Bekijk volle/desktop versie : Moslim mannen

Pagina's : [1] 2

18-04-2003, 20:25
Assalaamu Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuhu

Vinden de moslim vrouwen dat de moslim mannen van tegenwoordig voldoen aan de eisen die voorgeschreven worden door de profeet ?

Houden zij zich strikt aan de regels die zij zich aan moeten houden?

Of houden ze zich meer bezig met de plichten van de vrouwen?

Zijn de moslim mannen van tegenwoordig oprecht en echt?

Oh moslima’s, moeders, zusters, dochters van de Islam ik wil graag jullie stemmen horen en jullie meningen.

18-04-2003, 21:20

Als ik eerlijk ben vindt ik dat marokaanse mannen eerder bezig zijn met de vrouwen dan met zichzelf. Zij vinden meer dit en dat beter voor de vrouw. En owee als je over hun begint dan is het meteen raak.

Bijvoorbeeld de maagdelijkheid, alleen dat al. Zij vinden dat vrouwtjelief maagd moet zijn voor de huwelijk. Terwijl zij allang hun maagdelijkheid kwijt zijn. Als je daarover iets zegt dan zeggen ze meteen van ja maar bij de vrouwen komt iedereen erachter en bij de mannen niet. En jullie willen toch een ervaren man of niet??? Ondertussen vergeten ze wel dat god heeft gezegd dat het vrouw en de man allebei maagd moeten blijven voor het huwelijk.

En zo zijn er nog zoveel dingen.

Amira

18-04-2003, 21:53

Citaat:
Origineel gepost door Amira1
Als ik eerlijk ben vindt ik dat marokaanse mannen eerder bezig zijn met de vrouwen dan met zichzelf. Zij vinden meer dit en dat beter voor de vrouw. En owee als je over hun begint dan is het meteen raak.

Bijvoorbeeld de maagdelijkheid, alleen dat al. Zij vinden dat vrouwtjelief maagd moet zijn voor de huwelijk. Terwijl zij allang hun maagdelijkheid kwijt zijn. Als je daarover iets zegt dan zeggen ze meteen van ja maar bij de vrouwen komt iedereen erachter en bij de mannen niet. En jullie willen toch een ervaren man of niet??? Ondertussen vergeten ze wel dat god heeft gezegd dat het vrouw en de man allebei maagd moeten blijven voor het huwelijk.

En zo zijn er nog zoveel dingen.

Amira
Hmmmmmmm................. je hebt een beetje gelijk!!!!!!!!!

18-04-2003, 22:10
salaam ve rahmah de allah

amira 1 wat jij zei ben ik het volkomen mee eens.wat ik ook erg vind is als er gezegd word bij een man zie je het niet en merk je het niet etc etc....maar dachten ze nou werkelijk dat allah het niet zag!???
kijk een man of jongen kan tegenjou of mij zeggen ik ben nog maagd maar allah heeft hem gezien en weet je zo denk ik er ook over als mijn man er over zou liegen later op de dsg des oordeels zal hem die leugen niet ontgaan...

wat ik ook merk aan moslim manne ze vinden het niet echt leuk als een vrouw hoog opgeleid is of kortom slimmer is dan hun.....dat merk ik echt vaak meestal verzinnen ze dan een vreselijke roddel over haar dtavind ik echt erg.....ik den kook dat veel moslimbroeders weleens jarloers zijn op de moslimzusters vooral marokanen blijtk uit cijfers die het kwa opleidingen ver schoppen...

ik hoop niemand beledigd te hebben of dergelijke dit was mijn mening

beslema
miriam

21-04-2003, 13:39

Citaat:
Origineel gepost door miriammetje
salaam ve rahmah de allah

amira 1 wat jij zei ben ik het volkomen mee eens.wat ik ook erg vind is als er gezegd word bij een man zie je het niet en merk je het niet etc etc....maar dachten ze nou werkelijk dat allah het niet zag!???
kijk een man of jongen kan tegenjou of mij zeggen ik ben nog maagd maar allah heeft hem gezien en weet je zo denk ik er ook over als mijn man er over zou liegen later op de dsg des oordeels zal hem die leugen niet ontgaan...

wat ik ook merk aan moslim manne ze vinden het niet echt leuk als een vrouw hoog opgeleid is of kortom slimmer is dan hun.....dat merk ik echt vaak meestal verzinnen ze dan een vreselijke roddel over haar dtavind ik echt erg.....ik den kook dat veel moslimbroeders weleens jarloers zijn op de moslimzusters vooral marokanen blijtk uit cijfers die het kwa opleidingen ver schoppen...

ik hoop niemand beledigd te hebben of dergelijke dit was mijn mening

beslema
miriam
Dit is inderdaad iets wat je veel ziet in de Marokkaanse cultuur.
Maar wat hier gebeurt gaat tegen de fundamenten van de Islam.

22-04-2003, 16:28
Ik kom pas kijken en jullie maken mij wijzer !

Dus wat je zegt is dat alle marokanen met witte vriendinnetjes haram bezig zijn ?!

22-04-2003, 21:08
salaam emilio heb j ehet over mij ??

beslema

23-04-2003, 14:50

Citaat:
Origineel gepost door emilio

Dus wat je zegt is dat alle marokanen met witte vriendinnetjes haram bezig zijn ?!
Duuuuhhhh

23-04-2003, 14:57
Het is idd jammer dat er alleen maar op de plichten van een vrouw gehamerd wordt (en niet eens ook haar rechten). Je zou het ronduit triest kunnen noemen dat mannen het excuus gebruiken dat het bij een man niet te zien is ALLAH SWT ZIET HET....Een vrouw mag minder omdat er anders een schande over de familie zal woekeren en het mag niet anders gaan mensen praten. Fuch (excuss mij language) onze cultuur. Nooit worden al die uitlatingen gebasseerd op het geloof, ja ze zeggen wel oh omdat het niet mag van ons geloof, maar vaak heeft het daar niet mee te maken. Het is 1 groot "ik ben beter" parade onder de marokkanen en dan voornamelijk onder de mannen.
Begin bij jezelf mannen want geloof er valt nog veel te fixen aan de meeste (lees:niet allemaal hoor. Ik generaliseer niet graag) mannen.

24-04-2003, 21:39
Sallaam Alikoem Warahamatoe Allah,

Je hebt verschillende groepen broeders.
De een die continue bezig is met zijn geloof, dus kennis opdoet en weet waar hij over praat.
De andere loopt elke dag in Amsterdam met zijn vriendin.
De andere hangt elke avond met een bende aan het einde van de straat.
De andere ligt elke avond uitgebreid films te bekijken.

En zo kan ik nog doorgaan.

Op het moment dat ze willen trouwen, dan gaan ze ijverig op zoek.
En dan stellen ze een lijst vol met eisen.
Nummer 1:Mijn vrouw [COLOR=red]moet maagdCOLOR] d zijn.
Nummer 2:Mijn vrouw moet thuis blijven.
Nummer 3:Mijn vrouw mag niet werken.
Nummer 4:Mijn....
Nummer 5:...................
En ga zo maar door.
La ILaha ILLa Allah

Iddinn....er ontbreekt wat.

AllAH de Almachtige heeft een speciale soerat over vrouwen geopenbaard.
Kun je nagaan, hoe belangerijk de vrouw is, wat haar plichten en rechten zijn.

Zelf een man...een man...ja ...een man....die altijd boven alles wil staan, heeft ALLAH SWT geen speciale soerat voor geopenbaard.
La ILAHA ILLA ALLAH.

Maar goed, ik geloof dat ik afwijk van jou vraag.
Ik kan niet zo goed een oordeel vellen, omdat de meeste broeders niet in discussie willen gaan hierover...

Gair Inschallah.

p.s.: ik geloof dat er ook nog realistische moslimbroeders zijn.

24-04-2003, 21:51

Citaat:
Origineel gepost door emilio

Het maakt niet uit welke kleur of welke nationaliteit ze hebben, ook al zijn ze Marokkaans, dan ben je nog haram bezig als je een vriendin neemt.

25-04-2003, 16:47

Citaat:
Het maakt niet uit welke kleur of welke nationaliteit ze hebben, ook al zijn ze Marokkaans, dan ben je nog haram bezig als je een vriendin neemt.

Ik begrijp het probleem van de tweestrijd nu beter ..........
dus wat je zegt is:

Je kan niet omgaan met een meisje/vrouw zonder dat je de wens hebt om spoedig met haar te trouwen ?

B.V. vriendin twee jaar maar het gaat niet goed en het is voorbij......

01-06-2003, 17:39

SELEM 3LIEKOEM WR WB
ik heb niet alle berichten gelezen dus excuseer mij als ik iets zeg wat al eerder is gezegt

ten 1e vind ik het al goed dat een man met deze topic aankomt... daaruit blijkt wel dat iets je aan het denken heeft gezet of je deze vragen afte vragen...
mohime wat ik persoonlijk vind is dat de mannen inderdaad meer kijken naar de vrouwen en wat zij allemaal verkeerd doen en niet naar hun zelf.. erg jammer MAAR dit geld natuurlijk niet voor alle mannen ewa waar gaat het heen met de moslims van nu? moge Allah ons genade schenken amien... en mogen we op het rechte pad lopen...amien ya RABBI

02-06-2003, 00:30

Citaat:
Origineel gepost door Nadiaavecclasse
SELEM 3LIEKOEM WR WB
ik heb niet alle berichten gelezen dus excuseer mij als ik iets zeg wat al eerder is gezegt

ten 1e vind ik het al goed dat een man met deze topic aankomt... daaruit blijkt wel dat iets je aan het denken heeft gezet of je deze vragen afte vragen...
mohime wat ik persoonlijk vind is dat de mannen inderdaad meer kijken naar de vrouwen en wat zij allemaal verkeerd doen en niet naar hun zelf.. erg jammer MAAR dit geld natuurlijk niet voor alle mannen ewa waar gaat het heen met de moslims van nu? moge Allah ons genade schenken amien... en mogen we op het rechte pad lopen...amien ya RABBI
Allah is Alziend maar vele vergeten dit vooral mannen!

02-06-2003, 00:46

Citaat:
Origineel gepost door Jemiena
Moslimmannen je bedoelt mannelijke wijven met strings gouden tand juwelen oorbellen ...
Ik heb het over mannelijke marokkaanse moslim mannen;

dus dat kunnen ook "mannelijke wijven met strings gouden tand juwelen oorbellen" zijn.

Pagina's : [1] 2