Bekijk volle/desktop versie : kind naar de creche, zielig???



18-11-2005, 21:59
voor de dames met kindjes op de creche. vinden jullie het niet zielig voor jullie kindjes om ze naar een creche te brengen en daar als het ware af te geven aan wildvreemden en ze maar blindelings vertrouwen?? of went het wel? mijn zoontje is nu 7 maanden en ik wil dolgraag gaan werken omdat ik echt depressief begin te worden thuis, en wat extra geld is zeer mooi meegenomen natuurlijk met die verdomde euro en een flinke hypotheek, ik wil tegen februari beginnen werken maar vind het nu al kei zielig voor hem. maar heb geen andere optie, dan de creche. mijn ouders en de rest van mijn famillie die wonen in nederland, ik in belgie. de ouders van mijn man zijn heel oud en hebben te kampen met gezondheidsproblemen dus kunnen het niet aan. en verder heb ik hier helemaal niemand en ken ik hier niemand..

maar vind het zo zielig.. meskien, als ik hem maar voor een paar uurjtes bij mijn schoonmoeder laat om te winkelen ofzo en ik kom terug dan is ie helemaal blij om me weer terug te zien, dan pak ik hem op en legt ie zijn hoofdje op mijn borst alsof ie mij knuffelt en zo blij is ie dan ni normaal en mijn schoonma verteld dan dat ie heel de tijd dat ie daar was iedere keer naar de deur keek. hoe gaan jullie met dit allemaal om?

18-11-2005, 22:12


Ik weet niet. Maar ik durf t hier al niet laat staan in belgie. Het stikt daar van de pedofielen.

18-11-2005, 22:18
Ja, meid...ik ken het gevoel...Maar hoe ouder jou kind wordt hoe makkelijker het afgaat om hem los te laten. Tegen die tijd dat hij naar de creche zou gaan is je zoon 9 mnd...en 3 maanden later al 1 jaar en dat is echt een leeftijd waar kindjes graag in kontakt komen met ander kinderen om te spelen.
Kleine kinderen hebben geen tijdsbesef, dat betekend als je hem naar de creche zou brengen en aan het eind van je werkdag hem af gaat halen hij niet beseft dat er heel veel tijd tussen wegbrengen en halen is (heb ik me duidelijk uitgedrukt :rolleys: )

Ik zit nu ook bijna 1 jaar thuis en heb het helemaal gehad! Ik ben al druk aan het sollicetern...ik probeer mijn zoontje (1jaar) voor 1 dag/week naar de creche te brengen en rest vangt hem mn s.moeder en man op...

18-11-2005, 22:19

Citaat door Souraida:
Ik weet niet. Maar ik durf t hier al niet laat staan in belgie. Het stikt daar van de pedofielen.
Maar je hebt er toch oppas!!

18-11-2005, 22:19


ik wil eigelijk ook doorstuderen maar mijn zoontje wil ik niet naar creche brengen en ook deze tijd gaat snel voorbij. ik ga weer studeren als hij naar de voorschool kan en dan gaat ie naar mijn moeder.

18-11-2005, 22:20

Citaat door smurfi:
Maar je hebt er toch oppas!!
Waar?

18-11-2005, 22:30

Citaat door Souraida:
Ik weet niet. Maar ik durf t hier al niet laat staan in belgie. Het stikt daar van de pedofielen.
haha je doet me lachen, gek mens

op de meeste crechen werken alleen maar vrouwen, en ik plaats hem wel op een erkend kinderdagverblijf, die jaarlijks gecontroleerd worden door kind en gezin op veiligheid, omgang met kinderen en de ouders, omgeving en bla bla met certificaten en al, want sommige zijn particulier en die zijn inderdaad niet te vertrouwen. hell no!!!

maar vind het zo zielig en het blijven toch vreemden, en ja koeffar zijn zo ie zo ni te vertrouwen, erkend of ni, maar als ik nog langer thuis blijf wordt ik parra , dat komt ook vooral omdat ik hiier niemand heb of ken (totaal geen sociale contacten dus) ben het huis gewoon kotsbeu, muren komen op me af en sta op het punt om de haren uit mijn kop te trekken

18-11-2005, 22:35

Citaat door oem_ayman:
haha je doet me lachen, gek mens

op de meeste crechen werken alleen maar vrouwen, en ik plaats hem wel op een erkend kinderdagverblijf, die jaarlijks gecontroleerd worden door kind en gezin op veiligheid, omgang met kinderen en de ouders, omgeving en bla bla met certificaten en al, want sommige zijn particulier en die zijn inderdaad niet te vertrouwen. hell no!!!

maar vind het zo zielig en het blijven toch vreemden, en ja koeffar zijn zo ie zo ni te vertrouwen, erkend of ni, maar als ik nog langer thuis blijf wordt ik parra , dat komt ook vooral omdat ik hiier niemand heb of ken (totaal geen sociale contacten dus) ben het huis gewoon kotsbeu, muren komen op me af en sta op het punt om de haren uit mijn kop te trekken
Ik begrijp je heel goed meid. Ik zat 7 maanden thuis en werd psygisch. Dat heb je als je gewend bent aan werken of studeren. ALleen heb ik t geluk dat me man afwisselende diensten heeft en me moeder de andere dagen op me dochtertje past. IK wens je veel succes lieverd.

18-11-2005, 22:39
dank je lieve meid

18-11-2005, 22:40

Citaat door oem_ayman:
haha je doet me lachen, gek mens

op de meeste crechen werken alleen maar vrouwen, en ik plaats hem wel op een erkend kinderdagverblijf, die jaarlijks gecontroleerd worden door kind en gezin op veiligheid, omgang met kinderen en de ouders, omgeving en bla bla met certificaten en al, want sommige zijn particulier en die zijn inderdaad niet te vertrouwen. hell no!!!

maar vind het zo zielig en het blijven toch vreemden, en ja koeffar zijn zo ie zo ni te vertrouwen, erkend of ni, maar als ik nog langer thuis blijf wordt ik parra , dat komt ook vooral omdat ik hiier niemand heb of ken (totaal geen sociale contacten dus) ben het huis gewoon kotsbeu, muren komen op me af en sta op het punt om de haren uit mijn kop te trekken
Wij kunnen elkaar echt een hand geven, heb precies het zelfde...verveel me rot, ook al is het nog zo leuk met mn zoontje...Ik mis de buitenwereld!

18-11-2005, 22:47
ik heb in oktober mijn diploma gehaald en zit nu nog met mijn zoontje en verveel me nog niet. ben niet van plan om altijd zo te blijven, maar voorlopis is het lekker.

maar een creche zou ik hem niet nemen. al zijn ze erkend wie garandeert je dat als je kind met een rode kop van huilen in bed ligt iemand hem troost? of dat als ze zijn gezichtje schoonvegen het niet met allemaal dezelfde doekje gebeurd?

nee het idee alleen dat iemand ruw met hem omgaat als ie weer eens gaat rollen of iets terwijl je hem verschoont maken me al gek.

18-11-2005, 22:56

Citaat door smurfi:
Wij kunnen elkaar echt een hand geven, heb precies het zelfde...verveel me rot, ook al is het nog zo leuk met mn zoontje...Ik mis de buitenwereld!
als mijn vriendinnen hier woonden of mijn famillie dan was het anders geweest, dan wist ik wel waar ik heen moest als ik me verveelde thuis, ben wel elk weekend in nederland maar het is doordeweeks dat ik me verveel, en dan zie ik al die mensen langs het raam lopen, iedereen die naar zijn werk gaat of naar school, woon namelijk langs een drukke weg en heb een school tegenover) en ik zit hier maar voor me uit te staren net een oud vrouwtje voor het raam, ah jemma ik moet echt snel werk vinden want ik wordt

18-11-2005, 23:24



Citaat door oem_ayman:
voor de dames met kindjes op de creche. vinden jullie het niet zielig voor jullie kindjes om ze naar een creche te brengen en daar als het ware af te geven aan wildvreemden en ze maar blindelings vertrouwen?? of went het wel? mijn zoontje is nu 7 maanden en ik wil dolgraag gaan werken omdat ik echt depressief begin te worden thuis, en wat extra geld is zeer mooi meegenomen natuurlijk met die verdomde euro en een flinke hypotheek, ik wil tegen februari beginnen werken maar vind het nu al kei zielig voor hem. maar heb geen andere optie, dan de creche. mijn ouders en de rest van mijn famillie die wonen in nederland, ik in belgie. de ouders van mijn man zijn heel oud en hebben te kampen met gezondheidsproblemen dus kunnen het niet aan. en verder heb ik hier helemaal niemand en ken ik hier niemand..

maar vind het zo zielig.. meskien, als ik hem maar voor een paar uurjtes bij mijn schoonmoeder laat om te winkelen ofzo en ik kom terug dan is ie helemaal blij om me weer terug te zien, dan pak ik hem op en legt ie zijn hoofdje op mijn borst alsof ie mij knuffelt en zo blij is ie dan ni normaal en mijn schoonma verteld dan dat ie heel de tijd dat ie daar was iedere keer naar de deur keek. hoe gaan jullie met dit allemaal om?
Tuurlijk zou je je zoontje naar een opvang kunnen brengen, waarom niet?
Ik ken zelf veel moeders die het ook erg moelijk vonden in het begin om hun kind bij een ander achter te laten. Maar de eerste stap moet je gewoon zetten (als je graag weer wil gaan werken).
Ik zou je adviseren om eerst verschillende dagopvangen goed te gaan bekijken en dan een keuze maken. Je zou in het begin eerst kunnen beginnen met weinig uren.....dus ander half dag of 2 dagen.
Je ziet sommige ouders die hun kinderen 4 of 5 dagen bij een kinderopvang zetten, dit vind ik echt zielig!

Succes nog!
Ma3a Salama, Faraysa

19-11-2005, 10:32
Ik vind dit een heel moeilijk onderwerp. Ik heb altijd gezegd geen kinderdagverblijf. Ikging er altijd vanuit dat als ik kinderen heb mijn moeder zal oppassen. Maar nu ben ik verhuisd en woon ik heel ver van mijn ouders vandaan. Ik heb geen schoonmoeder die kan oppassen en schoonzussen werken allemaal zelf ook.
Dus heb ik 3 opties:
1. NIet werken. Dat kan ik niet, ik vind het heerlijk om een keer per week vrij te zijn om bij te komen, maar elke dag kan ik niet. Ik heb mijn hele leven gestudeerd, dat wil ik niet voor niks laten zijn.
2. Kinderdagverblijf. Liever niet. Ik heb zelf op kinderdagverblijven gewerkt en ik kan je zeggen dat ik er niet vrolijk van werd. Er waren vaste leidsters maar vaak ook een inval. Ik heb vaak gezien dat er islamitische kinderen waren die ook worst kregen. Als ik daar wat van zei dan zeiden die leidsters dat ze het zielig vonden omdat dat kind graag worst wilt of dat ze geen zin hebben om voor elk kind iets anders te doen. De ouders hebben aangegeven dat hun kind geen vleesproducten mag, maar ze houden daar geen rekening mee. Bovendienworden kinderen die naar een kinderdagverblijf gaan vaker ziek, ze komen teveel in aanraking met andere kinderen die ziek zijn, de een steekt de ander aan.
3. Gastouder. Ik denk dat dit de beste optie is. Gewoon inschrijven bij een gastouderbedrijf en dan gaat jouw kind naar een gastouder toe. Je kunt er ook voor kiezen om die gastouder bij jou thuis te laten komen. Maar als je kind naar die gastouder toe gaat dan zijn er totaal drie tot maximaal 4 kinderen en een gastouder is flexibeler. Ik weet dat er mensen zijn die nu denken dat ze hun kind niet bij een vreemde naar huis willen brengen maar het zijn mensen die betrouwbaar zijn en al jarenlang ervaring hebben en je kind is niet de enige.

Ach ja, het blijft heel moeilijk. Maar als ik er echt niet uitkom dan ga ik halve dagen werken en dan gaat mijn kind voor halve dagen naar het kinderdagverblijf. Want voor een hele dag zou ik niet over mijn hart krijgen.