Bekijk volle/desktop versie : ibi en issy



23-11-2005, 16:48
Ibrahim Afellay en Ismail Aissati zijn in korte tijd uitgegroeid tot dé gezichten van de jeugdopleiding van PSV. Zeker sinds zij het met succes opnamen tegen AC Milan.
Bovendien lijkt de voetbalwereld er van op te kijken dat ze zo normaal, zelfs bedeesd zijn. Wars van sterallures. 'Waarom moeten goede voetballers zich gedragen als excentrieke popsterren? We hoeven echt niet ineens Michael Jackson te worden', reageert PSV's hoofd opleidingen Joop Brand.

Zowel Afellay als Aissati is van Marokkaanse komaf en geboren en opgegroeid in Nederland. Beiden hebben nog geen keuze gemaakt. 'Ik zit gewoon in een heel lastige situatie', vertelt Aissati. 'Ik ben nog niet tot een keuze gekomen tussen Marokko en Nederland. Wel ben ik van plan andere mensen om hun mening te vragen, zoals de trainer, Phillip Cocu en Ibrahim.'

'Natuurlijk doe je het niet gauw goed, wat je ook kiest. Maar uiteindelijk is het wel mijn voetbalcarrière en zal ik ook zelf mijn toekomst moeten bepalen. Mijn hart ligt in Marokko maar ik leef in Nederland. Een keuze tussen verstand en gevoel? Zo zou je het wel kunnen noemen.




waarom vragen aan guus en cocu, ze gaan tog 100% zeggen dat hij voor nederland moet kiezen

23-11-2005, 17:32


Vind je het gek dat ze zeggen voor Nl uit te komen... je kunt ook uitkomen voor Marokko.. maar dan ga je meestal niet naar het Wk... ga je wel dan lig je er meestal na de eerste ronde uit...
Daarnaast, die jongens zijn hier geboren en getogen, dan ben je toch immers nederlander en kom je toch gewoon voor het nederlands elftal uit... je bent daardoor niet meer of minder van ''marokkaans''.. het gaat om een keuze tussen twee teams niet tussen twee landen.

23-11-2005, 17:32
nou laat hem maar voor nl kiezen hoor
en over die guus en cocu is best verstandig want die hebben ervaring en weten wat het beste voor hem is en marokko roept hem niet eens op