Bekijk volle/desktop versie : Hazelhoef Aanwezig Bij Besloten Plechtigheid Pim!! Juist/ Onjuist??

10-05-2002, 12:17

Citaat door salam007:
Imaan Hazelhoef is aanwezig bij de ebsloten plechtigheid van Pim? Is dit nie hypocriet???
.

10-05-2002, 12:58

je medeleven betuigen heeft niks met hypocratie te maken.
er is een leven genomen op een gruwlijke wijze. ik denk dat wij als moslims juist nu moeten tonen waar de islam voor staat.

10-05-2002, 13:39
ik vind het juist goed dat ie er bij is.

waarom zou het hypocriet moeten zijn?

10-05-2002, 15:15
In een Rooms-Katholieke kerk staan beelden o.a. van Jezus en Maria waarvoor geknield en gebeden wordt. Dit ziet de Islam als Sjirk, afgoderij. IK weet eigenlijk niet of je hier als Moslim wel aan mag deelnemen ook al is het uit respect. Je kan je respect ook op een andere manier uitdrukken. Maar nogmaals ik weet het niet.........

Salahdin

IK was trouwens vroeger ook Rooms-Katholiek.

10-05-2002, 17:16

de begrafenis vindt pas later plaats. Hij is bij de kerkdienst. Als de bisschop binnenkomt wordt er van je verwacht dat je gaat staan. Bij bepaalde gedeelten van de heilige mis (zo heet dat nou eenmaal) moet je bepaalde handelingen verrichten. Ik weet niet of dat wel helemaal juist is als Moslim...

Salahdin

10-05-2002, 17:49
ik vind gewoon als hij is gegaan niks mee is en nogmaaals gewoon uit respect dat gedaan heeft. Hij is ook niet zomaar dom omdaar te gaan zonder dat hij weet of dat mag of niet, ik bedoel hij is imam en weet volgens mij genoeg...
Dus nogmaals ik denk dat er niks mis mee is.

Dus thallaw,
cheb ibo...

10-05-2002, 18:17
Beste Sunny,

Jezus is ook ons profeet en uit respect mag je naar de kerk maar niet bidden. Want de Kerk is ook huis van god. Je mag naar binnen maar niet bidden.

04-01-2005, 19:11

Citaat door salam007:
Imaan Hazelhoef is aanwezig bij de ebsloten plechtigheid van Pim? Is dit nie hypocriet???
Jij hij is hypocriet
hij doet er alles aan om intersant te zijn bij de ongelovigen in de hoop op een baantje

04-01-2005, 19:14

Citaat door mohammedALI:
Jij hij is hypocriet
hij doet er alles aan om intersant te zijn bij de ongelovigen in de hoop op een baantje

...volgens mij ben jij het nu echt helemaal kwijt...heb je niets beters te doen dan oeroude topics te upgraden

idee: ga je vrouw gezelschap houden...dat mens moet knater eenzaam zijn met jou dag en nacht op mja...

04-01-2005, 19:16

Citaat door mohammedALI:
Jij hij is hypocriet
nou heb je 2 en een half jaar de tijd gehad om tot een goed antwoord te komen!
en dit is het beste wat jij kon bedenken?

04-01-2005, 21:34

Citaat door beppie_truus:
je medeleven betuigen heeft niks met hypocratie te maken.
er is een leven genomen op een gruwlijke wijze. ik denk dat wij als moslims juist nu moeten tonen waar de islam voor staat.
echt zo een kontelikker

04-01-2005, 21:35
Waarom kan men hier geen namen schrijven? Die man heet geen Hazelhoef, als je hazen wilt hebben, moet je in het bos zijn

04-01-2005, 21:55

tss alsof mensen speciaal voor jou correct moeten spellen. Eh Haas wie denk je wel dt je bent?

04-01-2005, 22:42

Citaat door aSunnyFriend:
In een Rooms-Katholieke kerk staan beelden o.a. van Jezus en Maria waarvoor geknield en gebeden wordt. Dit ziet de Islam als Sjirk, afgoderij. IK weet eigenlijk niet of je hier als Moslim wel aan mag deelnemen ook al is het uit respect. Je kan je respect ook op een andere manier uitdrukken. Maar nogmaals ik weet het niet.........Salahdin

het heeft veelal te maken met je intentie. De manier hoe je steun betuigt doet in feite niets toe.

salaam
gegroet,

05-01-2005, 04:31

Citaat door aSunnyFriend:
In een Rooms-Katholieke kerk staan beelden o.a. van Jezus en Maria waarvoor geknield en gebeden wordt. Dit ziet de Islam als Sjirk, afgoderij. IK weet eigenlijk niet of je hier als Moslim wel aan mag deelnemen ook al is het uit respect. Je kan je respect ook op een andere manier uitdrukken. Maar nogmaals ik weet het niet.........

Salahdin

Sheikh Al-islaam Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) werd gevraagd of het een moslim, toegestaan is om zijn christelijke buurman te bezoeken, of om zijn begrafenis bij te wonen als hij sterft? Begaat een moslim zonden als hij deze daden verricht?

De sheikh (moge Allah hem genadig zijn) antwoordde met het volgende: Alle Lof zij Allah, Heer der werelden. Deze persoon dient de begrafenis van zijn buurman niet bij te wonen, maar het is wel toegestaan om op ziektebezoek te gaan. Een ziektebezoek kan erg nuttig zijn, aangezien het mogelijk is om bij desbetreffende persoon interesse over de islam op te wekken. Als een ongelovige echter sterft, dan verdient deze de hel, vandaar dat over hem ook het sterfgebed niet verricht dient te worden. Bronnen: Al-Fataawa Al-Koebra, 3/6.

En Allah weet het beste.