Bekijk volle/desktop versie : DAMES HELP MIJ!! ( henna ka3ieda tanger/tetouan)



Pagina's : [1] 2

02-12-2005, 20:33
dag dames,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. mensen uit tanger of tetouan die hebben meestal bij hun henna feest een vrouw dat komt 3oed, die vrouw zegt dan van alles en nog wat en dan knopen ze het een en het ander om de bruid heen. Er zijn hier ook vrouwen in gespacialeerd. Ik heb er een nodig (meestal doen ze dit in marokko, nu tegenwoordig ook in nl!). pleassssss als iemand er een kent dan zou ik jullie dankbaar zijn!!


alvast bedankt dames!

02-12-2005, 21:35


salaam,

dat zou je eens moeten vragen naar je ziana.als zij dat niet doet vraag dan of zij er dan iemand kent. want zij zit toch in dat wereldje. die kennen mekander daar goed. In belgie zijn er ziana's die dat doen.

succes

02-12-2005, 21:51
er is een vrouw in amsterdam die dat doet proffessioneel ze is echt goed ik zal haar nummer opzoeken MIJN MA KAN HET OOK SUPER GOED MAAR DOET HET NIET VOOR ANDERE MENSEN HELAAS

02-12-2005, 23:25
je bent een schat thanks!

02-12-2005, 23:41


mag ik jullie ook vrage of iemand die liedere heeft? (kheb eens meegemaakt op een trouw da er bepaalde liedjes/citaten werden gezonge op de doef, vond da heel erg mooi en ik zou graag zo'n paar liedjes wille hebbe vr mn hennadag inshaAllah)

iemand die me hierbij kan helpe plzzz?

02-12-2005, 23:51

Citaat door saraha20:
dag dames,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. mensen uit tanger of tetouan die hebben meestal bij hun henna feest een vrouw dat komt 3oed, die vrouw zegt dan van alles en nog wat en dan knopen ze het een en het ander om de bruid heen. Er zijn hier ook vrouwen in gespacialeerd. Ik heb er een nodig (meestal doen ze dit in marokko, nu tegenwoordig ook in nl!). pleassssss als iemand er een kent dan zou ik jullie dankbaar zijn!!


alvast bedankt dames!
Ik niet begrijpen

Wat doen ze dan? en wat zeggen/zingen ze? Kan iemand me dat uitleggen??

bedankt,

groetjes

Missriffi

03-12-2005, 00:24
Ja, ik vind het ook wel interessant om te weten wat ze doen en zeggen en hoe etc etc..

03-12-2005, 00:32
jbella style je moet uit tetouan tanger larache ksar el kbir asila komen om dat te kunen zeggen want daar is het onstaan

03-12-2005, 15:17

Citaat door tempted_2_touch:
jbella style je moet uit tetouan tanger larache ksar el kbir asila komen om dat te kunen zeggen want daar is het onstaan
mn nichtjes wone is tanger en toen ze henna deed, hebbe ze het dus egt op zn tangers gedaan, was heel erg nieuw vr ons wnt wij zn allen afkomstig van al hoceima...

mr ik wil ook zo een pr liedjes, jij mij verder helpe plz

03-12-2005, 16:06
het is een soort liedje maar wordt zonder achtergrond muziek gezongen. het is iets heel traditioneels. en je hebt daar ook speciaal vrouwen voor die dat doen, dan heeft die vrouw ook bepaalde kleding aan. dan komt er een zusje of tante of wat dan ook die gaat naast de bruid staan, dan knoopt die vrouw lizar (soortsluier) om de tante of zus en de bruid zelf heeft dan ook een witte lizar om je ziet dr gezicht bijna niet. dan gaat die vrouw het een en het ander zeggen. ze zegt bijvoorbeeld jong meisje je gaat nu het huis verlaten je laat iedereen achter je gaat nieuw leven tegemoet etc etc...en echt soms moet je dr gewoon echt van huilen maar het is heel mooi

03-12-2005, 17:15
er was laatst een topic geopend waarin de nummers in stonden

03-12-2005, 17:16
jaaaa me tantes in marokko in tanger doen dat ik heb het op de dvd van me tante staaan moooi insallahe wil ik zo ook me hennadag boessa jamila

03-12-2005, 18:18



Citaat door saraha20:
het is een soort liedje maar wordt zonder achtergrond muziek gezongen. het is iets heel traditioneels. en je hebt daar ook speciaal vrouwen voor die dat doen, dan heeft die vrouw ook bepaalde kleding aan. dan komt er een zusje of tante of wat dan ook die gaat naast de bruid staan, dan knoopt die vrouw lizar (soortsluier) om de tante of zus en de bruid zelf heeft dan ook een witte lizar om je ziet dr gezicht bijna niet. dan gaat die vrouw het een en het ander zeggen. ze zegt bijvoorbeeld jong meisje je gaat nu het huis verlaten je laat iedereen achter je gaat nieuw leven tegemoet etc etc...en echt soms moet je dr gewoon echt van huilen maar het is heel mooi
dat met de lizar doen ze in tanger veel bij ons in tetouan niet... meestal moet het iemand zijn die gelukkig is getrouwd dus hoeft niet perse tante te zijn kan ook een goede vrouw zijn die gelukkig is want als ze zehma die lizar overdraagd aan de bruid dat die geluk dus ook bij de bruid wordt overgedragen

03-12-2005, 18:21

Citaat door tatouzient:
mn nichtjes wone is tanger en toen ze henna deed, hebbe ze het dus egt op zn tangers gedaan, was heel erg nieuw vr ons wnt wij zn allen afkomstig van al hoceima...

mr ik wil ook zo een pr liedjes, jij mij verder helpe plz
ik heb die liedjes wel maar alleen met muziek erbij ... het is veel mooier als het zelf gezongen wordt ik ga het wel effe plaatsen

03-12-2005, 18:23
graaaaaaaaaaaag

Pagina's : [1] 2