Bekijk volle/desktop versie : Belangrijk m.nl nu!!!



30-11-2005, 20:52
Wat me laatste tijd op valt wat een jaar geleden er niet was of minder was. Is dat mensen dingen zeggen zonder bewijs en zonder kennis. Daarnaast dat moslim broeders elkaar Kafir of Moenafiq noemen.

En daarnaast heb je nog die topics van Hammou, Turk007 en een paar andere daar wordt alleen maar gediscuseerd. uitgescholden etc.

Diegene die Allah leidt, kan niet worden misleid en diegene die Allah laat dwalen, kan niet worden geleid.

'' O julie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem en sterft niet anders dan als moslims.'' (Al-Imraan ayaah102)


Ik plaats hier een paar overlevering die belangrijk zijn en de gevolgen etc wat sommige broeders nu op m.nl doen/zeggen

Zaken(uitspraken) valselijk aan de Profeet toeschrijven (Grote Zonde)

Zaken (of uitspraken)valselijk aan de Profeet toeschrijven wordt in de Islam als een daad van ongeloof gezien.

De Profeet vzmh zei:'' Onwaarheden aan mij toeschrijven is iets anders dan onwaarheiden aan iemand anders toeschrijven. Iedereen die bewust een leugen over mij vertelt zal zeker zijn stoel in de hel bezetten.'' (Boechari)

De Profeet zei ook:'' Voor iedereen die onwaarheden aan mij toeschrijft zal zeker een huis in de hel gebouwd worden(om daar voor altijd in te verblijven).(betrouwbare hadith)

De Profeet heeft ook gezegd:''Iedereen die doelbewust een uitspraak(valselijk aan mij toeschrijft is een van de leugenaars.''(Muslim)

U weet nu dat het vertellen van verzonnen hadith van de Profeet vzmh volstrekt verboden zijn.

Het vervloeken van andere (Grote Zonde)

De Profeet vzmh zei:''Het vervloeken van en gelovige is (alsof je hem) vermoordt(d.w.z. de twee zonden zijn hetzelfde).''(Boechari)

De Profeet zei:'' Het beledigen van een moslim is slechtheid em tegen hem vechten is ongeloof.(d.w.z. de twee zonden staan gelijk)''(Boechari)

De Profeet zei: ''Vervloekers zullen geen bemiddelaars of getuigen op De Dag Des Oordeels zijn)''(Muslim)

Allah Ta'ala zegt:'' En iedereen die Allah en Zijn Boodschapper ongehoorzaam is, verkeert zeker in een duidelijke fout(Qoraan 33:36)

30-11-2005, 21:01


Allah Ta'ala zegt: En degenen die gelovige mannen en vrouwen onverdiend kwetsen, dragen een lasterlijke en duidelijke zonde op zichzelf.'' (Qor'aan 33:58

De Profeet zei:'' De moslims zijn broeders van elkaar en behoren elkaar niet beledigen of te onderdrukken, of af te vallen. Iedereen die een moslim beledigt heeft zeker een zonde begaan.''(Muslim)

De Profeet zei:'' Allah Ta'ala de Almachtige heeft gezegd:'' Iedereen die zich vijandig opstelt jegens mijn vrome aanbidders of hen kwetst, die zal ik de oorlog verklaren.''(Boechari)

De Profeet zei:'' Allah's vervloeking is op iedereen die mijn Metgezellen beledigt.''

De Profeet zei:'' Wie (mensen) tot een zonde uitnodigt, zal de zonde dragen gelijk aan het aantal dat hem (in de zonde) volgde, en zij zullen hun (eigen) zonde dragen.''(Muslim)

De Profeet zei:''Iedere ketterij(vernieuwing in de godsdienst) is een fout.''

30-11-2005, 21:10
Aboe Hoerairah (RA) zei:'' De Profeet zei:''Iedereen die met een tegenstander redetwist zonder kennis(in de zaken waarover hij redetwist),ontvangt Allah's woede tot hij stopt.''

De Profeet zei:
''Datgene waarover ik bang ben dat onder mijn natie zal gebeuren is: het afgelijden van de 'Alim (de juridische geleerde, d.w.z. dat hij fouten maakt in het geven van een religieuze uitspraken) en de hypocriet die met de Qor'aan argumetneert in de wereldlijke verlangens die jullie nekken zullen afsnijden(oftewel alleen in wereldlijke zaken geinteresseerd zijn en in het vergaren van welvaart).''

De Profeet zei:''Het redetwisten over Qoraanverzen (zonder kennis hiervan) is ongeloof.''

30-11-2005, 21:33
Masha Allah.

De laatste tijd zijn er erg veel conflicten tussen een aantal leden hier.
En dit moest gezegd worden, hopelijk steken de andere hier wat van op.

Djazakalahoe Gairan Omar.

01-12-2005, 08:46


goedsow

01-12-2005, 09:41
ik ken een betere en die komt van jesus

oordeelt niet om zelf niet veroordeelt te worden

01-12-2005, 11:16
Ja precies agie Omar. Ik hoop dat die leden het zullen lezen insh'Allah

01-12-2005, 11:17

Citaat door redlady17:
ik ken een betere en die komt van jesus

oordeelt niet om zelf niet veroordeelt te worden
Een betere? Er is niets, dat beter is dan de woorden van Allah (Swt)
Maar hij is wel goed..

01-12-2005, 11:25
[QUOTE=Hammou]De Profeet vrede en zegeningen zij met hem heeft gezegd:

Degene die kofr nog erger haat dan in het vuur gegooid te qworden heeft de essentie van Iman gekregen
en ik zie hier neimand protesteren tegen die sekte deoban en tablighies

dus jongens kom op zie hieronder hun verderfelijke uitsptraken
[QUOTE]

Bewijs?

Ik heb dat stukje al 100keer gelezen. Je plaatst hem ook in elke topic he
Als je mensen, wil waarschuwen voor deze sekte moet je dat goed doen en op een beschaafde manier. Want zo luistert niemand naar je...

01-12-2005, 21:39
Hammou dan is er nog 1 ding plaats dat niet, want dat kom ik alleen maar tegen op m.nl

en daarnaast al die overleveringen die ik heb geplaatst zijn Sahih en met een Dalil je kunt ze opzoeken.

01-12-2005, 21:51
Aboe Hoerairah overleverde, dat de Profeet vzmh zei:'' De joden zijn in eenenzeventig sekten onderverdeeld en mijn Oemmah zal in drieenzeventig groepen verdeeld zijn.'' Ibn Majah,Kitab al-Fitan (Hadith 3991),2/1321

'Awf ibn Malik overleverde, dat de Profeet vzmh zei:''De joden zijn in 71 sekten onderverdeeld;slechtst 1 daarvan zal het paradijs binnentreden en 70 zullen in de hel komen. De christenen hebben zich in 72 sekten onderverdeeld;71 zullen de hel ingaan en 1 in het paradijs. Bij Degene in Wiens hand mijn ziel is, mijn Oemmah zal zich in 73 sekten onderverdelen, 1 zal het paradijs betreden en 72 zullen in de hel komen.''Iemand vrieg:'' O Boodschapper van Allah, welke zal dat zijn?''Hij antwoordde:''De belangrijkste groep van de moslims(al0jama'ah).''
(Aboe Dawoed,Kitab al-Soenah (Hadith 4572,4573),12/1340-2.

De voornaamste groep van de moslims Al-Jama'ah betekent de mensen van de Qor'aan, hadith, fiqh en andere wetenschappen die volgens de overleveringen van de Profeet vzmh onder alle omstandigheden te werk gaan en er geen veranderingen aanbrengen of hun eigen verwarde iddeeen ermee vermengen

'Abd Allah zei:''De Profeet vzmh zei:'' Even voordat het Uur aanbreekt, zullen er dagen zijn waarin de kennis verdwijnt en de onwetendheid opkomt;en er zal veel gemoord worden.''
(Ibn Majah;ook overleverd door al-Boechari en Muslim,uit de hadith van al-A'mash.) ( Al-Boechari, Kitab al-Fitan 9/61;Muslim, Kitab al-'Ilm,8/58

01-12-2005, 22:15
djazaak allahoe gairan bro!!!!
Dat was even nodig.. Maar het is zoiezo gek dat mensen vragen stellen op marokko.nl soubhan allah.. Dit is niet betrouwbaar soubhan allah!!

01-12-2005, 22:19



Citaat door Douaa19:
djazaak allahoe gairan bro!!!!
Dat was even nodig.. Maar het is zoiezo gek dat mensen vragen stellen op marokko.nl soubhan allah.. Dit is niet betrouwbaar soubhan allah!!
Dat klopt. We zouden het eigenlijk moeten houden op bepaalde hadith die Sahih zijn en waarvoor ook een Daliel is. En vragen moeten we overlaten aan andere broeders of zusters met kennis tenzij je het antwoord 100% zeker weet.

Kon gair inshaallah.

Moge Allah ons vergeven als we fouten hebben gemaakt.