Bekijk volle/desktop versie : WERKEN? ik blijf liever thuis!!!



Pagina's : [1] 2 3

15-11-2005, 08:25
Emancipatie emancipatie, vrouw moet succesvol zijn, een echte carrière vrouw is geweldig.. [maaaaaar... ze moet ook thuis succesvol zijn.. de man tolereert het dat zijn vrouw werkt mits het thuis ook allemaal op rolletjes gaat..

Dat is toch dubbel zoveel werk waarom niet lekker je huis een thuis van maken.. boodschapjes doen, met de kinderen spelen, bij je schoonmoeder en moeder langs.. af en toe nog sporten in de week..

en als je ambitie hebt misschien een eigen zaakje oprichten
]

15-11-2005, 08:41



Citaat door ghizlen:
Emancipatie emancipatie, vrouw moet succesvol zijn, een echte carrière vrouw is geweldig.. [maaaaaar... ze moet ook thuis succesvol zijn.. de man tolereert het dat zijn vrouw werkt mits het thuis ook allemaal op rolletjes gaat..

Dat is toch dubbel zoveel werk waarom niet lekker je huis een thuis van maken.. boodschapjes doen, met de kinderen spelen, bij je schoonmoeder en moeder langs.. af en toe nog sporten in de week..

en als je ambitie hebt misschien een eigen zaakje oprichten
]
inderdaad

15-11-2005, 08:45

Citaat door Mysticalia:
inderdaad
Goede morgen schatje

Alleen vraag ik me af of er nog mannen zijn die een vrouw, moeder en gastvrouw willen.. ipv manager, lectoraat etc


(diploma aan de muur is meer als genoeg )

15-11-2005, 08:51

Citaat door ghizlen:
Goede morgen schatje

Alleen vraag ik me af of er nog mannen zijn die een vrouw, moeder en gastvrouw willen.. ipv manager, lectoraat etc


(diploma aan de muur is meer als genoeg )
die mannen bestaan wel (of anders heb ik de laatste aan de haak geslagen )

15-11-2005, 09:02



Citaat door ghizlen:
Emancipatie emancipatie, vrouw moet succesvol zijn, een echte carrière vrouw is geweldig.. [maaaaaar... ze moet ook thuis succesvol zijn.. de man tolereert het dat zijn vrouw werkt mits het thuis ook allemaal op rolletjes gaat..

Dat is toch dubbel zoveel werk waarom niet lekker je huis een thuis van maken.. boodschapjes doen, met de kinderen spelen, bij je schoonmoeder en moeder langs.. af en toe nog sporten in de week..

en als je ambitie hebt misschien een eigen zaakje oprichten
]

zeker weten..Die luie mannen moeten voorkomen worden

15-11-2005, 09:03

Citaat door Mysticalia:
die mannen bestaan wel (of anders heb ik de laatste aan de haak geslagen )
je man mag toch 4 vrouwen

15-11-2005, 09:04

Citaat door ZaraAya:

zeker weten..Die luie mannen moeten voorkomen worden
En dan gebruiken ze als smoes: ja maar lieverd je wilt toch meer als 2 keer in het jaar op vakantie?! Een dikke auto voor de deur?! Daar moeten we toch harder voor werken..

Komen jullie thuis van werk, gaat hij op de bank liggen totdat jij het eten klaar hebt gemaakt

I dont think so

15-11-2005, 09:20
Hallo dames!!

Ik weet niet van waar jullie het hebben dat en vrouw alles thuis moet doen, dat staat in geen enkele hadith of koran, dat kwam ik trouwens ook laatst pas achter, in en hadith staat zelf dat onze profeet S.A.W zijn eigen schoenen/slippers naaide (NE3LAHU)!! en dat hij alles zelf deed, dus als hij wat wou deed hij dat zelf S.A.W!! (kene jagdimu nefsahu bi nefsih), subhanalah.

waarom nemen onze mannen geen voorbeeld daarvan!!
En dan krijg je te horen NEE... EN VROUW MAG NIET WERKEN!!
oke maar dat moet je niet tijdens de bevalling van je vrouw gaan zoeken naar en vrouwelijke verloskundige . he he.....

wij willen graag vrouwelijke dokters, artsen, leraressen etc...
maar we helpen elkaar daar niet mee, tuurlijk moet en vrouw wanneer ze wil werken aan haar hijaab sar3ie denken en aan haar regels houden, maar niet dat ze wanner ze thuis helemaal kappot aankomt nog ook ziet dat haar hele huis op de kop staat, en voor het eten moet zorgen TERWIJL............
die mannetje lekker op de bank met zijn 2 benen op elkaar naar AL-JAZEERA aan het kijken is, neee wallahi dat is helemaal niet van de dien of soenna,

mijn ervaring walhamdu lillah:

Ik werk als secretaresse bij en groot bedrijf met vrouwen, mijn mannetje werkt zelf ook, we helpen elkaar met alles, dus B.V. kom ik eerder thuis dan kook ik, komt hij eerder dan kookt hij, bij het afwassen helpen we elkaar!!
Omstebeurt stofzuigen, opruimen, bedde opmaaken etc...

en daar zijn we heel gelukkig mee, elhamdullilah.

WALLAHU A3LAM!!

Groeten Sanawbar.

15-11-2005, 09:22

Citaat door ghizlen:
je man mag toch 4 vrouwen
ik ga hem zo hard verstoppen dat niemand hem vind

he's mine

15-11-2005, 09:33
Er zijn vrouwen die het zo willen, er is niks mis mee, als zij daar voldoening uithalen, des te beter voor hen, andere vrouwen willen dat juist niet, zoals ik, ik studeer en wil iets doen met mijn diploma, gewoon het gedacht dat ik voor niks heb gestudeerd om de "huisvrouw" te spelen, kan ik niet mee leven, ja ik wil ook graag kinderen en een man, maar we zijn nu toch in een tijd gekomen waar de man en vrouw dat perfect onder elkaar kunnen uitpraten en kunnen verdelen, ja dus de huishoudelijke taken, de kinderen, het werk, .... moet gewoon kunnen en ik geloof er sterk in.

15-11-2005, 09:39

Citaat door SexyBeast:
maar we zijn nu toch in een tijd gekomen waar de man en vrouw dat perfect onder elkaar kunnen uitpraten en kunnen verdelen, ja dus de huishoudelijke taken, de kinderen, het werk, .... moet gewoon kunnen en ik geloof er sterk in.
AHA kijk is aan, dat bedoel ik nou.........
Helemaal gelijk meid!!

15-11-2005, 09:42

Citaat door sanawbar:
Hallo dames!!

Ik weet niet van waar jullie het hebben dat en vrouw alles thuis moet doen, dat staat in geen enkele hadith of koran, dat kwam ik trouwens ook laatst pas achter, in en hadith staat zelf dat onze profeet S.A.W zijn eigen schoenen/slippers naaide (NE3LAHU)!! en dat hij alles zelf deed, dus als hij wat wou deed hij dat zelf S.A.W!! (kene jagdimu nefsahu bi nefsih), subhanalah.

waarom nemen onze mannen geen voorbeeld daarvan!!
En dan krijg je te horen NEE... EN VROUW MAG NIET WERKEN!!
oke maar dat moet je niet tijdens de bevalling van je vrouw gaan zoeken naar en vrouwelijke verloskundige . he he.....

wij willen graag vrouwelijke dokters, artsen, leraressen etc...
maar we helpen elkaar daar niet mee, tuurlijk moet en vrouw wanneer ze wil werken aan haar hijaab sar3ie denken en aan haar regels houden, maar niet dat ze wanner ze thuis helemaal kappot aankomt nog ook ziet dat haar hele huis op de kop staat, en voor het eten moet zorgen TERWIJL............
die mannetje lekker op de bank met zijn 2 benen op elkaar naar AL-JAZEERA aan het kijken is, neee wallahi dat is helemaal niet van de dien of soenna,

mijn ervaring walhamdu lillah:

Ik werk als secretaresse bij en groot bedrijf met vrouwen, mijn mannetje werkt zelf ook, we helpen elkaar met alles, dus B.V. kom ik eerder thuis dan kook ik, komt hij eerder dan kookt hij, bij het afwassen helpen we elkaar!!
Omstebeurt stofzuigen, opruimen, bedde opmaaken etc...

en daar zijn we heel gelukkig mee, elhamdullilah.

WALLAHU A3LAM!!

Groeten Sanawbar.
salamou 3alaikom zuster,

Begrijp mij niet verkeerd.. ik heb nergens vermeld dat het islamitisch gezien verplicht is om thuis te blijven het ging hier om mijn voorkeur.. ik wil het liefst niet buitenshuis werken.. misschien omdat ik 4 jaar geleden toen ik mijn opleiding koos de mannenwereld juist als een uitdaging zag, je had daartussen als een vrouw makkelijk je plaats te veroveren.. maar nu ik in mijn laatste jaar zit ben ik er achtergekomen dat ik de harde mannenwereld graag voor mannen laat , niet dat ik het niet aankan maar dat het tegenstrijdig is met mijn geloof.

Tuurlijk hoort een man actief te zijn in huis, maar ik vind dat ik mijn man alleen hulp mag vragen als ik werk of niet in staat ben om iets te doen door ziekte of dergelijke.. als je niet werkt vind ik het alsnog de taak van de vrouw, omdat een man de hele dag voor jou en je kooters buitenshuis heeft zitten zweten..

Het liefst heeft iedereen een man die niet schoon maakt maar schoonhoudt, dat hij vanzelf begrijpt waar hij dingen terug kan brengen, gelijk de tafel schoonruimt als hij toch die richting oploopt etc..

Over de vrouwelijke werksters kan ik maar één ding zeggen en ga door als je je daar helemaal in voelt... vrouwelijke werknemers zijn onmisbaar

dus voel je vooral niet aangesproken of minderwaardig door mijn stukje tekst..

liefs
je zuster

15-11-2005, 09:44


als jij op dag 1 van je huwelijk al zwanger bent, kan ik me voorstellen dat je thuis wilt blijven en meer aandacht aan jezelf besteden, maar zolang er geen kids zijn, kan je heel goed alles verdelen.
je hoeft geen carriere, maar zekerheid in inkomen is altijd fijn. Bovendien, kinderen zjin niet goedkoop om nog van 1 inkomen "relaxed" te leven. ga lekker werken, doe wat nuttigs in je leven en spaar het geld voor leuke dingen en/of je kids.

good luck

15-11-2005, 09:45

Citaat door SexyBeast:
Er zijn vrouwen die het zo willen, er is niks mis mee, als zij daar voldoening uithalen, des te beter voor hen, andere vrouwen willen dat juist niet, zoals ik, ik studeer en wil iets doen met mijn diploma, gewoon het gedacht dat ik voor niks heb gestudeerd om de "huisvrouw" te spelen, kan ik niet mee leven, ja ik wil ook graag kinderen en een man, maar we zijn nu toch in een tijd gekomen waar de man en vrouw dat perfect onder elkaar kunnen uitpraten en kunnen verdelen, ja dus de huishoudelijke taken, de kinderen, het werk, .... moet gewoon kunnen en ik geloof er sterk in.
Nee meid.. in sommige vrouwen zit de pit van ondernemen of werken.. het liefst zou ik willen dat mijn man en ik een eigen zaak zouden hebben.. dat je onder niemand werkt en je niet verplicht voelt aan bepaalde zaken..

Ik geloof me zelf ook niet hoor, als ik zeg dat ik thuis wil zitten.. maar alles is beter als elke dag weer tussen de mannen te zitten, handjes te schudden en je elke dag weer je eigen kwaliteiten als minderheid te bewijzen..

15-11-2005, 09:49

Citaat door Bachelorette:
als jij op dag 1 van je huwelijk al zwanger bent, kan ik me voorstellen dat je thuis wilt blijven en meer aandacht aan jezelf besteden, maar zolang er geen kids zijn, kan je heel goed alles verdelen.
je hoeft geen carriere, maar zekerheid in inkomen is altijd fijn. Bovendien, kinderen zjin niet goedkoop om nog van 1 inkomen "relaxed" te leven. ga lekker werken, doe wat nuttigs in je leven en spaar het geld voor leuke dingen en/of je kids.

good luck
Mijn vader heeft ons grootgebracht met 1 inkomen.. alhamdoulilah kwamen en komen we niets tekort.. zolang je maar op een halal manier leeft, en je kinderen en jezelf voldoende geborgenheid, liefde en genegenheid geeft.. kan je genieten van elk moment

Pagina's : [1] 2 3