Bekijk volle/desktop versie : Amerikaanse leger betaald Iraakse kranten geld om propaganda te publiceren



01-12-2005, 18:16
The White House has expressed concern at reports that the US military has secretly paid Iraqi newspapers to run dozens of pro-American articles written by the military.

The Los Angeles Times reported on Wednesday that the programme began this year and the articles were written in English, translated into Arabic and then given to newspapers in Baghdad to print in return for money.

Wie is het er mee eens dat legers kranten geld betalen om propaganda te publiceren?

http://www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fg-infowar2dec02,1,7627783.story?coll=la-headlines-world&ctrack=1&cset=true

02-12-2005, 18:36


Waarom is dat nodig, als de Amerikanen daadwerkelijk positieve bijdrages leveren? Waarheid hoef je immers niet te kopen. Waarheid verkoopt zichzelf.


Leugens daarentegen, daar moet je flink voor betalen.



Ik hoef geen enkele krant te betalen om mij niet negatief in het nieuws te brengen, dat doen ze niet, omdat ik simpelweg mij zelf gedeisd hou.




Zo zie ik de zaak.

Dus mocht George meelezen op deze debiele forum, heeft hij misschien nog wat aan mij raad.

02-12-2005, 19:32
De bron heb ik erbij toegevoegd, maar er staat duidelijk in het stuk The Los Angeles Times.

02-12-2005, 22:30
Het is een bekend instrument in tijden van oorlog. Net als het droppen van radio´s, nieuwsbrieven etc...psychologische oorlogsvoering heet dat.

02-12-2005, 22:54



Citaat door Palestine:
De bron heb ik erbij toegevoegd, maar er staat duidelijk in het stuk The Los Angeles Times.
Als ze hadden bv. geschreven dat de oorlog in Irak gerechtvaardigd is , had je het dan ook geloofd ?

02-12-2005, 23:02
Het is toch niks nieuws het is al jaren bekend dat Amerikanen zo te werk gaan.

03-12-2005, 01:12
wie gelooft die westerse media nou nog!?