Bekijk volle/desktop versie : Decoratie slaapkamer



24-11-2005, 08:54
Salaam,

Ik wou jullie een paar tips willen vragen om een slaapkamer te decoreren, ik ben nl. mijn slaapkamer beu gekeken, ik wil het nog warmer en specialer maken, de muren zijn al lichtblauw en that's it.

Hebben jullie soms enige ideeën?
Alvast bedankt!

Liefs Sanae

24-11-2005, 09:23


Hmm...blauw is juist een koude kleur, misschien kun je een iets warmer kleurtje nemen; roze, rood, oranje, terracotta, dat soort tinten...Je hoeft niet meteen opnieuw te verven maar kan met accesoires daarop inspelen.

Je hebt bij bouwmarkten van die hele leuke soort van kandelaars, die bevestig je aan de muur en daar kan een grote, dikke kaars op, ziet er heel gezellig uit. Vooral als ze aan zijn af en toe als jullie gezellig in de slaapkamer zijn

Een leuk kleedje op de vloer (rond of hartvorm) geeft ook meteen meer warmte. Of van die schapevellen, zien er heel gezellig uit.

En in plaats van een grote lamp aan het plafond kun je een paar kleinere lampjes in de hoeken gebruiken, minder sterke lampjes, dan heb je zwakker licht en dat is meteen warmer.

Verder kun je ook veel bereiken met een warme kleur gordijn, en met een klamboe of organza gordijnen langs je bed, een soort van hemelbed ervan maken...

Genoeg ideetjes, laat me maar weten wat je ervan vindt!
Ik moet zelf ook verhuizen en mijn hele slaapkamer opnieuw doen, dus ben ook volop bezig met brainstormen... Ik zal zo wel even plaatjes plaatsen van mooie slaapkamers

24-11-2005, 12:25

Citaat door serenity:
Hmm...blauw is juist een koude kleur, misschien kun je een iets warmer kleurtje nemen; roze, rood, oranje, terracotta, dat soort tinten...Je hoeft niet meteen opnieuw te verven maar kan met accesoires daarop inspelen.

Je hebt bij bouwmarkten van die hele leuke soort van kandelaars, die bevestig je aan de muur en daar kan een grote, dikke kaars op, ziet er heel gezellig uit. Vooral als ze aan zijn af en toe als jullie gezellig in de slaapkamer zijn

Een leuk kleedje op de vloer (rond of hartvorm) geeft ook meteen meer warmte. Of van die schapevellen, zien er heel gezellig uit.

En in plaats van een grote lamp aan het plafond kun je een paar kleinere lampjes in de hoeken gebruiken, minder sterke lampjes, dan heb je zwakker licht en dat is meteen warmer.

Verder kun je ook veel bereiken met een warme kleur gordijn, en met een klamboe of organza gordijnen langs je bed, een soort van hemelbed ervan maken...

Genoeg ideetjes, laat me maar weten wat je ervan vindt!
Ik moet zelf ook verhuizen en mijn hele slaapkamer opnieuw doen, dus ben ook volop bezig met brainstormen... Ik zal zo wel even plaatjes plaatsen van mooie slaapkamers
sorry dat ik zo laat antwoord maar heb het echt te druk gehad ondertussen.
chokran hbiba, ik ga het direct afdrukken, je hebt me echt goed geholpen. ik woon er nog geen jaar en daarom kan ik nu al niet beginnen met verven, gewoon zoals je zie de accecoires!! plaats je de foto's!!

24-11-2005, 12:50
Geen dank hoor.

Gewoon wat accesoires:







Ik kan even geen leuke slaapkamer vinden, ben de site kwijt!

24-11-2005, 12:51


mehlich chokran ik zal nog verder zoeken!

29-11-2005, 19:54
hmm... blauw is inderdaad een kille kleur. een optie is inderdaad gelijk een andere kleur oververven, maar voor de meeste mensen betekent dat tog zo'n gedoe.

Maar je kunt de koele beetje weghalen door watme aacessoires te gebruiken. ik weet niet wat vor typ je bent, maar vaak zijn lichten met dimmer al heel wat, je kunt voor verschillende sferen zorgen. En daarnaast zorgen de juiste decoraties weer voor de afmakertjes. zoals theelichtjes of kaarsen op een mooie grote onderbord en daaromheen wat losse glasstenen op een nachtkastje. Verder wat organza gordijnen voor de normale gordijnen. Want ik zelf heel moi vind is een grote sort kristalle lamp. kost wel wat, maar geef een heeel mooi look. Of je kiest juist voor een mooie lampekamp. Een nette buro met een vaasje en een mooi, vloerkleed. Eventueel een grote plant ergens in de hoek. Wat ik ook leuk vind is een mooie fauteuil in de hoek, zo'n prinsessestoel. En niet te vergeten wat kussen in de kleuren van je kamer en accesoires..

29-11-2005, 20:31
ik heb zelf witte muren...maar kheb van die grote bloemen erop geschilderd in het bordeau rood.Verder heb ik een witte hemelklamboe (is vierkant ipv rond) op bed roze..rode..bordeaurode kussentjes.Met leuke warme kleuren accesoires en kaarsen.

is een iedee.Kijk bij axtion..genoeg leuke dingen

29-11-2005, 20:32
nog een tip:


als je die blauwe muur wilt laten.Kan je mooi conbineren met limoengroene accesoires

of lila paars

30-11-2005, 09:02
chokran schatjes!!
ik ga dat al in ieder geval afdrukken, en meenemen! Ik wil daar wel werk van maken incha allah!
Mijn gordijnen zijn roze, action hebben wij hier niet in belgië, maar ik zal eens kijken bij de marokkanen hier bij ons of in de casa.

30-11-2005, 10:52

Citaat door SanaeB1982:
chokran schatjes!!
ik ga dat al in ieder geval afdrukken, en meenemen! Ik wil daar wel werk van maken incha allah!
Mijn gordijnen zijn roze, action hebben wij hier niet in belgië, maar ik zal eens kijken bij de marokkanen hier bij ons of in de casa.
Jawel hoor, je hebt de Action ook in België, neem hier maar een kijkje:
http://www.action.nl/

30-11-2005, 11:25
thanks schat, ik zal dat sebiet doen!

30-11-2005, 12:18

Citaat door tangia21:
ik heb zelf witte muren...maar kheb van die grote bloemen erop geschilderd in het bordeau rood.Verder heb ik een witte hemelklamboe (is vierkant ipv rond) op bed roze..rode..bordeaurode kussentjes.Met leuke warme kleuren accesoires en kaarsen.

is een iedee.Kijk bij axtion..genoeg leuke dingen
Heb je een foto van je slaapkamer?
Wat je met je slaapkamer hebt gedaan wil ik met de babykamer doen in de toekomst als we gaan verhuizen
Heb leuke ideeen nu, maar geen ruimte om aan de slag te gaan.

30-11-2005, 13:49



Citaat door Maroc_Meissie:
Heb je een foto van je slaapkamer?
Wat je met je slaapkamer hebt gedaan wil ik met de babykamer doen in de toekomst als we gaan verhuizen
Heb leuke ideeen nu, maar geen ruimte om aan de slag te gaan.
kmaak later foto's voor je oke?

30-11-2005, 15:06
oh ja die wil ik ook zien!
als ik het lees lijkt je kamer mij heel tof!