Bekijk volle/desktop versie : voor de meisjes die hoofddoek dragen...



Pagina's : [1] 2 3

26-11-2005, 12:28
salaam aleikom,

ik heb er over nagedacht en ik ben van plan om hoofddoek te dragen insha'allah. maar als ik zo zie naar andere meisjes met hoofddoek zie ik egt veel manieren van hoofddoeken. de ene ouderwets en de andere moderne. en ik zeg eerlijk ik heb geen verstand van hoe je dat precies moet aanbrengen alleen van die simpele manier. kunnen jullie me meer vertellen over het manier van hoofddoek dragen en het liefst wil k ook met foto's erbij. en als je het site weet ben je egt harte van welkom. alvast bedankt!!!

26-11-2005, 12:33


In t begin kan je van alles proberen, en na afloop kan je zelf kiezen hoe het t lekkerst zit, en wat mooi bij je gezicht staat

26-11-2005, 12:37

Citaat door chomoloco:
In t begin kan je van alles proberen, en na afloop kan je zelf kiezen hoe het t lekkerst zit, en wat mooi bij je gezicht staat
soukran meid ik had het ook geprobeerd maar ja ik wil op een andere manier doen beetje modern met zo hoofddoek die van gekleurde strepen als je begrijp welke ik bedoel maar hoe kan dat precies aanbrengen? en waar kun je zulke hoofddoekjes halen??

26-11-2005, 12:43

Citaat door Rooie_Me:
soukran meid ik had het ook geprobeerd maar ja ik wil op een andere manier doen beetje modern met zo hoofddoek die van gekleurde strepen als je begrijp welke ik bedoel maar hoe kan dat precies aanbrengen? en waar kun je zulke hoofddoekjes halen??
Uuuh bedoel je zeg maar een paar kleurde sjaaaltjes boven elkaar, of 1 hoofddoek met verschillende kleuren ??

Ik denk dat je overal wel leuke sjaaltjes kan vinden, In utrecht bijv. op de Kanaaalstraat.

Ik zelf draag hm niet,

26-11-2005, 12:45



Citaat door Rooie_Me:
salaam aleikom,

ik heb er over nagedacht en ik ben van plan om hoofddoek te dragen insha'allah. maar als ik zo zie naar andere meisjes met hoofddoek zie ik egt veel manieren van hoofddoeken. de ene ouderwets en de andere moderne. en ik zeg eerlijk ik heb geen verstand van hoe je dat precies moet aanbrengen alleen van die simpele manier. kunnen jullie me meer vertellen over het manier van hoofddoek dragen en het liefst wil k ook met foto's erbij. en als je het site weet ben je egt harte van welkom. alvast bedankt!!!
Ontwikkel zelf een nieuw stijl.



geintje

Ik wens je veel sterkte

26-11-2005, 13:15

Citaat door Rooie_Me:
salaam aleikom,

ik heb er over nagedacht en ik ben van plan om hoofddoek te dragen insha'allah. maar als ik zo zie naar andere meisjes met hoofddoek zie ik egt veel manieren van hoofddoeken. de ene ouderwets en de andere moderne. en ik zeg eerlijk ik heb geen verstand van hoe je dat precies moet aanbrengen alleen van die simpele manier. kunnen jullie me meer vertellen over het manier van hoofddoek dragen en het liefst wil k ook met foto's erbij. en als je het site weet ben je egt harte van welkom. alvast bedankt!!!
Als eerste HAMDOULIALLAH je bent van plan om een hoofdoek te dragen
je hebt de intentie al en inshallah dat allahxsbw je daarvoor zal belonen.

Ten tweede wou je weten welke manier je hoofdoek wil dragen...
Ik kan kan je een advies geven, draag hem voor hetgeen waar die voor staat.
bedekking.
Dus ik zal je aanraden om een gewone hijaab aan te doen (dus voor een speld en "flap"schuin omhoog) zodat je nek ook bedekt is.
Ook zou je hem achter kunnen spelden en dan naar voren in 2 delen omslaan eerst de ene kant dan de andere kant.xook hier is je nek bedekt.
Het gaat er in ieder geval om dat je nek ook bedekt is... en niet alleen je haar..


Ten derde zal ik je wel afraden om dat "piraten"doekje op te doen....
(je weet wel dat strak naar achter en het knotje vastmaken of draaien)want die heeft niet de functie van een hijaab... xmeestal inkijk ....
xnek is te zien......
xdus niet de ideale hijaab.
Ten derde zou ik je ook het advies geven om proberen je kleding aan te passen aan de hoofdoek (hijaab bestaat dus niet alleen uit hoofdoek maar uit alles waarop jij je kleed) zorg ervoor dat je niet te strakke kleding draagt waardoor je vorm goed te zien is....

Moge allahxsbw jou inshallah helpen en belonen voor al het goede!
wasalaam oe 3alaikum zuster!
ps:Goed van je dat je het wilt dragen hamdouliallah

26-11-2005, 13:32
[QUOTE=fetiha84]Als eerste HAMDOULIALLAH je bent van plan om een hoofdoek te dragen
je hebt de intentie al en inshallah dat allahxsbw je daarvoor zal belonen.

Ten tweede wou je weten welke manier je hoofdoek wil dragen...
Ik kan kan je een advies geven, draag hem voor hetgeen waar die voor staat.
bedekking.
Dus ik zal je aanraden om een gewone hijaab aan te doen (dus voor een speld en "flap"schuin omhoog) zodat je nek ook bedekt is.
Ook zou je hem achter kunnen spelden en dan naar voren in 2 delen omslaan eerst de ene kant dan de andere kant.xook hier is je nek bedekt.
Het gaat er in ieder geval om dat je nek ook bedekt is... en niet alleen je haar..


Ten derde zal ik je wel afraden om dat "piraten"doekje op te doen....
(je weet wel dat strak naar achter en het knotje vastmaken of draaien)want die heeft niet de functie van een hijaab... xmeestal inkijk ....
xnek is te zien......
xdus niet de ideale hijaab.
Ten derde zou ik je ook het advies geven om proberen je kleding aan te passen aan de hoofdoek (hijaab bestaat dus niet alleen uit hoofdoek maar uit alles waarop jij je kleed) zorg ervoor dat je niet te strakke kleding draagt waardoor je vorm goed te zien is....

Moge allahxsbw jou inshallah helpen en belonen voor al het goede!
wasalaam oe 3alaikum zuster!
ps:Goed van je dat je het wilt dragen hamdouliallah

ik zou geen betere advies kunnen bedenken!!!!


en meis succes ermee ik draag hem op de ouderwetse manier (uitleg 1 hihi)

en hij zit heerlijk

26-11-2005, 13:32
[QUOTE=fetiha84]Als eerste HAMDOULIALLAH je bent van plan om een hoofdoek te dragen
je hebt de intentie al en inshallah dat allahxsbw je daarvoor zal belonen.

Ten tweede wou je weten welke manier je hoofdoek wil dragen...
Ik kan kan je een advies geven, draag hem voor hetgeen waar die voor staat.
bedekking.
Dus ik zal je aanraden om een gewone hijaab aan te doen (dus voor een speld en "flap"schuin omhoog) zodat je nek ook bedekt is.
Ook zou je hem achter kunnen spelden en dan naar voren in 2 delen omslaan eerst de ene kant dan de andere kant.xook hier is je nek bedekt.
Het gaat er in ieder geval om dat je nek ook bedekt is... en niet alleen je haar..


Ten derde zal ik je wel afraden om dat "piraten"doekje op te doen....
(je weet wel dat strak naar achter en het knotje vastmaken of draaien)want die heeft niet de functie van een hijaab... xmeestal inkijk ....
xnek is te zien......
xdus niet de ideale hijaab.
Ten derde zou ik je ook het advies geven om proberen je kleding aan te passen aan de hoofdoek (hijaab bestaat dus niet alleen uit hoofdoek maar uit alles waarop jij je kleed) zorg ervoor dat je niet te strakke kleding draagt waardoor je vorm goed te zien is....

Moge allahxsbw jou inshallah helpen en belonen voor al het goede!
wasalaam oe 3alaikum zuster!
ps:Goed van je dat je het wilt dragen hamdouliallah

ik zou geen betere advies kunnen bedenken!!!!


en meis succes ermee ik draag hem op de ouderwetse manier (uitleg 1 hihi)

en hij zit heerlijk

26-11-2005, 13:44
w8 ik zet zo foto hoe ik het draag insha allah..

26-11-2005, 13:45

Citaat door Rooie_Me:
salaam aleikom,

ik heb er over nagedacht en ik ben van plan om hoofddoek te dragen insha'allah. maar als ik zo zie naar andere meisjes met hoofddoek zie ik egt veel manieren van hoofddoeken. de ene ouderwets en de andere moderne. en ik zeg eerlijk ik heb geen verstand van hoe je dat precies moet aanbrengen alleen van die simpele manier. kunnen jullie me meer vertellen over het manier van hoofddoek dragen en het liefst wil k ook met foto's erbij. en als je het site weet ben je egt harte van welkom. alvast bedankt!!!
In het begin droeg ik mijn hoofddoek op zo'n manier waarop je de oorbellen zag. Hartstikke haram! Ik wist het niet, wat ik verschrikkelijk vond. Ik heb aan verschillende imaams gevraagd hoe ik mijn hoofddoek wel moet dragen en waarom ik niet mijn hoofddoek op de 'moderne' manier kon dragen.
Oorbellen zijn een vorm van zina en dat mag niet. Je mag alleen je gezicht zien. Als je je hoofddoek draagt op de 'moderne' manier zie je een beetje van je nek en een gedeelte achter je oor. Hartstikke fout dus. Ik draag nu gewoon mijn hoofddoek op de normal way. Je kan het natuurlijk altijd combineren met leuke kleding enzo..dus het hoeft niet perse oubollig uit te zien. En ik ga ook niet altijd voor de kleur zwart als hoofddoek, ik heb turquoise, groen, etc..(meer dan 40 hoofddoeken.. )

26-11-2005, 13:54
PS. MENSEN NIET CITEREN A.U.B



dit is ook leuk en op een goede manier.. en het leuke is.. door de kleuren te combineren met je kleren...'

de tweede optie kom er zo aan

26-11-2005, 13:55



dit is nr. 2

het lijkt een beetje TE doordat i kmen gezicht roor heb gekleur maar is best wel leuk om te zien al zeg i khetzelf

26-11-2005, 14:01


Overdryf nooit met die kleuren.

Hoofddoek draag je nie voor de show.

26-11-2005, 14:32
die kleuren zijn ook haram hoor, zwart, wit, bruin, beige enzo okeee maar die hele felle roze en rood en geel zijn hartsikke haram want je ,mag niet opvallen als vrouw zijnde...

26-11-2005, 14:34
Opvalle doe ge sowieso want ja je draagt een hoofddoek in een kafierland.

Pagina's : [1] 2 3