Bekijk volle/desktop versie : Islamitische instituut te Lochem :)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-11-2005, 02:18
Asalamu Alaykum Warahmatu Allahi Wabarakatuhu

'Nodig uit tot de weg van jouw Heer, met wijsheid en goede raad, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze'

(Soerat An-Nahl 16:125)

Bismi Allah rahmanie rahiem...

Wa salatoe wa salamoe ala rasoeloe el karim {salla alieh wa salem}, alla lof voor allah dat wij met elkaar op deze manier kunnen communiceren over onze dien, moge allah het voor de broeders en zusers zwaar mee tellen {die dit mogelijk hebben gemaakt}.

Sinds ik bij Elkhatab e-mail group zit lees ik steeds vaker waar kan ik arabisch leren of waar kan ik kennis zoeken. Ik ben zelf een student van Islamitische Instituut { Mahad el Islami} te Lochem. Ik heb de brochure over getikt en insjallah kan ik wat voor mijn broeders betekenen (deze studies zijn alleen voor broeders momenteel) Inshallah zal daar gauw verandering in komen. De studenten zijn vanaf 12 jaar. Het is een voltijd studie, de leerplichtige scholieren studeren van vrijdag 18:00 uur tot zondag 16:00 uur met de rooster als volgt:

Wakker worden voor het fadjer gebed {verplicht voor iedereen}, je word aangemoedigt "qijam el layl " te doen. Acht uur wakker worden slaap spullen opruimen {loedoe salaat a dhoha} en dan ontbijten, 09:00 moet je in klas zitten, je krijgt dars tot met 11:00 uur daarna middageten vervolgens salaat Dhor, les vanaf 14:00 uur tot 16:00 uur na 16:00 pauze tot en met 18:00 uur {sallaat er asser wordt midden in de les verricht. In de pauze wordt magreb gebed ook gezamenlijk verricht}. Van 18:00 uur tot 20:00 uur moeraza3a {herhalen van je leerstof}, avond eten na salaat el maghreb geeft een van de {oudere} studenten een bayan {kleine lezing, hierin wordt b.v. de sounna van de profeet getoont hoe hij sliep of hoe hij at of iets dergelijks} vervolgens salaat isha na de sounna gebeden en adab a naouwm moet iedereen slapen.