Bekijk volle/desktop versie : reïntegratiecoach



28-11-2005, 17:06
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben gehad? bij het uwv is het mogelijk maar ik wil graag weten of er iemand is die dit heeft gedaan en of het ook heeft geholpen om weer aan het werk te komen

ik heb echt moeite om weer aan het werk te komen, jullie willen niet weten met wat voor mensen ik in aanmerking kom, domme vragen die ze me stellen! "draag je altijd je hoofddoek" of "hoe zit het met jonge kinderen"!!! die vraag krijg ik iedere keer weer als ik uitgenodigd word", of net nog aan de telefoon,"ja je hebt gereageerd op de functie van...., maar waarom ben je nog niet aan het werk? je hebt toch wel een goed c.v.!" hoe moet ik weten waarom ik nog niet aan het werk ben! wallah ik had nooit verwacht dat het zo moeilijk zou gaan, waar ik helemaal al niet tegen kan is als ik gewoon NIET word teruggebeld, ja hoor "deze week hoor je van ons" nou echt je voelt je echt gewoon minderwaardig als je gewoon niet word teruggebeld, en jij maar je best doen om zo spontaan mogelijk over te komen, tfoe ik ben het zat! als het anders kon, zou ik nooit meer aan het werk gaan

kortom ben een beetje gefrustreerd geraakt, zusters of broeders wat zijn jullie ervaringen?

29-11-2005, 14:21



Citaat door Alhocimatje:
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben gehad? bij het uwv is het mogelijk maar ik wil graag weten of er iemand is die dit heeft gedaan en of het ook heeft geholpen om weer aan het werk te komen

ik heb echt moeite om weer aan het werk te komen, jullie willen niet weten met wat voor mensen ik in aanmerking kom, domme vragen die ze me stellen! "draag je altijd je hoofddoek" of "hoe zit het met jonge kinderen"!!! die vraag krijg ik iedere keer weer als ik uitgenodigd word", of net nog aan de telefoon,"ja je hebt gereageerd op de functie van...., maar waarom ben je nog niet aan het werk? je hebt toch wel een goed c.v.!" hoe moet ik weten waarom ik nog niet aan het werk ben! wallah ik had nooit verwacht dat het zo moeilijk zou gaan, waar ik helemaal al niet tegen kan is als ik gewoon NIET word teruggebeld, ja hoor "deze week hoor je van ons" nou echt je voelt je echt gewoon minderwaardig als je gewoon niet word teruggebeld, en jij maar je best doen om zo spontaan mogelijk over te komen, tfoe ik ben het zat! als het anders kon, zou ik nooit meer aan het werk gaan

kortom ben een beetje gefrustreerd geraakt, zusters of broeders wat zijn jullie ervaringen?
Het lijkt me idd. geen pretje waar jij je in bevindt. Maar jouw hoofddoekje staat hier niet centraal. In jouw beleving dat jij dat het zo is, maar dat is het niet. Tegenwoordig is de concurrentie onder sollicitanten moordend.
Eigenlijk duw jij jezelf in een slachtofferrol. Focus je op positieve eigenschappen en niet uiterlijke kenmerken. Dit gaan werkgevers ook doorhebben, het boeit hun echt niet wat je op je hoofd draagt, maar meer wat voor kwaliteiten jij in huis hebt.

En idd. het is nu gouden tijd voor werkgevers, vandaar dat je geen reacties hoort of loze kreten. Ze kiezen de beste uit de beste en allochtenen zijn daar de dupe van. Maar alles heb je voor een groot deel zelf in de hand, het ligt er maar aan hoe jij jezelf presenteert...

tipje: laat een besef bij werkgevers achteraf, laat een spoor van jezelf achter waardoor zij schuldgevoel gaan krijgen. Regelmatig contact houden, ook al wordt je keer op keer afgewezen.

29-11-2005, 15:28
ja je hebt helemaal gelijk meid, ik wil mezelf ook niet in een slachttofferrol plaatsen, maar af en toe krijg ik van die achterlijke vragen waarvan ik denk, waar gaat het nu over? vragen over mijn achtergrond? of ik kleine kinderen heb? of ik altijd mijn hoofddoek draag? deze vragen zijn toch helemaal niet relevant als je solliciteert? maar je hebt helemaal gelijk! by the way heb je pm gestuurd,

gr.