Bekijk volle/desktop versie : huisinrichting, help!!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

06-12-2005, 21:20
salaam dames....

Mijn man en ik hebben onlangs een huis gekocht en we zijn bezig met de verbouwing. En aangezien het huis al bijna klaar is zijn we toe aan de inrichting van het huis. ik zou het heel erg leuk vinden als er hier dames zouden zijn die mij wat tips kunnen geven.

Zouden jullie dus aub wat adviezen kunnen plaatsen en eventueel wat plaatjes, en misschien leuke spullen die jullie ergens gezien hebben. HGet is echt moeilijk om de juiste kleuren bij elkaar te vinden.

ik hoop dat jullie mij spoedig kunnen helpen dames!!!

kus rachida

06-12-2005, 21:24


van welke kleuren en stijl hou je
strak, romantisch,...?

06-12-2005, 21:39





06-12-2005, 21:51



06-12-2005, 22:04


Toen ik net was getrouwd heb ik veel rondgekeken in het hotel waar we zaten.. het was echt super mooi en nu heb ik mijn slaapkamer ook zo ingericht... Van hotels kun je best veel ideeën uithalen...

Verder ben ik niet zo echt goed in alles inrichten enzo, gelukkig is mijn man daar wat makkelijker in en hij heeft best een goede smaak!

06-12-2005, 22:14
ik kom net van Ikea en heb daar letterlijk 300 euro neergelegd


ik heb alles rood met gebroken wit gehaald.Rode tapijt...accesoires enz...heel mooi allemaal


ik had eerst alles blauw (blauwe accesoires ) maar dat raad ik je af om 2 redenen:
-90% van de marokkaanse gezinnen hebben die kleur
-ziet er koud en ongezellig uit...waardoor je het snel zat word.....we zijn nu alles anders aan het indelen in de woonkamer (doeda)

hier heb je wat plaatjes van rode accesoires etc:







06-12-2005, 22:17


06-12-2005, 22:30
Ik heb de slaapkamer bordeaux met gebroken wit, en de woonkamer heb ik bruin met beige..

07-12-2005, 00:21
leuke foto's Tangia21... komen me bekend voor...

Als je echt inspiratie wilt.. kijk even op de topic die ik ooit geopend heb... daar staan allerlei foto's in verschillende stijlen :

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=684633

07-12-2005, 09:22
Hou de basis simpel, dus creme, wit of licht bruin/beige etc. Een houten vloer is ideaal, qua onderhoud maar ook om de boel te veranderen. De bank, tafels etc moeten simpel zijn en makkelijk te combineren.

Kies dan een kleur(en)/thema of 1 apart meubel en ga daarmee verder, bv je gordijnen, kussens, kaarsen en vaas ofzo.

Ikzelf heb de woonkamer heeel simpel, alles is wit met rvs en een laminaat vloer, bank is lichtbruin. Ik heb 2 rode grote kussens gekocht, 1 rood kleed, wat fotolijstjes, wat kaarsen in rood, paars, oranje, roze en het ziet er heel anders uit! Allemaal bij ikea en ik was echt weinig geld kwijt.

Oh nog een tip.. ik heb op mijn muren 2 strepen, rood en oranje gemaakt, dit fleurt meteen de boel op.. Kun je ook zo overschilderen als je een andere kleur neemt...

08-12-2005, 19:53
wooooooooooow meiden jullie zijn echt te gek!!! ik had helemaal niet zoveel reacties verwacht, wallah ik ben echt blij met jullie reactie, ik hoop dat er meer zijn die jullie voorbeel zullen volgen.....en als je iets tegen komt, zet het dan hier neer aub!!! Ik wil er echt iets leuks van maken, maar daar heb ik o.a jullie hulp bij nodig!

Jazaakoem allahu gaiaran.

kus rachida!

08-12-2005, 20:43
Salam


Ten eerste mabroek 3liekom
Ten tweede ik zou ook mee willen helpen met foto's laten zien of sites... maar kan je misschien een idee geven over je smaak, waar hou je van warm koud? de kleuren? of weet je helemaal niets?

09-12-2005, 13:13



Citaat door Lampjuh:
Salam


Ten eerste mabroek 3liekom
Ten tweede ik zou ook mee willen helpen met foto's laten zien of sites... maar kan je misschien een idee geven over je smaak, waar hou je van warm koud? de kleuren? of weet je helemaal niets?
salaam lieverd

Heel erg bedankt voor je felicitatie en dat je me wilt helpen. Ik zou het echt top vinden als je wat foto's of sites kunt plaatsen...

ik zal een proberen uit te leggen waar ik van hou.

We hebben al behang gekocht in het beige, en de banken zijn van leer ook in het beige, voor de rest hebben we ook al voor een keuken gekeken, vanille kleur, en het dressoir en de vitrine zijn in het witkrijt eiken, en voor de rest hebben we een bed en een kast besteld in de kleur ahorn.... nou dit was het .....nu is het nog de vraag hoe ik die lichte kleueren moet combineren met een warme romantische kleur die het geheel accentueert. Daar heb ik jullie hulp bij nodig. Ik hou dus van een warme gezellige inrichting, met mooie accesoires, zoals leuke kaarsjes en spiegeltjes en lichtjes en zo.....dus pleaseee help me!!

dikke kus rachida

09-12-2005, 13:43

Citaat door Chica_rachida:
salaam lieverd

Heel erg bedankt voor je felicitatie en dat je me wilt helpen. Ik zou het echt top vinden als je wat foto's of sites kunt plaatsen...

ik zal een proberen uit te leggen waar ik van hou.

We hebben al behang gekocht in het beige, en de banken zijn van leer ook in het beige, voor de rest hebben we ook al voor een keuken gekeken, vanille kleur, en het dressoir en de vitrine zijn in het witkrijt eiken, en voor de rest hebben we een bed en een kast besteld in de kleur ahorn.... nou dit was het .....nu is het nog de vraag hoe ik die lichte kleueren moet combineren met een warme romantische kleur die het geheel accentueert. Daar heb ik jullie hulp bij nodig. Ik hou dus van een warme gezellige inrichting, met mooie accesoires, zoals leuke kaarsjes en spiegeltjes en lichtjes en zo.....dus pleaseee help me!!

dikke kus rachida
Wa3alikom salaam

Dus als ik het goed begrijp heb je nu een beige achtige sfeer in je huis, wel een goede keuze eigenlijk... lichte kleuren maken de kamers ruimer uit zien....en de kleur die jij gekozen hebt kan makkelijk gecombineerd worden zo dat je een warme sfeer krijgt...

Nu weet ik wat je wilt ik zal je helpen inchallah

09-12-2005, 13:53
Kijk naar de vloer en de kleur van de muren ik weet niet of je voor de muren ook in vanille kleur behang wilt gebruiken



En kijk naar die kleur achter de kast


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6