Bekijk volle/desktop versie : hoe moet je eenman/vrouw op straat/bij bijeekomst benaderen

Pagina's : [1] 2

12-05-2002, 11:04
salam alikum allemaal,
Maar voor je het goed beseft raast het leven voorbij,...druk, druk, druk....de dagen zijn eigenlijk te kort om het tempo des levens tijdig te drinken. Ik leef zo en jij misschien ook ? En temidden die chaos van ervaringen duikt af en toe de lust der onthaasting op, de twijfel van is dit het nou ?? en de nood om de tikklok even stil te zetten en op adem te komen om mezelf niet voorbij te lopen, dat was even filosofie.

mijn vraag is nu ?
stel jij heet Fouad en je loppt op straat, inkopen doen in V & D......of Hema... je zit in de verte een leuke meisje waarvan jij altijd gefantaseerd heeft in de zin, die voldoet aan een beeld wat je zoekt qua uiterlijk, je verstand gaat zeggen...volgens mij is zij ook goed van innerlijk althans jij gaat ervan uit.

de vraag aan de dames :
wat is de beste manier dat Fouad die meisje moet benaderen ....
Mischieen hebben jullie tips voor de mannen.

Het is mij overkomen als man, ik heb die persoon uiteindelijk niet benaderd, omdat met het idee loop ze gaat mij toch niet serieus nemen, laten we ook eerlijk zijn : mannen hebben al een stempel gehad van de vrouwen, ook al ik zeker weet dat heel veel serieuse mannen rondlopen in deze wereld...die zijn inderdaad niet makkelijk te vinden.

nu de vraag aan de mannen:
stel een meisje heet saida...zij gaat naar een bijeekomst over een bepaalde onderwerp b.v islam en jongeren....iedreen doet mee aan de discussie, ze ziet in de verte 8 stoelen verder een leuke jongen waarvan zij ook gefantaseert heeft, die lijk me een mooie jongen, en ze gaat ervan uit dat hij ook goed van binnen.

de vraag Nu : hoe moet saida die leuke jongen benaderen ?

aub graag leuk discusseren mischiien leren de mannen iets van de wereld van vrouwen en andersom ook.

Moge Allah jullie berschermen

ma3a salama
Mohamed

16-05-2002, 12:29

salaam
Ik zou zeggen tegen de jongen spreek de meisje aan met:" mag ik misschien wat vragen"en als zij ziet dat jij een gewoon jongen bent een normaal jongen die wat wil vragen. dan zegt het meisje ook "ja tuurlijk "en dan vraag je wat je wil vragen. Maar doe het wel heel erg voorzichtig want meisje zijn heel erg gevoelig. En vraag absoluut niet haar telefoonnummer wat dan val je gelijk door de mand "zeg hier heb je mijn telefoon nummer ik wil je wel beter leren kennen en ik neem aan dat jij niet naar ieder jongen je telefoon nummer geeft met alle respect.

masalaama
leila

16-05-2002, 15:48
Wat je absoluut niet moet doen is haar telefoonnummer vragen....begin het gesprek met "mag ik jou mischien wat vragen" dat komt meer respectvol over....ook moet je haar niet meteen over haar uiterlijk prijzen....dat komt slijmerig over....en kom vooral niet al te dichtbij...als ze een beetje vrouw is deinst ze terug zodra je een stap in haar richting doet. En sla je ogen neer...kijk vooral niet al te diep in haar ogen...(teken van respect)....als je een meisje echt leuk vind, moet je moeite voor haar doen......het lijkt moeilijk, maar voor wat hoort wat
Good luck

22-05-2002, 22:18
Hier heb je een aantal openingzinnen, succes ermee!:

Helaas, ik moet je arresteren, je hebt mijn hart gestolen.

Jouw vader moet een dief zijn; hij stal de sterren uit de hemel en stopte ze in jouw ogen.

Als ik zeg dat je een prachtig lichaam hebt, wil je het dan tegen me aandrukken?

Volgens mij word je nu verliefd.

Mag ik het adres van jouw kapper?

Je lacht zo leuk, doe het nog eens.

Mag ik jou wat vragen? Hoe vind je mijn nieuwe schoenen?

Mag ik je telefoonnummer? Ik maak een telefoonboek.

Volgens mij hoef je nooit moeite te doen om iemand te versieren

Vind je het erg als ik verliefd op je word?

Ik ben erg verlegen, Kun jij het gesprek niet beginnen?

Mag ik even met je praten, nee ik zal je niet proberen te versieren.

Ik weet zeker dat ik morgen de hele dag aan jou denk

Heb je je EHBO-diploma, wil je mijn pols dan even voelen? Want telkens als jij voorbij loopt, gaat' ie sneller kloppen.

En hoe is dat, om zomaar uit de hemel te komen vallen ?

16-06-2002, 22:52

bnouali, dit is een goed onderwerp.
Ik ben een paar keer leuke en interessante moslimvrouwen tegengekomen waaraan ik kan zien dat ze mij ook wel leuk vinden. En toch durf ik niks te zeggen. Jullie hebben goede tips gegeven, maar je moet uiteindelijk die stap zelf wagen.

16-06-2002, 22:57

Citaat:
Originally posted by -xxx-Rachida
Wat je absoluut niet moet doen is haar telefoonnummer vragen....begin het gesprek met "mag ik jou mischien wat vragen" dat komt meer respectvol over....ook moet je haar niet meteen over haar uiterlijk prijzen....dat komt slijmerig over....en kom vooral niet al te dichtbij...als ze een beetje vrouw is deinst ze terug zodra je een stap in haar richting doet. En sla je ogen neer...kijk vooral niet al te diep in haar ogen...(teken van respect)....als je een meisje echt leuk vind, moet je moeite voor haar doen......het lijkt moeilijk, maar voor wat hoort wat
Good luck
Ja dit is een goede manier.

Het bijzijn van vriendinnen maakt het moeilijker. Marokkaanse vrouwen zijn meedogenloos als ze merken dat een jongen verlegen is. Dan gaan ze gewoon heel asociaal zitten lachen. En misschien moet dat meisje dan zelf ook wel lachen. Sta je daar.

Maar je telefoonnnummer geven is inderdaad ongepast, maar wat vinden de dames van een e-mail-adres?

En wat zouden de dames ervan vinden als een jongen je een briefje toeschuift met zijn naam en e-mail-adres? Zouden jullie als jullie hem leuk vinden e-mailen?

20-06-2002, 12:45
Hallo mensen,

Ik moet zeggen dat ik altijd mijn hoofd afwend en gelijk de andere kant op kijk als ik weet dat een jongen mijn leuk vind. Ik heb soms best wel grote praatjes op dat gebied, maar praten is makkelijker gezegd dan gedaan!
Als het er op aan komt ben ik toch wel een beetje laf. Het allerbeste wat een jongen bij mij kan doen is zijn zusje op me af sturen. Dat voelt voor mij heel vertrouwd aan, want een meisje zal je niet snel afbekken. Want er zijn soms jongen die ik gelijk 'uitscheld' en vraag waar hun respect zit. Kijk, door dit soort jongen, durf je toch niet gelijk een jongen te benaderen.

Ooit heeft een jongen zijn 5 jarige zusje (wel érg jong, maar ook héél schattig) naar me gestuurd en tegen haar gezegd dat ze moest vragen hoe ik heette en wat ik deed. In plaats dat hij dngen over mij kreeg te weten, kreeg ik méér over hem te weten. Toen ben ik met zijn zusje naar hem gelopen en gezegd dat dat kleintje toch een goed vertelster is en het later zeker gaat maken, aangezien ze wel érg veel van hem wist. (Hij had haar nog zo verteld nix over hem te vertellen) en zo begon een leuk gesprek. (Helaas is het uiteindelijk nix geworden wat ik was toen nog veel te jongen om te trouwen.)

Een ander had zijn veel oudere zus een soort van 'vriendin' van mij (als ik haar toevallig tegen komt, maken we altijd een praatje) gestuurd en dan durf je toch wel meer.

Maar voor de mannen onder ons misschien een tip.

Adio ,

Twinkle Eye

PS: een email adres is niet zo erg, maar als meisje blijf je toch nog altijd een beetje bang. Wie geeft je de garantie dat die jongen dat niet doet om je uit te proberen? Kijken hoe je reageert?

24-06-2002, 11:14
Als het maar allemaal en spontaan gebeurd dat vind ik het mooiste, en ouderwets als ik ben een DAME moet veroverd worden door haar DROOMPRINS!!

Succes heren, en niet gespannen rond lopen en zinnen uit je hoofd leren gewoon spontaan en lief zijn dat is het beste .....)

24-06-2002, 19:11

Citaat:
Origineel gepost door al hoceima
ik heb echt de gouden tip hier.

als fouad een mooie vrouw ziet in de stad moet hij haar eerst een half uur stalken en dan op het goede moment even sissen naar haar.
je weet wel tssssssssst azien.........
en als ze dan niet reageert moet je haar de huid vol schelden.
en vervolgens volg je haar al scheldend tot haar bestemming dat helpt.
hahahahahahaha.
joke.
Zei je joke?? Haha...in Marokko is dit dagelijkse kost voor sommige vrouwen...de mannen vinden dat zelfs heel normaal om te reageren zoals je beschreef...die mannen toch!

25-06-2002, 13:24
ALS je een meid wilt met stijl en ambitie en een goed verstand dan zul je het met respect moeten aanpakken.En dat is dus,rustig op dat meisje aflopen en dan rustig beginnen met praten,dus niet haar nummer meteen vragen als openingszin of op haar uiterlijk afgaan,dus zeggen;jij ziet er lekker uit,vandaar dat ik je aanspreek.Maar jemoet het subtiel aanpakken.
Dus gewoon dat je iets wilt vragen en dat je haar hier nog nooit hebt gezien en dat soort dingen maar je moet het niet al te lang gaan maken en op een gegeven moment zeg je dat je het onbehoorlijk vind om zo hier op straat te staan praten en dat het beter voor haar ook is eigenlijk dat ze haar nummer geeft of dat hij zijn nummer geeft en als ze interesse heeft dat ze belt.
En als de jongen het nummer wel krijgt dan moet ie gewoon snel zijn kans pakken klaar!!En meteen bellen.

Als meisje zou ik dus nooit op een jongen afstappen en iets vragen...nee nooit!!!!!!!Ik weet niet het is iets tegen mijn principes!!!Ik vind dat onnbehoorlijk!!!
Maar goed,kan aajn mij liggen!

succes verder!

28-10-2002, 11:55
Soms irriteer ik me wel mateloos aan die mannen van tegenwoordig. Ze durven weinig, ze wachten liever af tot een vrouw op ze afstapt. Maar sorry jongens een beetje respectabele dame zal niet zo gauw op jullie afstappen. Jullie zullen het toch zelf moeten doen. Ga niet ordinair staan fluiten en roepen, want daar bereik je dus niks mee. Stap gewoon op haar af en als je daar tegenover haar staat zeg dan gewoon wat in je opkomt, reageert ze negatief, excuseer je en loop verder. Maar ik merk wel dat steeds meer mannen liever iemand uit Marokko importeren, dat is makkelijker want dan hoef je geen moeite te doen, shame on you.....wij bestaan ook nog hoor!!!

29-10-2002, 11:49
ik vind dat je best wel op zo iemand kan afstappen. maar het gaat erom hoe je het doet. Je kan denk ik het beste erbij vertellen dat je het serieus meent en jezelf voorstellen. Dan geef je het meisje de gelegenheid om er over na te denken. Als ze interesse heeft maakt ze heus wel een praatje met je.
Probeer het maar eens!!!

Beslemaaaaaaaaaaaaa!!!

06-11-2002, 06:03

Hallo dames en heren

Het is inderdaad een dilemma voor de heren, want als je naar een meisje toepast dan heb je de kans dat ze denkt no way die gast zal dat wel vaker doen en als je het niet doet dan zie je haar waarschijnlijk ook nooit meer.
Ik heb hier een motto voor en dat is 'niet geschoten is altijd mis' en ik ben er door ervaring achter gekomen dat je niet bang moet zijn om een blauwtje te lopen.
Wat inderdaad handig is, is om de keuze aan de vrouw te geven, door haar een briefje te geven met je naam en telnr. als ze belt heb je geluk en daar komt het toch op aan bij onze veeleisende marokkaanse tegenhang.

06-11-2002, 08:12
Sallaam Alikoem Warhamtoe Allah,

De benadering is inderdaad best moeilijk.

De eerste zin, moet zijn: Asalaamoe Alikoem ya eloegt, of ya agi.
Mag ik wat vragen.

Ik denk als de vrouw of man zo begint, dan begint het gesprek met alle respect wederzijds.

Ma'salama
Malika

07-11-2002, 17:30
jongens/mannen gewoon op die meiden afstappen een nee heb je en een ja kun je krijgen.
ik zou nooit naar een jongen toe gaan, laat ze maar lekker naar mij toe komen maar wel op een nette en respectvolle manier.
en niet zo van ewa zin...

Pagina's : [1] 2