Citaat door aSunnyFriend:In een Rooms-Katholieke kerk staan beelden o.a. van Jezus en Maria waarvoor geknield en gebeden wordt. Dit ziet de Islam als Sjirk, afgoderij. IK weet eigenlijk niet of je hier als Moslim wel aan mag deelnemen ook al is het uit respect. Je kan je respect ook op een andere manier uitdrukken. Maar nogmaals ik weet het niet.........
Salahdin
IK was trouwens vroeger ook Rooms-Katholiek.
Sheikh Al-islaam Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) werd gevraagd of het een moslim, toegestaan is om zijn christelijke buurman te bezoeken, of om zijn begrafenis bij te wonen als hij sterft? Begaat een moslim zonden als hij deze daden verricht?
De sheikh (moge Allah hem genadig zijn) antwoordde met het volgende: Alle Lof zij Allah, Heer der werelden. Deze persoon dient de begrafenis van zijn buurman niet bij te wonen, maar het is wel toegestaan om op ziektebezoek te gaan. Een ziektebezoek kan erg nuttig zijn, aangezien het mogelijk is om bij desbetreffende persoon interesse over de islam op te wekken. Als een ongelovige echter sterft, dan verdient deze de hel, vandaar dat over hem ook het sterfgebed niet verricht dient te worden. Bronnen: Al-Fataawa Al-Koebra, 3/6.
En Allah weet het beste.