Bekijk volle/desktop versie : Dat het paradijs voor mij zal zijn

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

02-12-2005, 00:19
De film toont drie Hollandse vrouwen die zich hebben bekeerd tot islam. Voor ieder van hen heeft deze keuze enorme consequenties. Met hun Westerse achtergrond bevinden zij zich in het dagelijks leven voortdurend in een culturele spagaat. Verwachtingen van familie en omgeving staan vaak haaks op hun nieuwe levensovertuiging. De 23-jarige Astrid zou graag een gezin stichten en is op zoek naar een goede islamitische man. Die zoektocht is voor haar vanuit het Drentse Ruinen aanmerkelijk lastiger dan voor haar dorpsgenoten, die hun heil zoeken in de plaatselijke discotheek. Inge heeft inmiddels een Egyptische man gevonden en staat voor de keuze haar leven in Leiden te verruilen voor een strenger islamitisch leven in Caïro. Rabia uit Breda is al 10 jaar getrouwd met een moslim en zij wil verder groeien in islam.

Bron

Voor diegene die het niet gezien hebben, het is de moeite waard. Ook voor anti-moslim prikkers is het de moeite waard.

02-12-2005, 00:24

Als je bijvoorbaat al die gedachte hebt, zijn we uitgepraat.

02-12-2005, 00:39

Citaat door Spinazo:
Vooral zo'n groepje sluierwezens bij elkaar: alle aspecten van een sekte zijn aanwezig.

20 jaar geleden zouden het dweperige Baghwannies zijn geweest.

Vrouwen en bijgeloof: een gebed zonder einde.
Wat een neerbuigende opmerking, je vind jezelf heel wat kennelijk!

02-12-2005, 00:41

Citaat door Rebel_1963:
De film toont drie Hollandse vrouwen die zich hebben bekeerd tot islam. Voor ieder van hen heeft deze keuze enorme consequenties. Met hun Westerse achtergrond bevinden zij zich in het dagelijks leven voortdurend in een culturele spagaat. Verwachtingen van familie en omgeving staan vaak haaks op hun nieuwe levensovertuiging. De 23-jarige Astrid zou graag een gezin stichten en is op zoek naar een goede islamitische man. Die zoektocht is voor haar vanuit het Drentse Ruinen aanmerkelijk lastiger dan voor haar dorpsgenoten, die hun heil zoeken in de plaatselijke discotheek. Inge heeft inmiddels een Egyptische man gevonden en staat voor de keuze haar leven in Leiden te verruilen voor een strenger islamitisch leven in Caïro. Rabia uit Breda is al 10 jaar getrouwd met een moslim en zij wil verder groeien in islam.

Bron

Voor diegene die het niet gezien hebben, het is de moeite waard. Ook voor anti-moslim prikkers is het de moeite waard.
Wat vond jij ervan?

02-12-2005, 00:43

Ik heb heel veel respect voor deze zusters, en begrijp hoe moeilijk dit voor hun en hun families is. Hun ouders verdienen ook veel respect voor hun geduld en acceptatie, Moge Allah hun hiervoor belonen.

De manier hoe deze zusters de Islam praktiseren en door het leven gaan heeft mij ontroerd. Wat deze zusters heeft bewogen en wat de ware reden is dat zij hiervoor hebben gekozen kan ik niet beter verwoorden dan onze Sheikh Fawaz Jneid van onze As Soenna moskee in Den Haag over de vele bekeerlingen in de Islam:

''De Islam is een geloof dat vandaag de dag het snelst groeiende ter wereld is. De reden dat steeds meer mensen zich tot de Islam bekeren is omdat de edele Koran over onwaarschijnlijke krachten beschikt die in staat zijn grote veranderingen en verbeteringen te realiseren in het leven van de mensen. Dit kan ook niet anders, aangezien dit boek niet het produkt is van een menselijke geest: het is een Goddelijke openbaring.''

02-12-2005, 00:54

Citaat door Abu_Charafedine:
Ik heb heel veel respect voor deze zusters, en begrijp hoe moeilijk dit voor hun en hun families is. Hun ouders verdienen ook veel respect voor hun geduld en acceptatie, Moge Allah hun hiervoor belonen.

De manier hoe deze zusters de Islam praktiseren en door het leven gaan heeft mij ontroerd. Wat deze zusters heeft bewogen en wat de ware reden is dat zij hiervoor hebben gekozen kan ik niet beter verwoorden dan onze Sheikh Fawaz Jneid van onze As Soenna moskee in Den Haag over de vele bekeerlingen in de Islam:

''De Islam is een geloof dat vandaag de dag het snelst groeiende ter wereld is. De reden dat steeds meer mensen zich tot de Islam bekeren is omdat de edele Koran over onwaarschijnlijke krachten beschikt die in staat zijn grote veranderingen en verbeteringen te realiseren in het leven van de mensen. Dit kan ook niet anders, aangezien dit boek niet het produkt is van een menselijke geest: het is een Goddelijke openbaring.''

Ik heb zeker een ander beeld nu hoe het in die gezinnen eraan toe gaat. Nu zie ik pas hoe moeilijk het voor die families kan zijn. Zo had ik het nooit bekeken. Ik vind dat ze een redelijk goede omgang hebben met hun families. Ik had wel medelijden met die vader die naar Egypte moest. Aan hem kon ik zien dat hij het beste heeft voor zijn dochter, maar het toch nog heel moeilijk vind.

Mohammed L.

02-12-2005, 01:00

Citaat door Mohammed L.:
Wat vond jij ervan?
Ik wist al een tijdje dat deze docu eraan zat te komen, vanaf het begin heeft Merel (de maakster) vrouwen benaderd van heel Nederland, moslima's dus.

Na vele, heel vele gespreken zijn deze zusters uitgekozen. Ik wist trouwens niet eens dat er zoveel autochtone zusters waren, en dat nog wel bij mij in de buurt.

Ik ben ontroerend, deze docu heeft emoties los gemaakt. Mijn man en ik waren er een beetje stil van.

Respect heb ik voor de ouders, vooral die ouders die naar Egypte gingen om hun dochter te zien trouwen, Masja Allah, Moge Allah deze ouders belonen.

02-12-2005, 01:00
Voordiegene die nog de anasheed wilde beluisteren, van "last breath", waarop onze moslima zuster ging huilen, dit is die link inshaAllah:

http://www.islamenmeer.com/flash/lastbreath.swf

02-12-2005, 01:01

Amien.

Ik herken een heleboel en weet uit eigen ervaring dat sommige keuzes in je leven, in je dochters leven niet altijd even makkelijk te accepteren zijn.

Citaat:

02-12-2005, 01:02

Voordiegene die nog de anasheed wilde beluisteren, van "last breath", waarop onze moslima zuster ging huilen, dit is die link inshaAllah:

http://www.islamenmeer.com/flash/lastbreath.swf
Weet je ook wie dat zong?

02-12-2005, 01:03

Citaat door Rebel_1963:
Weet je ook wie dat zong?
Ahmad Bukhatir heet hij.

Naast Engelse, heeft hij ook Arabische anasheed.

Wa salaam,

Abu Charaf Eddine

02-12-2005, 01:04

Citaat door Spinazo:
In de loop der eeuwen zijn er duizenden sektes geweest.
Met 95% vrouwen.

Zal wel in de genen zitten. Een stuitend gebrek aan rationaliteit.
Wat jij in je genen hebt zitten, hoef ik niet meer te raden! Arrogantie ten top, of is het toch onwetendheid?

02-12-2005, 01:05

Citaat door Spinazo:
In de loop der eeuwen zijn er duizenden sektes geweest.
Met 95% vrouwen.

Zal wel in de genen zitten. Een stuitend gebrek aan rationaliteit.
het lijkt wel of het je ergert dat zoveel nederlandse vrouwen zich bekeren tot de Islam, waarom is dat zo?

02-12-2005, 01:05

Citaat door Mohammed L.:

Ik heb zeker een ander beeld nu hoe het in die gezinnen eraan toe gaat. Nu zie ik pas hoe moeilijk het voor die families kan zijn. Zo had ik het nooit bekeken. Ik vind dat ze een redelijk goede omgang hebben met hun families. Ik had wel medelijden met die vader die naar Egypte moest. Aan hem kon ik zien dat hij het beste heeft voor zijn dochter, maar het toch nog heel moeilijk vind.

Mohammed L.
Die vader houdt gewoon van zijn dochter, ongeacht of ze nou moslima of christen is. En daar kunnen veel ouders, ook moslim-ouders heel veel van leren!

02-12-2005, 01:08

Citaat door Spinazo:
Vooral zo'n groepje sluierwezens bij elkaar: alle aspecten van een sekte zijn aanwezig.

20 jaar geleden zouden het dweperige Baghwannies zijn geweest.

Vrouwen en bijgeloof: een gebed zonder einde.
De ISLAAM veroverd de harten van jullie dochters en zonen, en vandaar die jaloezie. Je moet er gewoon mee proberen te leven. Allah leidt wie hij wilt, en de islaam kent geen DWANG.

Gegroet,

Abu Charaf Eddine

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10