Bekijk volle/desktop versie : >>> Niemand Geeft Mij Antwoord!!<<<



Pagina's : [1] 2

21-11-2005, 23:40
sallaam mensen,


Mensen ik snap het niet..
als je getrouwd bent he dus op je bruiloft..
als dat afgelopen is en je gaat met je man naar je kamer...
eerste wat je doet is douchen toch>??
en daarna bidden.. maar in de bruiloft zelf kan je niet tussen die tijd bidden..
hoe moet je het dan doen??
alles inhalen op je nacht lijkt me ook niet echt..
ik heb gehoord 2 rakah doen..
hoe doen jullie dat??

en na dat je je weet wel heb tgedaan met je man??
moet je toch opstan op weer te douchen..
om de grote wassing te doen..
klinkt misschien raar maar moet je dan s nachts weer opstaan om te douchen..?
hoe doen jullie dat

please geef me tips......


thanxxx

22-11-2005, 13:12


Je dient sowieso 2 rakaats te bidden alvorens je man tot je komt..

22-11-2005, 13:23
waarom kan je tijdens je bruiloft niet bidden? Je hebt geen vrije dag van de Islam hoor

22-11-2005, 13:59
Toen ik ging trouwen zei de imam mij dat ik gewoon moest bidden en dat ik vooraf aan de make-up e.d. woedoe moest doen. Zou ik echterd e woedoe verbreken dan en zit ik vol make-up e.d dan mag je taimoum doen, je weet wel met een steen.

Als je "het gedaan hebt"dan moet je vooraf aan het gebed, dus als je fadjr bidt opstaan en grote wassing doen. Dus vooraf gewoon douchen voor de frisheid en daarna echt het hele ritueel

22-11-2005, 19:45


Just tips?

Ik raad je aan om tijdens je huwelijksfeest te bidden..... Als je thuis komt is het enige wat je hoeft te doen is

ik weet niet hoe het verder hoort maar samen douchen, en lekker slapen....de wittebroodsweken zijn dan nog niet voorbij..
Wat ik niet weet van jou is, heb je t al besproken met je man, ik bedoel je doet het samen met hem en niet met ons?

22-11-2005, 20:32

Citaat door nana_:
waarom kan je tijdens je bruiloft niet bidden? Je hebt geen vrije dag van de Islam hoor
wallahila

22-11-2005, 20:46

Citaat door nana_:
waarom kan je tijdens je bruiloft niet bidden? Je hebt geen vrije dag van de Islam hoor
Jaaaa dat snap ik ook wel maar je kan toch niet midden in je bruiloftsfeest bidden.. jij gaat steeds weg om je om te kleden en optemaken.. en ik heb niemand zien bidden (de bruid dan) .. bruid gaat gelijk weg om omtekleden en op te maken..
stel dat je naar de wc bent gegaan moet jij je woedoe weer opnieuw doen.
kan toch niet als je onder de make-up zit..
ik heb van andere gehoord dat je je gebeden kan inhalen..klopt toch

22-11-2005, 21:02

Citaat door supersoesje:
Just tips?

Ik raad je aan om tijdens je huwelijksfeest te bidden..... Als je thuis komt is het enige wat je hoeft te doen is

ik weet niet hoe het verder hoort maar samen douchen, en lekker slapen....de wittebroodsweken zijn dan nog niet voorbij..
Wat ik niet weet van jou is, heb je t al besproken met je man, ik bedoel je doet het samen met hem en niet met ons?
sommige zaken wil je met vrouwen over hebben.. er zijn vast veel meisjes die getrouwd zijn geweest ...
ik wil hun oordeel weten...

en je komt niet echt duidelijk over of snap ikk het niet
maar jaa

22-11-2005, 21:05

Citaat door elboubsi:
Toen ik ging trouwen zei de imam mij dat ik gewoon moest bidden en dat ik vooraf aan de make-up e.d. woedoe moest doen. Zou ik echterd e woedoe verbreken dan en zit ik vol make-up e.d dan mag je taimoum doen, je weet wel met een steen.

Als je "het gedaan hebt"dan moet je vooraf aan het gebed, dus als je fadjr bidt opstaan en grote wassing doen. Dus vooraf gewoon douchen voor de frisheid en daarna echt het hele ritueel
kan je me meer over die taimoum vertellen.. hoe dat gaat?
en klopt dat dat je man op je bruidsjurk moet bidden??
zo heb ik het ook gehoord..
dat scheint heel goed te zijn

22-11-2005, 22:02
Assalamu alaykum warahamtuAllah Wabarakatuh

Ahlan washlan Beste zuster, Ten eerste wil ik je feliciteren, Moge Allah swt je huwelijk doen welslagen.
Wat betreft het bidden, je moet inshaAllah ta3ala gewoon je gebeden op tijd bidden lieve zuster.Omdat je daar gewoon de mogelijkheid voor hebt, dus waarom uitstellen. Wat betreft het bidden en het douchen typ ik enkele ahadieth voor je over uit het boek van '' Het Bruidsgeschenk '' Dat is trouwens een aanradertje.

'' Als je (de eerste keer) bij je vrouw naar binnen gaat, verricht je eerst 2 rakaat en hou dan het hoofd van je vrouw vast en zeg: ' O Allah! Zegen mijn vrouw voor mij, zegen mijn vrouw voor mij, geef haar overvloed uit mij, en geef mij overvloed uit haar!'' Daarna kun je doen wat je wilt (Aboe Dawoed)


'' Als een van jullie een seksuele toenadering tot zijn partner maakt, moet je zeggen: '' O Allah, houdt Sheitan van ons weg, en houd hem weg van het nageslacht waar U ons mee zegent, dan zal Sheitan het nageslacht dat voor jullie bepaald is wat jullie zullen vormen, nooit schaden.'' (Al Boecharie)



Wat betreft de ahadieth over het baden zal ik die nog inshaAllah plaatsen, Heb nu geen tijd helaas. Mosamaha daarvoor sis...

Wasalamu ALaykum warahamtuALlah wabarakatuh

22-11-2005, 23:18
[QUOTE=berouwvol]Assalamu alaykum warahamtuAllah Wabarakatuh

Ahlan washlan Beste zuster, Ten eerste wil ik je feliciteren, Moge Allah swt je huwelijk doen welslagen.
Wat betreft het bidden, je moet inshaAllah ta3ala gewoon je gebeden op tijd bidden lieve zuster.Omdat je daar gewoon de mogelijkheid voor hebt, dus waarom uitstellen. Wat betreft het bidden en het douchen typ ik enkele ahadieth voor je over uit het boek van '' Het Bruidsgeschenk '' Dat is trouwens een aanradertje.

'' Als je (de eerste keer) bij je vrouw naar binnen gaat, verricht je eerst 2 rakaat en hou dan het hoofd van je vrouw vast en zeg: ' O Allah! Zegen mijn vrouw voor mij, zegen mijn vrouw voor mij, geef haar overvloed uit mij, en geef mij overvloed uit haar!'' Daarna kun je doen wat je wilt (Aboe Dawoed)


'' Als een van jullie een seksuele toenadering tot zijn partner maakt, moet je zeggen: '' O Allah, houdt Sheitan van ons weg, en houd hem weg van het nageslacht waar U ons mee zegent, dan zal Sheitan het nageslacht dat voor jullie bepaald is wat jullie zullen vormen, nooit schaden.'' (Al Boecharie)



Wat betreft de ahadieth over het baden zal ik die nog inshaAllah plaatsen, Heb nu geen tijd helaas. Mosamaha daarvoor sis...

Wasalamu ALaykum warahamtuALlah wabarakatuh


oo ik ben je heel dankbaar dit is nou een antwoord waar ik op zit te wachten....
ik bedank je enorm..
al sje tijd heb kan je het dan naar me sturen kan het ook prive sturen als je wilt..
nogmaals bedankt.....

23-11-2005, 10:21

Citaat door saloua21:
sallaam mensen,


Mensen ik snap het niet..
als je getrouwd bent he dus op je bruiloft..
als dat afgelopen is en je gaat met je man naar je kamer...
eerste wat je doet is douchen toch>??
en daarna bidden.. maar in de bruiloft zelf kan je niet tussen die tijd bidden..


Citaat:
sinds wanneer?
hoe moet je het dan doen??
alles inhalen op je nacht lijkt me ook niet echt..
ik heb gehoord 2 rakah doen..
hoe doen jullie dat??

en na dat je je weet wel heb tgedaan met je man??


Citaat:
seksueel gemeenschap heet dat
moet je toch opstan op weer te douchen..
om de grote wassing te doen..
klinkt misschien raar maar moet je dan s nachts weer opstaan om te douchen..?
hoe doen jullie dat

please geef me tips......


thanxxx
......

23-11-2005, 15:33



Citaat door Dockers:
......

23-11-2005, 15:39
ya illahi..

23-11-2005, 15:40
ya illahi..

Pagina's : [1] 2