Bekijk volle/desktop versie : slagroom maken??



23-11-2005, 15:30
Salam alaykoum

Weet iemand het recept van slagroom?
Om zelf thuis te maken, laat het me dan weten.

Alvast bedankt
beslama, thalla

23-11-2005, 15:44


slagroom pakje (klein) van de edah en goed mengen met wat suiker aanwijzingen op de verpakking dat kan ik je alleen zeggen meid voor de rest weet ik niets!!! beslama!!!

23-11-2005, 16:40
Bedoel je ongeklopte slagroom maken of opgeklopte slagroom (voor taarten enzo)??

24-11-2005, 07:32
thanks, ja ik bedoel voor taarten...mijn moeder maakte het altijd met eiwitten, suiker , enz ,weten jullie wat ik bedoel?

24-11-2005, 09:14


ik neem ook altijd gewoon zo'n klein pakje ongeklopte room (200 ml meestal) en dei klop ik dan met ongeveer 75 gr suiker en een zakje vanillesuiker en een zakje klop-fix van Dr. oetker (slagroomversteviger) tot slagroom. Blijft altijd dik en stevig.

24-11-2005, 09:35
Salaam

Slagroom moet je met poedersuiker maken en niet met fijne suiker. Met poedersuiker wordt hij steviger. Je klopt dit op met mixer en van het moment dat hij stevig wordt moet je verder kloppen met een klopper (met de hand) zo voorkom je dat je teveel mixt en dat je boter hebt ipv slagroom.

Groetjes en suc6

24-11-2005, 13:47
ei witten..met een zakje vanillesuiker..mixen totdat t schuim wordt..

25-11-2005, 09:00
die van ellouissa bedoel ik ook ongeveer bij de edah een klein pakje slagroom( melk is het of zo) aanwijzingen op de verpakking en dan mixen mixen en mixen

29-12-2008, 19:38

Citaat door ellouisa:
ik neem ook altijd gewoon zo'n klein pakje ongeklopte room (200 ml meestal) en dei klop ik dan met ongeveer 75 gr suiker en een zakje vanillesuiker en een zakje klop-fix van Dr. oetker (slagroomversteviger) tot slagroom. Blijft altijd dik en stevig.



Ik heb ook slagroom in pakje in huis 200 ml, het heet slagroom UHT.
Kan ik deze gebruiken voor een van jou recepten: Chocolade-sinaasappelcake?

Daarnaast heb ik opgeklopte klop-klop thuis, maar dat is zeker niet hetzelfde als slagroomversteviger?

29-12-2008, 23:19
Als je onopgeklopte slagroom haalt, met een hoog vetgehalte (dus geen light) blijft ie ook wel stevig, zelfs zonder slagroomversteviger.
Ik vind dat ie versteviger de structuur verpest.

29-12-2008, 23:23

Citaat door Sherazade_:
Als je onopgeklopte slagroom haalt, met een hoog vetgehalte (dus geen light) blijft ie ook wel stevig, zelfs zonder slagroomversteviger.
Ik vind dat ie versteviger de structuur verpest.


Altijd 30 + nemen en even in de vriezer steken alvorens je opklopt is mijn raad.
En inderdaad, ik heb ook liever gewone geklopte slagroom dan een klop fix erbij, veranderd de smaak en struktuur.

30-12-2008, 00:12

Citaat door fatouma777:
thanks, ja ik bedoel voor taarten...mijn moeder maakte het altijd met eiwitten, suiker , enz ,weten jullie wat ik bedoel?

dan heb je het recept toch nu van je moeder?