Bekijk volle/desktop versie : waaarom...?



27-11-2005, 15:02
waarom word er zo raar gekeken naar mannen die met alle respect je hand komen vragen
(zonder dat ze je eerder al kende hé )
zo hoort het toch , zo word het al jaren gedaan . waarom is het nu iets geks?

27-11-2005, 15:05



Citaat door Hannan :P:
waarom word er zo raar gekeken naar mannen die met alle respect je hand komen vragen
(zonder dat ze je eerder al kende hé )
zo hoort het toch , zo word het al jaren gedaan . waarom is het nu iets geks?
Ik weiger te trouwen met een vreemde.

27-11-2005, 15:10
ik kom liever voor mijn bruiloft erachter dat mijn vriendin en ik niet bij elkaar passen dan erna. zo voorkom je een scheiding en ook nog leed van de kinderen

27-11-2005, 15:15
Doel je op mijn reactie?

27-11-2005, 15:31



Citaat door Hannan :P:
waarom word er zo raar gekeken naar mannen die met alle respect je hand komen vragen
(zonder dat ze je eerder al kende hé )
zo hoort het toch , zo word het al jaren gedaan . waarom is het nu iets geks?
Lekker spannend, is het. Misschien is het wel een super lieve man of een super kattige man. Alles kan.

27-11-2005, 15:35
Denk niet dat het vreemd gevonden wordt, tis meer een zeldzaam verschijnsel dat ons doet opkijken. Denk niet dat er nog veel mensen zijn die dat nog zo doen.

27-11-2005, 15:35
mijn ouders en vele andere ouders ( dat weet ik zeker )
hebben elkaar nooit gekend
nou mijn ouder zijn nu al 25 jaar bijelkaar dus daar zal het niet aan liggen
ze houden zielsveel van elkaar en zo hoort het !

27-11-2005, 15:39

Citaat:
Doel je op mijn reactie
ik weet niet welke reactie jij hebt geplaatst
maar mijn topic is wel gebaseerd op een reactie die ik buitengewoon belachelijk vond
dusss,,, het zou best de jouwe kunnen zijn ik weet het niet ui mijn hoofd

27-11-2005, 15:44
je kan door ALLAH SWT voor elkaar bestemd zijn zonder elkaar te kennen
het is niet omdat je iemand niet kent dat je er niet gelukkig kan mee zijn

er zijn zoveel koppels die elkaar al jaren kennen, zogezegd door en door, ze trouwen en komen onmiddellijk in conflict en niet veel later scheiden ze.

de vorige generaties zijn bijna allemaal getrouwd zonder hun partner (goed) te kennen. En ze zijn nog altijd samen.

Ik heb respect voor de mannen die rechtstreeks naar de vader gaan, die bewijzen moed en respect. Het is niet omdat iemand bij je vader komt dat je verplicht wordt om met die te huwen, je hebt altijd de keuze om het huwelijksaanzoek te weigeren.

De manier van de islaam is de beste, en zal het meeste geluk brengen.

27-11-2005, 15:49

Citaat door Hannan :P:
ik weet niet welke reactie jij hebt geplaatst
maar mijn topic is wel gebaseerd op een reactie die ik buitengewoon belachelijk vond
dusss,,, het zou best de jouwe kunnen zijn ik weet het niet ui mijn hoofd
Dus open je er maar een topic over?

Dat jij wilt dat iemand gelijk aan de deur klopt om jouw hand te vragen, betekent niet dat iedereen dat wil.

27-11-2005, 15:51
Lévenlóos?

27-11-2005, 15:55

Citaat:
Dus open je er maar een topic over?

Dat jij wilt dat iemand gelijk aan de deur klopt om jouw hand te vragen, betekent niet dat iedereen dat wil.
meid voel je je aangevallen

ik vraag het me af hoe andere mensen erover denken
en wie heeft gezegd dat ik wil dat iemand aan mijn deur komt
kan je me daarop quote nee dus meisje waar stress je over je hoeft je echt niet aangevallen te voelen

27-11-2005, 15:56



Citaat:
Ik heb respect voor de mannen die rechtstreeks naar de vader gaan, die bewijzen moed en respect. Het is niet omdat iemand bij je vader komt dat je verplicht wordt om met die te huwen, je hebt altijd de keuze om het huwelijksaanzoek te weigeren.

meid je hebt helemaal gelijk vind ik !!!

27-11-2005, 15:59
Hanan, ik deel jouw mening.

27-11-2005, 16:28
De juiste manier was vroeger:

Jongen gaat hand vragen van meisje.

Twee opties:

1) Meisje wil niet. => Einde verhaal.
2) Meisje wil wel. => Verloving => Tijdens verloving leren ze elkaar (beter) kennen en dan pas wordt er gekeken of er een huwelijk dan wel of niet komt.

Verloving was vroeger om elkaar beter te leren kennen.
Tegenwoordig staat verloving als een soort pre-huwelijk bekend. Degene met wie je verlooft, daar trouw je ook mee is nu normaalste zaak van de wereld.

Maar dat is dus zoals het zou moeten.