Bekijk volle/desktop versie : lees deze mooie hadith masha'Allah



30-11-2005, 11:33
Abu Hurairah radiallahoe3anhoe zei: De Boodschapper van Allah salla Allahu 3aleihi wa sallam zei: “Allah Ta3ala heeft engelen die rondreizen op zoek naar de mensen van dhikr. Als ze een groep mensen vinden die Allah gedenken, roepen ze elkaar: “Kom naar wat jullie hebben verlangt!” En ze omsluiten deze groep met hun vleugels en deze vleugels zullen tot de laagste hemel reiken. Hun Heer vraagt dan (hoewel Hij het zelf het beste weet).: “Wat zeggen Mijn dienaren?” Ze zeggen: “Ze verheerlijken, prijzen, loven U en geven uitdrukking aan hun respect voor U.” Hij vraagt dan: “Hebben ze Mij gezien?” Ze antwoorden: Nee, bij Allah, ze hebben U niet gezien. Hij vraagt: “En hoe zou het zijn als ze Mij zagen?” Ze zeggen: “Ze zouden nog fanatieker worden en toegewijd in hun lofprijzingen en aanbidding.” Hij vraagt: “Wat vragen ze Mij?” Ze zeggen: “Ze vragen U om het Paradijs.” Hij vraagt: “En hebben ze dat gezien?” Zij zeggen: “Nee, bij Allah. O Heer, ze hebben het niet gezien.” Hij vraagt: “En hoe zou het zijn als ze het gezien hadden?” Ze antwoorden: “Ze zouden er nog meer naar verlangen en ze zouden U er nog meer om vragen.” Hij vraagt: “En waartegen zoeken ze mijn bescherming?” Ze zeggen: “Tegen het Vuur van de Hel.” Hij vraagt: “Hebben ze het gezien?” Ze zeggen: “Nee, bij Allah, ze hebben het niet gezien.” Hij vraagt: “En hoe zou het zijn als ze het zouden zien?” Ze zeggen: “Ze zouden nog meer vrees hebben en proberen eraan te ontkomen.” Allah zegt: “Jullie zijn Mijn getuigen dat ik hen vergeven heb.” Eén van de engelen zegt: “Die-en-die (die bij hen zit) hoort niet echt bij hen. Hij kwam (naar hun bijeenkomst) om de één of andere reden.” Allah zegt: “Ze waren allemaal aanwezig in de bijeenkomst, en niet één van hen zal worden uitgesloten (van de vergeving).” (Buchari, Al-Fath 6408)


wa salaam 3alaikoem wa ra7matoeAllah, oegtiekoem fie dien nadia

30-11-2005, 12:28


sub7anallah

30-11-2005, 14:20
masha allah...

01-12-2005, 11:44
baraka allah ou fiek

01-12-2005, 11:47


wa fieka barakallah!!!

01-12-2005, 12:05
masha'Allah

05-12-2005, 11:24
Oow, Macha'Allah!

Egt prachitg..

Bark Allah fiek...


Wa Alaikoum Salam Wa Rahmatoe Allah Wa Barakatoe..

05-12-2005, 12:11
wa fieki barakallah oegtie

05-12-2005, 12:28
Baraka Allahu feeki zuster Nediyah

05-12-2005, 12:30
wa fieki barakallah

naimaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaa dat is niet leuk meer

05-12-2005, 13:20
Hahahahahahahah love youuu

05-12-2005, 13:31

Citaat door Hijaab:
Hahahahahahahah love youuu
love you more maar k vind niet leuk hoor