islam en toch na zo een mooie dag ben ik nog steeds bang. Ik wordt helemaal bang als ik een zonde bega of zo. Is dit wat elke moslim meemaakt of alleen ik. Blijkbaar heb ik heel weinig kennis of zo. Ik durf ook geen andere dingen te doen dat niet met de islam te maken heeft. Als ik b.v zit en
ontspan dan wordt ik bang. Wat is er toch met mij.
Elke kennis die je opdoet is hasaanat waard en je zegt dat je ook bid en extra bid...dat is goed van je
Je hoeft niet bang te zijn...Ik ben ook sinds zomer echt serieus bezig met Islam...Ik lees boeken en ga naar lezingen om kennis op te doen
Dus wat jij doet zuster is goed en hou het zo...Inshallah gaan je angst gevoelens weg

Salaam Aleikoum warahmatullah wa barakatoe
_Taqillah_

07-12-2005, 23:59
taqi'Allah! dus wrom wil je die vrees weg? als die vrees(of angst) je stimuleert om meer goede te daden te verrichten, wees dan dankbaar aan Allah, anders wees geduldig.

En Allah weet het best.

wasalaam.

08-12-2005, 00:40

Citaat door zubair78:
Je lichaam heeft recht op jou, ouders, kinderen, man , familie, vrienden, buren etc.

Bedankt dat je vertelt hoe goed je met het geloof bezig bent, ik hoop dat je een zuivere intentie hebt.

Ik twijfel niet over wat je hebt gezegd dat je geen weinig kennis hebt, want personen met kennis die vertellen niet zomaar wat ze aan ibaadah doen, die doen daar heimelijk over, omdat dat puur tussen jouw en Allah is.

Wa salaam
Wat zijn we weer aardig

08-12-2005, 07:15

Citaat door moslima_lal:
Salam Alaikom broeders en zusters..

Ik had een vraagje. Ik ben al heel lang alhamdoelilah bezig met de islam en ben er ook heel blijmee maar ik ben niet 100 procent gelukkig want ik voel constant angst. Ik weet dat dit niet met de islam te maken heeft maar met mezelf. Ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen. Soms denk ik dat dit een bebroefing is en soms denk ik mijn alimaan heel laag is en dat ik geen goeie moslim ben. Ik
ben dan soms echt hele dag bezig met de islam. Bid extra, lees de qoran heel lang, lees boeken over de islam en toch na zo een mooie dag ben ik nog steeds bang. Ik wordt helemaal bang als ik een zonde bega of zo. Is dit wat elke moslim meemaakt of alleen ik. Blijkbaar heb ik heel weinig kennis of zo. Ik durf ook geen andere dingen te doen dat niet met de islam te maken heeft. Als ik b.v zit en
ontspan dan wordt ik bang. Wat is er toch met mij.
asalaam oualaikoum zuster,


ik ben ook sinds kort bezig met de islaam ik bedoel meer....
dat ik als een moslima ben geboren maar er in het begin niet veel aan had gedaan...
wel dat ik na vele verschrikkelijke gebeurtenissen in mijn leven...
heel veel naar mijn geloof trok ,maar ik wist niet hoe ik moest beginnen...
ik miste iets in mijn leven maar dacht steeds het te kunnen vervullen met onzin..
maar het gemis werd steeds groter en groter naar dat iets wat ik zelf niet eens ..
wist wat het was!!!
tot op een avond zat ik alleen thuis en ik ging achter de pc zitten het was vrij laat...
en ja door iets ineens wist ik subhanallah wat het gemis was het was het praktisseren van de islaam!!!
ik ben me veel en veel gaan verdiepen daar in en leren bidden...
wat ik niet eens kon!!!
ik werd elke keer BANG als ik aan het bidden was en erg droevig ik huilde...
en huilde telkens weer als ik aan het bidden was!!!
begreep die gevoelens eerst niet,maar...
ook steeds had ik grote angstgevoelens de hele dag door!!!


ik vertelde het mijn vader en hij zei...het is alleen maar goed als je angst hebt!!!
en hij zei nog beter is dat je opeens gaat huilen tijdens een gebed...
het heeft dan te maken met je imaan hoe groot die dan is...
en blijkbaar is mijn imaan altijd groot geweest,maar ik...
wist niet hoe en wat ik ermee moest doen...
dus het gemis en wat ik er mee moest doen was dus BIDDEN EN VREES VOOR ALLAH swt TE HEBBEN!!ALHAMDOELLILAH!!!

ik ben nog steeds angstig en momenten zijn er dat ik zomaar huil en tegen ALLAH swt praat en hem gedenk en de profeet saws.....
ik hoef maar iets te lezen wat me echt raakt over het hiernamaals/dag des oordeels en ik begin te janken!!!
maar ik zeg/denk nu ik vrees mijn SCHEPPER swt WAT ER OOK GEBEURD...
EN KRIJG IK ZO'N ANGST/HUIL BUI DAN GEDENK IK ALLAH swt en onze PROFEET saws.


is raar maar waar....ik heb veel rust gevonden subhannallah sinds ik bid en huil en veel lees over de islaam en ik ga sinds kort naar de moskee elke vrijdag.


dus agti maak je niet druk het is alleen maar goed wat je voelt en...
natuurlijk kan je gewoon je normale leventje verder leiden alleen,...
stel je maakt naar jouw weten een fout dan vraag diezelfde dag om vergiffenis.

ALLAH swt is groot en machtig en vergeeft diegene die het met een oprechte
intentie vraagt aan hem,niet dat je maar fouten gaat maken en denkt "oh
vraag ALLAH swt straks mij toch te vergeven"!!laat je niet verleiden door de saitaan!!!de dag des oordeels kent hij niemand die hij heeft laten afdwalen of wou af laten dwalen van de islaam...hij moet zich zelf dan zien te redden!!!!
gelukkig was mijn imaan zo sterk dat ik de juiste keuze heb gemaakt...
ALHAMDOELLILAH...EN HOOP HET VOOR IEDERE MOSLIMA/MOSLIM INSCHALLAH!!!


wasalaam oualaikoum agti


p.s:vergeet niet agti ALLAH swt leid wie hij wil leiden en laat dwalen wie hij wil dwalen...
ik hoop dat alle moslims worden geleid die een goede intentie in het hart hebben...inschallah!!!


GEDENK ALLAH swt en ALLAH swt GEDENKT JOU!!

08-12-2005, 10:48
xsamrax heel goed van jou oughtie..ik herken mezelf heel erg in jou verhaal. Ik draag al sinds mn 12,13 een hijaab maar dacht er nooit serieus over. Ik droeg het niet eens goed qua kleding en deed verder niks aan het geloof. toen ik 15 was begon ik pas meer interesse te tonen voor onze dien en ik begon te leren bidden et cetera zelfs verzen uit de koran was ik allemaal vergeten ik kende enkel al fatiha!! Ik moest me schamen maar sinds de zomer ben ik echt gericht bezig met islam , mijn kleding en kennis. Telkens als ik aan het bidden ben rollen de tranen over mn wangen zelfs nu kan ik janken en heb ik spijt van al die verspilde tijd..dagen dat ik lui was en geen zin had om me bezig te houden met islam...Muziek luisteren doe ik niet meer anasheed is bij de weg veel mooier hihi. het enige wat ik nu nog wil is een niqaab dragen maar dat mag ik niet. Mn vader zegt dat ik niet moet "overdrijven"strax denken ze dat ik een extremist ben en dat ik niet geaccepteerd word in de maatschappij!??
Vroeg of laat draag ik em toch... moge rabie ons belonen insha allah

08-12-2005, 12:03

Citaat door essytazia:
xsamrax heel goed van jou oughtie..ik herken mezelf heel erg in jou verhaal. Ik draag al sinds mn 12,13 een hijaab maar dacht er nooit serieus over. Ik droeg het niet eens goed qua kleding en deed verder niks aan het geloof. toen ik 15 was begon ik pas meer interesse te tonen voor onze dien en ik begon te leren bidden et cetera zelfs verzen uit de koran was ik allemaal vergeten ik kende enkel al fatiha!! Ik moest me schamen maar sinds de zomer ben ik echt gericht bezig met islam , mijn kleding en kennis. Telkens als ik aan het bidden ben rollen de tranen over mn wangen zelfs nu kan ik janken en heb ik spijt van al die verspilde tijd..dagen dat ik lui was en geen zin had om me bezig te houden met islam...Muziek luisteren doe ik niet meer anasheed is bij de weg veel mooier hihi. het enige wat ik nu nog wil is een niqaab dragen maar dat mag ik niet. Mn vader zegt dat ik niet moet "overdrijven"strax denken ze dat ik een extremist ben en dat ik niet geaccepteerd word in de maatschappij!??
Vroeg of laat draag ik em toch... moge rabie ons belonen insha allah
wasalaam oualaikoum agti,

ja inderdaad zo dacht ik er ook over een tijd terug "oh het kan allemaal nog wel"!!
maar men weet nooit wanneer het uurtje gaat slaan en dan hebben we spijt!!!

ik draag mijn hijaab met TROTS en ik bid op tijd en sta vroeg op voor de fjar gebed...
terwijl ik een tijd terug een echte slaapkopje was...
maar nu kan ik niet slapen het gebed houd me steeds bezig!!ALHAMDOELLILAH!!!

ook ga ik elke vrijdag nu naar de moskee en geniet echt van het gebed...
zodra ik binnen loop in de moskee geeft het me nog meer en meer rust!!
het is echt een onbeschrijfelijk gevoel net of ik naast ALLAH swt zit!!

subhannallah!!!


het laat me koud wat anderen zeggen over mijn hijaab of geloof!!!!


zelfs mijn kindje geniet ook van het bidden...
hij komt uit school tussen de middag en haalt even alles in en gaat weer naar school!!!
ALHAMDOELLILAH!!


IK STERF LIEVER ALS EEN ECHTE MOSLIMA DAN ALS EEN NEP MOSLIMA ALLEEN VOOR DE SHOW!!!


ALLAH swt ZIET EN HOORT ALLES!!!



IK WENS IEDERE MOSLIM/MOSLIMA VEEL STERKTE EN EEN GOEDE EINDE NAAR ONZE ALLAH swt!!!
moge ALLAH swt ons goed begeleiden en leiden INSCHALLAH,INSCHALLAH!!!


wasalaam oualaikoum zuster

08-12-2005, 12:07

Citaat door essytazia:
..

08-12-2005, 12:31
Salaam Alaikom broeders en zusters,

heel erg bedankt voor jullie reacties. Het doet me goed Alhamdoelilah.

08-12-2005, 12:51


goed zo man waarom vertel je hoeveel je doet?

08-12-2005, 13:34

Citaat door anash:
taqi'Allah! dus wrom wil je die vrees weg? als die vrees(of angst) je stimuleert om meer goede te daden te verrichten, wees dan dankbaar aan Allah, anders wees geduldig.

En Allah weet het best.

wasalaam.
na3am wat jij zegt klopt, het is de taqwa die mij stimuleert om goede daden te verrichten en om kennis op te doen.. Ik dacht de zuster het over een ander soort bangheid had.. niet zo zeer de taqwa ,ze zegt dat het aan haar zelf ligt...