Bekijk volle/desktop versie : Islamitische instituut te Lochem :)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-11-2005, 02:18
Asalamu Alaykum Warahmatu Allahi Wabarakatuhu

'Nodig uit tot de weg van jouw Heer, met wijsheid en goede raad, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze'

(Soerat An-Nahl 16:125)

Bismi Allah rahmanie rahiem...

Wa salatoe wa salamoe ala rasoeloe el karim {salla alieh wa salem}, alla lof voor allah dat wij met elkaar op deze manier kunnen communiceren over onze dien, moge allah het voor de broeders en zusers zwaar mee tellen {die dit mogelijk hebben gemaakt}.

Sinds ik bij Elkhatab e-mail group zit lees ik steeds vaker waar kan ik arabisch leren of waar kan ik kennis zoeken. Ik ben zelf een student van Islamitische Instituut { Mahad el Islami} te Lochem. Ik heb de brochure over getikt en insjallah kan ik wat voor mijn broeders betekenen (deze studies zijn alleen voor broeders momenteel) Inshallah zal daar gauw verandering in komen. De studenten zijn vanaf 12 jaar. Het is een voltijd studie, de leerplichtige scholieren studeren van vrijdag 18:00 uur tot zondag 16:00 uur met de rooster als volgt:

Wakker worden voor het fadjer gebed {verplicht voor iedereen}, je word aangemoedigt "qijam el layl " te doen. Acht uur wakker worden slaap spullen opruimen {loedoe salaat a dhoha} en dan ontbijten, 09:00 moet je in klas zitten, je krijgt dars tot met 11:00 uur daarna middageten vervolgens salaat Dhor, les vanaf 14:00 uur tot 16:00 uur na 16:00 pauze tot en met 18:00 uur {sallaat er asser wordt midden in de les verricht. In de pauze wordt magreb gebed ook gezamenlijk verricht}. Van 18:00 uur tot 20:00 uur moeraza3a {herhalen van je leerstof}, avond eten na salaat el maghreb geeft een van de {oudere} studenten een bayan {kleine lezing, hierin wordt b.v. de sounna van de profeet getoont hoe hij sliep of hoe hij at of iets dergelijks} vervolgens salaat isha na de sounna gebeden en adab a naouwm moet iedereen slapen.

Ik zie zelf in met hoeveel liefde onze kok{1} kookt en de Sheikg's{8} lesgeven {geheel kosteloos} moge allah hun met djanet firdaus belonen. Onze medestudenten{75} komen overal vandaan; Breda, Amsterdam, Roozendaal, Heerhugowaard, Utrecht, Den-Haag, Wateringen, Ede etc. Ze komen daar leren wat hun van nut zal zijn op aarde en isjallah in agira. De mahiba tussen ons allemaal is heel erg sterk, er is bij ons een sterke verhouding tussen de studenten en we houden van heel veel van elkaar omwille van allah. De oudere studenten vervullen hun voorbeeldfunctie goed in ten aanzien van de jongeren studenten. Bij deze een oproep aan de broeders en zusters die ons finacieël kunnen steunen vraag ik ons te steunen, niet ons niet mij niet het instituut maar de islaam.

De brochure

De metgezel Muawiya verhaalt dat de boodschapper van Allah, vrede zij met hem, zei: Aan degene voor wie allah het goede wenst, schenkt Hij kennis van het geloof.

{Bukhari&muslim}

Allah heeft het geluk en de zaligheid van de mensheid gekoppeld aan godsdienstigheid. Hij heeft het godsdienst aan de mensheid via Zijn profeten en boodschappers gegeven. Deze boodschappers hebben geen rijkdom of kapitaal achtergelaten, maar slechts kennis en wijsheid. Deze goedheid aan kennis is gedurende de eeuwen verspreid via moskeeën en instituties, die bekend stonden als mijlpalen en lichtbakens van godsdienstwetenschappen. Deze hebben een grote rol gespeeld in de opvoeding van de generaties, zodat zij via deze instanties hun thuishaven in veiligheid kunnen bereiken.

Kennismaking

Om deze lichtbakens te versterken en te ondersteunen, is het noodzakelijk gebleken om een instituut in het leven te roepen, dat als minaret voor de moslimgemeenschap in het westen dienst doet.

Dit heeft geresulteerd in de oprichting van het "Islamitische Instituut", dat geldt als het eerst instituut met een internaat in Nederland. De moslimjongeren en kinderen kwamen meteen hierop af vanaf de openingsdag, die plaats vond op 21 dhu al-qiadah 1420 A.H., corresponderend met 25 februari 2000.

Beweegreden en motieven

De belangrijkste beweegreden die geleid hebben tot de oprichting van dit Islamitische Instituut zijn:

1 Het benutten van voor de hand liggende mogelijkheden en middelen om de koran en de soenna van de Profeet Mohamed {salah alie wa salem} en het Islamitische erfgoed te leren.

2 Het opleiden van bekwame en competente imams uit het midden van de islamitische gemeenschap, die de taal van hun samenleving beheersen en de problemen van de samenleving begrijpen en doorgronden.

3 Het behouden van de Islamitische identiteit en het beschermen van de generaties tegen immoreel verval, ontsporing en criminaliteit.

Interne aanpak

Om de goede doelen en doelstellingen achter deze beweegreden te realiseren, hebben we besloten de volgende methode, die twee essentiële aspecten omvat, toe te passen:

1ste aanpak: De opvoeding

Deze is onderhevig aan de bevelen van Allah en zijn geboden, zoals het op tijd verrichten van de gezamelijke gebed met de gemeenschap. Daarnaast komt het praktiseren van de tradities {soenna} van de profeet, salla aliehie wa salem. De zuivere bron waarin het voorbeeld en de voortrekkersrol centraal staan, tot uiting. Zij omvat alle wereldse aspecten en zaken zowel van het heden als van het hiernamaals, zoals omgang, gedragscodes, devotionele handelingen, kleding {voorschriften} en alle andere zichtbare en onzichtbare profetische handelingen uit de soenna.

2de aanpak: Het onderwijs

Het onderwijs hierin wordt onderverdeeld in twee categorieën:

1 Het leren van de koran uit het hoofd, aangezien de koran de grondwet is van de islamitische gemeenschap en de hele natie. De studieduur om de koran uit het hoofd te leren is afhankelijk van de persoonlijke inspanning en de bereidwilligheid van de student.

2 Het leren van de religieuze wetenschap {zoals grammatica, spelling, werkwoordvervoeging, stijlleer en etc.}, de fundamentele bronnenleer, hadithwetenschappen en koranwetenschappen. Deze wetenschappen staan bekend als de fundamentele kernwetenschappen; verder komen aan bod: de geloofsleer{tawhid}, de leer van de praktische handelingen, rechtswetenschap {fiqh}, traditie {hadith} en koranexegese {tafsir}

De totale studiejaar van de hier bovengenoemde wetenschap is 6 jaar.

De student krijgt naast een diploma voor de studie in de islamwetenschap, het licentiaat in de hadithwetenschap, met de volledige overleveringenreeks die tot de profeet Mohamed sala alhie wa salem terug loopt.

.

Oproep tot iedere moslim

Abu Hurayra heeft verhaald dat de boodscahpper van allah, alieh salaam, zei: Als de mens overlijdt, houdt {de beloning voor} zijn werk op, op drie gevallen na: als hij/zij een lopende gift heeft gedaan {dit is een gift die continu voor beloning zorgt}, als hij/zij kennis heeft achergelaten {die de mensheid ten goede komt, waar mensen voordeel uit kunnen trekken}, als hij/zij een goede {praktiserende} zoon/dochter heeft achtergelaten die voor hem/haar smeekbedes doet. {moeslim}

Beste broeders en zusters,

Jullie broeders vragen u om materiële en morele steun te leveren om de voortzetting van dit project te garanderen en tot succes te maken.

Graag ontvangen wij uw gift/donaties op het onderstaande nummer:

9237952

Tnv: Stichting Al Islah

Apmsenseweg 8, 7241 NB Lochem

Stichting Islamitische Instituut El-Mahad El-Islami.

Voor vragen/opmerkingen mail naar info@alislah.nl Of bel 0573 280198

neem een kijkje op onze website http://www.alislah.nl



wasalamu alaykum warahmatu allahi wabaraktuhu.

25-11-2005, 08:00


al3ilmoe fariedoen 3ala kollie moslimien wamoslimah....

Balligoe 3annie walaw aayah.....

Fie amnie allah.......

Yama3atoe annisaaa in Belgie binnenkort, jullie horen van me bi idnie allah......

25-11-2005, 08:40
بــــــ& #1600;لـــــ&# 1594;ــــــ&#1 600;ـو عــــــ& #1600;نـــــ&# 1600;ـي ولـــــ& #1608; ايـــــ& #1600;ـة

Man Salaka Tariekan Yaltamis Fiehi 3ilman Sahhala Allahoe Lahoe Tariekan Ila >>الــــ&#1600 ;ــــجــ ــــــن& #1600;ــــــ&# 1600;ة

25-11-2005, 08:50
بــــــ& #1600;لـــــ&# 1594;ــــــ&#1 600;ـو عــــــ& #1600;نـــــ&# 1600;ـي ولـــــ& #1608; ايـــــ& #1600;ـة

25-11-2005, 08:51


Man Salaka Tariekan Yaltamis Fiehi 3ilman Sahhala Allahoe Lahoe Tariekan Ila >>الــــ&#1600 ;ــــجــ ــــــن& #1600;ــــــ&# 1600;ة

25-11-2005, 09:03
MOSKEE SOUNNA VANDAAAG<<<< NA SALAAT ADDOHR<<<<<

Niet mee eens? verduidelijking

25-11-2005, 09:11
antwoord krijg je nader, als je op de afspraak verschijnt<< niet in huilen barstten he?!;-)

aan alles komt een einde broedertje van november<<<

fie amnie allah, na salaat addor sounna moskee, fruitweg

26-11-2005, 15:54
Salamoen 3ala mani taba3a lhoedae

Hammou oftewel A........m
Met de wil van Allah subhanahoe wata3alae ben ik erachter gekomen wie zich zowel schuilt achter de naam Hammou als achter de pc, wal3ayathoe bilahi mink!

Ik had al een vermoedde dat jij het was, nu met bevestiging is het niet meer te verloochenen.
Wallahi je hebt te hoog gegrepen.

De vervloekte satan heeft zijn plan te mooi gemaakt voor jou, waardoor jij de doel te snel als haalbaar bent gaan zien. Maar tevergeefs een leugen zal nooit lang stand houden.

Wat ons bekend staat over jou is dat jij je niet mag mengen in de omgeving van masdjied assunnah Te Den Haag, laat staan in de buurt komen van Cheeg Fawaz en hem vervolgens te woord staan wat jij hebt beweerd.
Hetzelfde geldt voor masdjied Islam, en ik zal er niet te diep op ingaan, want jij weet dondersgoed waar ik het over heb, hou je dus niet van de domme.

Zowel mijn gerespecteerde , evenals mijn cheeg, alsook ik raden jou per direct aan hetgeen waar jij je mee bezig houdt op te heffen, en tegelijkertijd moet jij je er verre van houden.

Voorts rest ons te zeggen dat wij jou niet in deze toestand willen achterlaten, daar zal Allah subhanahoe wata3alae niet tevreden mee zijn.
Sterker nog de la3nah van de vergevensgezinde zal "indien wij jou in deze toestand achterlaten op jou rustten.
En dit moeten wij voorkomen, dus is het het beste als jij meewerking biedt.
Lees het eerstvolgende, en laat het tot je doordringen.
"La3nato allahi 3ala lkadiebien"

Ik heb voor jou een stappenplan gemaakt, maar zie het het meer als een routebeschrijving die jij nu kan volgen om jou uiteindelijk doel te overbruggen, namelijk de tevredenheid van Allah subhanaho wata3alae te verkrijgen.

stap 1 Stop met liegen!
Stap 2 Toon berouw tegeover velen die jij onrecht hebt aangedaan, door leugens te verspreiden onder de menigte.

Toon berouw jegens jou Schepper.

Stap 3 Belofte aangaan met jou eigen nafs (Ik zal vanaf heden me verre houden van al datgene wat mijn geloof schade toebrengt)
(belofte nakomen)

stap 4 Berecht jouzelf voordat Allah ta3alae jou zal berechten.

stap 5 Tijd merendeels nutiig besteden, bijvoorbeeld het vergaren van 3ilm.

Jij hebt nu 2 mogelijkheden, toch kan ik het niet laten jou filah aan te raden voor de mogelijkheid te grijpen die jou nader tot Allah 3aza wadjal brengt.

Tot slot mag jij weten dat na al jou valse uitlatingen wij jou niet de rug hebben toegekeerd.
Herinner je dat wij bereid zijn jou te helpen indien jij een moeilijke procedure ondergaat.
Je kan nog altijd bij ons in de leer, even erbij vermelden dat je met geduld moet wachten in verband met inschrijvingen die voorheen zijn verzonden.

Als ik niet naar hem luister, en zijn gezicht niet zie, is het beter om doof en blind door de wereld te trekken, denk hier maar eens over na.

Je kan niet van je eigen slechte wensen afkomen, al streef je er je hele leven naar, tenzij jou verlangens onderworpen zijn aan de bevelen van Allah subhanahoe wata3alae, en de Sunnah van de Heilige profeet salla allahu 3alayhi wasalam.

Neem van mij aan dat we oprechtheid in acht moeten nemen bij al onze religieuze geloven en daden, want het zal de beloning verhogen van al onze goede daden.


Stichting Islamitische Instituut Al Islah
Apmsenseweg 8,
7241 NB Lochem

Voor vragen/opmerkingen mail naar info@alislah.nl
Of bel 0573 280198
neem ook een kijkje op onze website http://www.alislah.nl

Jullie broeders vragen u om materiële en morele steun te leveren om de voortzetting van dit project te garanderen en tot succes te maken.
Graag ontvangen wij uw gift/donaties op het onderstaande nummer:

9237952

Allahuma hfidna minal fitani ma thahara minha wama batan.

26-11-2005, 22:10
Je wordt in de gaten gehouden, let jij maar op jouzelf en verbeter jou zelf. en verwijder de topic die uit pure leugens bestaat.
Je bent echt in de war.

27-11-2005, 17:17
Met Mahad komt het goed.
Broeders en zusters een klein bedragje fisabililah kan een ieder missen.
En de waarlijke beloning is de bij de Almachtige.

27-11-2005, 20:30
Bi idnie allah...

28-11-2005, 16:50
Allah zal het niet met de grond gelijk maken urkel!
Met de wil en towfeeq van Allah swt hebben we een grote pand gekregen wat dacht je daarvan.
Jij zal met de grond gelijk gemaakt worden, en dit meen ik.

28-11-2005, 16:51


Oh ja nog iets, doea van een mel3oen zal nooit en te nimmer geaccpteerd worden!

28-11-2005, 19:45
Allahomma dammir a3daa addien<<<<<<<


kamaa tadienoe todaaa<<<<

28-11-2005, 19:57
maar vergeet dit niet, kamaa tadienoe todaaan<<<<

of kan je niet meer helder denken???

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6