Bekijk volle/desktop versie : morgen wordt ik een terrorist



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-12-2005, 12:19
Morgen wordt ik een terrorist

Terrorisme bedreigt de wereld, lijkt het hedendaagse denkbeeld te zijn. Maar wat is terrorisme eigenlijk? Is er een duidelijke definitie van dit woord? Terrorisme betekent beangstigen. Mensen bang maken betekent mensen terroriseren. Maar de betekenis van dit woord in volksmond en in de media is anders. Het staat voor wreedzame moslims die alle niet moslims willen vermoorden gewoonweg omdat de islaam zo een slechte godsdienst is. Ze worden daarbij gehersenspoeld dat als je dood gaat dan kom je in het paradijs en alleen dat zou hun motiveren.

Terrorisme bedreigt de wereld. Hadden ze dat maar 15 jaar geleden gezegd. Maar het begon op 11 september 2001. 15 jaar geleden zat ik op de basisschool en ik weet het nog heel goed. Het was tijdens een kringgesprek. En het was de eerste keer dat de leraar het woord moslims zij. Ik dacht altijd dat zij dat woord niet kenden, omdat ze het altijd negerden. De leraar begon te praten over de golfoorlog die was toen in het nieuws. Hij zij over Sadam hoesein dat hij naar Nederland zou komen en alle kinderen zoals wij vermoorden. Hij zou alle huizen van ons afpakken. Ik begreep het eigenlijk slecht. Wie was die Sadam hoesein met de Arabische naam? Maar toen zij de leraar ‘moslims’. Ik keek op alsof ik dat voor het eerst hoorde? Moslims? Hij kende moslims? Moslims zijn wreedzame agressieve domme mensen. Net zoals Sadam hoesein. Zei hij. Vanaf die dag leerde ik dat wij moslims ons moesten schamen voor wie wij waren. Dat onze godsdienst en wij achterlijk waren. Het was waar dat sommige moslims aan dat beeld gelijk waren maar zo ook vele niet moslims. Zo was het altijd dat waneer we het hadden over kindermishandeling dat ik dan werd aangekeken door de klas want ik was immers de moslim en moslims zijn slecht en alles wat slecht is hoort bij moslims. En daarom wanneer ik iets hoorde over een niet moslims ik hen daar gelijk op aan wilde spreken. Maar zij draaiden zich chagrijnig om en zeiden dat ik mijn mond moest houden. Ik had dat ook weleens willen doen. Maar zij waren in de meerderheid en ik was alleen dus ik kon het niet doen.

Het is natuurlijk niet vreemd dat na 11 september het beeld over moslims niet veel veranderd was. Het leek wel alsof ze eindelijk een smoesje hadden om hun haat voor ons openlijk uit te spreken. Maar die haat was er altijd al en kwam niet plotseling na 11 september. En eerlijk gezegd die haat had ik ook. Ik haatte mijn leraren op de basisschool. Ik haatte mijn lerares die ooit tegen mij zij :‘als jij Nederlandse ouders had gehad dan was jij beter geweest.’ Alsof ik niet goed genoeg was in haar ogen als een moslim. Ik haatte mijn klasgenoten die me als minderwaardig beschouwden. Hoe ze mij turk noemden.

Nu zijn wij de terroristen die de wereld bedreigen. En wat is terrorisme? Wat dacht je van de miljoen kinderen in Irak die zijn gestorven omdat zij geen medicijnen konden vinden tijdens de sancties. Het is zo onrechtvaardig. De VS hebben het meeste wapens en hebben die wapens ook gebruikt tegen landen. Maar tegen Irak worden sancties gemaakt vooral als je weet dat die wapens dus ook niet aanwezig waren na alle moorden op de Irakezen. Is dit geen terrorisme? Ik kan nog zoveel voorbeelden geven dat je er een boek over kunt schrijven: terrorisme tegen de islaam. Anders dan de paar datums die ze in het westen opnoemen. Die zijn daar niets in vergeleken. En hoe vaak zie je moslims hun excuses aanbieden? Heel vaak! Hebben jullie iemand hier in Nederland bijvoorbeeld gezien die zijn excuses aanbood? Nee, natuurlijk niet! Er wordt gezegd dat zij toch terroristen zijn. Het lijkt wel alsof alleen zij onschuldig zijn. daarom zal je mij nooit mijn excuses zien aanbieden. Niet voor die stinkende roker Theo van Gogh, niet voor die treinen in Engeland, want het zijn toch terroristen.

Het is overigens een feit dat ze hier in het westen twee betekenissen geven aan vrede. De ene vrede betekent tirany en dat is de vrede die zij hanteren. De tweede betekenis van vrede is onderdanigheid en dat is vrede die wij moeten hanteren. Alleen dan zijn wij vredelievend. Dus moslims pik alles maar laat ze zelf alle aardolie stelen of zelfs geeft het ze maar, want dan zijn jullie goed. Maar gegarandeerd is hun tevredenheid over de moslims natuurlijk niet.

3000 Amerikanen werden vermoord, omdat een burger uit saoudie Arabie (een man zoals hij is in de VS nog niet is geboren) tegen de bezetting was van Irak en Saoudie Arabie. Die laatste is overspoeld door Amerikaanse soldaten overal waar je loopt struikel je over een Amerikaan en welke moslim vind dat goed in het meest heilige land van de moslims? Maar Afghanistan werd van haar rechten ontdaan. En nu…..nu is Syrië aan de buurt. Alle aandacht gaat daarheen . Zijn dat ook wreedzame moslims die alle kinderen in Nederland willen vermoorden en hun huizen afpakken? Ik zal niet vreemd opkijken als de VS achter de moord op Alhariri zit en dat ze heel goed weten dat Syrië ook geen bedreiging is voor de wereld. Zij zijn immers de grootste bedreiging in de wereld. En als zij hier in het westen het als hun taak beschouwen om terroristen op te pakken omdat zij hun land bedreigen. Dan zie ik dat ook als mijn taak.

Morgen ben ik een terrorist.

01-12-2005, 12:24


op zich een vrij goed verhaal..alleen morgen wordt je terrorist..
in naam van de islam..?
zo ja..moet je het Boek nogmaals lezen

01-12-2005, 12:29
vanaf morgen ja,

en welk boek?

01-12-2005, 12:30
De Heilige Koran he

01-12-2005, 12:43


Jep mooie tekst.. en ja de waarheid is hard.. maar ja om dan ineens een terrorist te worden

01-12-2005, 12:45

Citaat:
Nu zijn wij de terroristen die de wereld bedreigen. En wat is terrorisme? Wat dacht je van de miljoen kinderen in Irak die zijn gestorven omdat zij geen medicijnen konden vinden tijdens de sancties.
Ooit aan gedacht dat Saddam veel geld van het olie voor voedsel programma gebruikt heeft voor bouw van mooie paleizen en moskeeën?


Citaat:
Het is zo onrechtvaardig. De VS hebben het meeste wapens en hebben die wapens ook gebruikt tegen landen.
Er was een tijd dat de wereld geregeerd door de islam (bijv. het Ottomaanse rijk) de meeste en beste wapens had. Altijd zal het zo blijven dat het ene land sterker en machtiger zal zijn dan het andere, zoals het ook altijd is geweest.

01-12-2005, 12:48
ik heb het zelf geschreven. ik ben altijd al een terrorist geweest alleen vanaf morgen komen de daden.


overigens wil er iemand info uit het archief van de aivd?

01-12-2005, 12:50

Citaat door hafsa19:
ik heb het zelf geschreven. ik ben altijd al een terrorist geweest alleen vanaf morgen komen de daden.


overigens wil er iemand info uit het archief van de aivd?
werk je daar toevallig..

01-12-2005, 12:53

Citaat door hafsa19:
ik heb het zelf geschreven. ik ben altijd al een terrorist geweest alleen vanaf morgen komen de daden.


overigens wil er iemand info uit het archief van de aivd?
Als jij tot aktie overgaat, denk je dan dat jouw god je zal steunen, dat hij goedkeurt wat je van plan bent?

Hopend dat je snel jouw paradijs zult zien, wens ik je niets aan werelds goeds toe.

01-12-2005, 12:54

Citaat door hafsa19:
ik heb het zelf geschreven. ik ben altijd al een terrorist geweest alleen vanaf morgen komen de daden.


overigens wil er iemand info uit het archief van de aivd?
Zet maar op marokko.nl

01-12-2005, 12:56

Citaat door moorkop3:
Ooit aan gedacht dat Saddam veel geld van het olie voor voedsel programma gebruikt heeft voor bouw van mooie paleizen en moskeeën?



Er was een tijd dat de wereld geregeerd door de islam (bijv. het Ottomaanse rijk) de meeste en beste wapens had. Altijd zal het zo blijven dat het ene land sterker en machtiger zal zijn dan het andere, zoals het ook altijd is geweest.
sadam intereseert mij nu even niet hij is een klootzak, hij had allang opgesloten moeten zijn wegens die moorden op koerden.


het ene volk is sterker dan het andere dat is altijd zo ja, maar dat geeft hen geen garantie onrechtvaardig te zijn. En als dat zo normaal is die tirany van het westen dan zijn mijn terroristische plannen ook net zo normaal. maar ik maak een verschil tussen onschuldigen en schuldigen

01-12-2005, 12:57

Citaat door hafsa19:
sadam intereseert mij nu even niet hij is een klootzak, hij had allang opgesloten moeten zijn wegens die moorden op koerden.


het ene volk is sterker dan het andere dat is altijd zo ja, maar dat geeft hen geen garantie onrechtvaardig te zijn. En als dat zo normaal is die tirany van het westen dan zijn mijn terroristische plannen ook net zo normaal. maar ik maak een verschil tussen onschuldigen en schuldigen
Wie zijn volgens jou schuldigen en onschuldigen?

01-12-2005, 12:58


wel een goeie tekst meid, maar is terrorist worden wel een goede oplossing?


even een rare vrg: wat hoop je te bereiken als je terrorist wordt? wat zijn je doelen?

01-12-2005, 13:02
Als jij tot aktie overgaat, denk je dan dat jouw god je zal steunen, dat hij goedkeurt wat je van plan bent?

Hopend dat je snel jouw paradijs zult zien, wens ik je niets aan werelds goeds toe.

01-12-2005, 13:02
we zijn zwakker ja maar we voeren een oorlog tegen een oorlog die tegen ons wordt gevoerd, en ja degene die het voert, steunt of financieerd is schuldig.

Pagina's : [1] 2 3 4 5