Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : oog om oog

camiliaa
17-04-2003, 23:10

salaam alikoum oog om oog, tand om tand keer je andere wang toe als iemand je slaat wat is het?? iemand doet je iets verschrikkelijks aan, wat doe je dan? neem je wraak? of wacht je want zijn straf komt nog? ik vind ze tegenstrijdig

cj_tetuani
19-04-2003, 14:34
Origineel gepost door camiliaa salaam alikoum oog om oog, tand om tand keer je andere wang toe als iemand je slaat wat is het?? iemand doet je iets verschrikkelijks aan, wat doe je dan? neem je wraak? of wacht je want zijn straf komt nog? ik vind ze tegenstrijdig Als je iets niet weet , zoek het in el Hadith er is altijd een antwoord op je vraag. veel suc6 wasalam

camiliaa
21-04-2003, 19:38
dank jullie wel voor jullie reacties, zelf vind ik geduld het beste..RAbbi swt straft die persoon en zal daarna vergevingsgezind zijn als hij/zij berouw heeft getoond..

CyberMujahida
21-04-2003, 21:13
wraak nemen is verkeerd. voor bepaalde misdrijven zijn bepaalde straffen vastgesteld. trouwens dat wat je zei over de andere wang toekeren, dat komt uit de bijbel. Een moslim mag zich namelijk wel verdedigen als hij aangevallen word.

camiliaa
23-04-2003, 20:56

Origineel gepost door CyberMujahida wraak nemen is verkeerd. voor bepaalde misdrijven zijn bepaalde straffen vastgesteld. trouwens dat wat je zei over de andere wang toekeren, dat komt uit de bijbel. Een moslim mag zich namelijk wel verdedigen als hij aangevallen word. de bijbel is ook door Rabbi op aarde neergedaald, maar de wang toekeren was meer figuurlijk bedoeld, dat als iemand je iets aandoet op welke manier dan ook dat je dan je wang omkeert en weggaat...

Eindje040
17-09-2014, 20:25
Ja neem wraak.