Bekijk volle/desktop versie : Rusland sluit grote wapendeal met Iran

03-12-2005, 03:16
MOSKOU - Rusland verkoopt wapens ter waarde van omgerekend zeker 600 miljoen euro aan Iran. Dit hebben Russische media vrijdag gemeld. Het gaat met name om Tor M-1-systemen, waarmee vliegtuigen en raketten kunnen worden neergeschoten.

De VS hebben al kritisch gereageerd op het nieuws. Washington ligt met Teheran overhoop, onder meer wegens de vermeende Iraanse steun aan terroristen en wegens het veronderstelde streven van Teheran om een atoombom te maken. Ook heeft de Iraanse president Ahmadinejad in oktober gedreigd Israël van de kaart te vegen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/29691831/Rusland_sluit_grote_wapendeal_met_Iran.html

03-12-2005, 06:16

Citaat door Jaap_Aap:
MOSKOU - Rusland verkoopt wapens ter waarde van omgerekend zeker 600 miljoen euro aan Iran. Dit hebben Russische media vrijdag gemeld. Het gaat met name om Tor M-1-systemen, waarmee vliegtuigen en raketten kunnen worden neergeschoten.

De VS hebben al kritisch gereageerd op het nieuws. Washington ligt met Teheran overhoop, onder meer wegens de vermeende Iraanse steun aan terroristen en wegens het veronderstelde streven van Teheran om een atoombom te maken. Ook heeft de Iraanse president Ahmadinejad in oktober gedreigd Israël van de kaart te vegen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/29691831/Rusland_sluit_grote_wapendeal_met_Iran.html

Verbaast me niks.
Beetje jennerij tegen de VS ? Kan wellicht politiek gezien geen kwaad.
-
Maar sinds de tijd van het communisme hebben de Sovjets nauwe banden met Iran.
Er werken daar nog steeds veel Russen op de Universiteiten en in de bedrijven.
Iran leeft echter wel nog steeds merkwaardigerwijze in de waan dat er sprake is van de koude-oorlog tactiek.

03-12-2005, 06:57
Mooi, ik kan niet uitstaan dat pro-Israël landen een arabische staat aanvallen en dat die geen noemenswaardig weerstand kunnen bieden.
Ik hoop dan wel dat ze een groot bereik hebben, ze moeten wel de oorlogsschepen doen zinken met kruisraketten die Iran in worden gedirigeerd.

Voor de goede orde, ik ben tegen een gewapend conflikt, maar als het zover is dan wens ik Iran wel goed materieel toe.