Bekijk volle/desktop versie : Alcoholpreventie wil mixdrankjes uit supermarkt



Pagina's : [1] 2 3

14-11-2005, 22:00
[URL="http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=1984486"]Alcoholpreventie wil mixdrankjes uit supermarkt[/URL]

Stichting Alcoholpreventie (STAP) wil een verbod op [URL="http://kassa.vara.nl/images/1984492"]mixdrankjes[/URL] in de supermarkt. STAP weet zich gesteund door de resultaten van een onderzoek onder ouders van kinderen tussen de 10 en 15 jaar. Twee derde van die ouders steunt een dergelijk verbod van de alcoholhoudende drankjes.
Hoe denk jij daar nu over?

14-11-2005, 22:12


Als je de Koran even openslaat weet je precies hoe de meesten hierover denken.
Volwassenen hebben al moeite met mate houden, laat staan pubers die barsten van allerlei gevoelens en gebukt gaan onder remmingen.

14-11-2005, 22:23

Citaat door lemster:
Als je de Koran even openslaat weet je precies hoe de meesten hierover denken.
Volwassenen hebben al moeite met mate houden, laat staan pubers die barsten van allerlei gevoelens en gebukt gaan onder remmingen.
Ja de koran wijst de weg in veel zaken. alleen de mensen leven er vaak niet naar. Het zijn echt niet alleen de kinderen van de echte'hollonders' die zich hieraan bezondigen

14-11-2005, 22:33

Citaat door rikus:
Ja de koran wijst de weg in veel zaken. alleen de mensen leven er vaak niet naar. Het zijn echt niet alleen de kinderen van de echte'hollonders' die zich hieraan bezondigen
Ik ga niet het tegendeel beweren.

14-11-2005, 22:39



Citaat door lemster:
Ik ga niet het tegendeel beweren.
Ik denk dat dat ook ongeloofwaardig zou zijn

14-11-2005, 22:43
Zeer slechte ontwikkeling. De gewone jeugd die zijn drankjes haalt in de supermarkt is hiervan de klos. De meerderheid van de bevolking zal zich hiertegen verzetten, want alcohol drinken is een recht van de Almachtige. Nu moet de jeugd zeer veel geld neerleggen bij de kroeg of naar een slijterij gaan.

14-11-2005, 22:48
Op elke straathoek zijn coke, pillen, speed en de hele rataplan te koop, en dan dit verbieden?! Onzin, dan gaan ze wat anders kopen met alcohol dan mixdrankjes.

Kropotkin

14-11-2005, 23:03

Citaat door Blade20:
Zeer slechte ontwikkeling. De gewone jeugd die zijn drankjes haalt in de supermarkt is hiervan de klos. De meerderheid van de bevolking zal zich hiertegen verzetten, want alcohol drinken is een recht van de Almachtige. Nu moet de jeugd zeer veel geld neerleggen bij de kroeg of naar een slijterij gaan.
Alles heeft twee kanten. Zouden de winkels een strak beleid hebben aangaade de verkoop aan jongeren beneden de 16 dan was het verhaal denk ik anders. Opvoeren tot 18 jaar zou misschien een optie zijn.

14-11-2005, 23:06
Ouders van kinderen tussen de 10 en 15 jaar? En ik maar denken dat de leeftijd voor verkoop aan jongeren op 16 jaar was gesteld. Misschien moet er wat meer op de naleving van deze leeftijdsgrens en bijbehorende legitimatie gelet worden.

14-11-2005, 23:08

Citaat door LesDennis:
Ouders van kinderen tussen de 10 en 15 jaar? En ik maar denken dat de leeftijd voor verkoop aan jongeren op 16 jaar was gesteld. Misschien moet er wat meer op de naleving van deze leeftijdsgrens en bijbehorende legitimatie gelet worden.
Hoeveel kost een bacardi breezer dan? Krijgen ze zoveel zakgeld?? Gaan ze uberhaupt naar gelegenheden waar ze schenken? Jongens, ik weet niet hoor, maar ik vind dat jong voor stappen en zuipen.

14-11-2005, 23:10

Citaat door Kropotkin:
Op elke straathoek zijn coke, pillen, speed en de hele rataplan te koop, en dan dit verbieden?! Onzin, dan gaan ze wat anders kopen met alcohol dan mixdrankjes.

Kropotkin
Klopt helemaal, maaar..... Als mijn puberende kind thuis zou komen van school met een niet al te frisse adem, zou ik hem/haar toch vragen de tanden te poetsen en daarna even met me komen pratenl

14-11-2005, 23:18

Citaat door LesDennis:
Ouders van kinderen tussen de 10 en 15 jaar? En ik maar denken dat de leeftijd voor verkoop aan jongeren op 16 jaar was gesteld. Misschien moet er wat meer op de naleving van deze leeftijdsgrens en bijbehorende legitimatie gelet worden.
Het is toch heel niet vreemd meer dat je ze op die leeftijd snacht om een uur of drie aan de take ziet hangen. Ik heb het al eens meegemaakt dat een griet van een jaar of 13 uitgeteld van de barkruik kieperde. Raar toch dat ik dat vreselijk vind, maar jah ik ben een ouderwetse zak natuurlijk. Die van mij liggen in bed waar ze thuis horen.

14-11-2005, 23:18


Leeftijd voor het verkrijgen van alcohol naar 18. Dat is nu door de winkelier/horecapersoneel goed te controleren door de ID-plicht. Streng controleren of de verkoper de regels goed toepast. En een forse boete als de verkoper zich aan de regels onttrekt (denk aan zware boetes of intrekking van de drankvergunning). Zo gaat het in de USA ook al jaren en daar schijten de verkopers zich in hun broek voor de boetes die ze kunnen krijgen.

14-11-2005, 23:19

Citaat door rikus:
Het is toch heel niet vreemd meer dat je ze op die leeftijd snacht om een uur of drie aan de take ziet hangen. Ik heb het al eens meegemaakt dat een griet van een jaar of 13 uitgeteld van de barkruik kieperde. Raar toch dat ik dat vreselijk vind, maar jah ik ben een ouderwetse zak natuurlijk. Die van mij liggen in bed waar ze thuis horen.
Het was dan ook een kroegbaas van niks van wie ze die drank krijgen!!!!!!!

14-11-2005, 23:26

Citaat door borisz:
Leeftijd voor het verkrijgen van alcohol naar 18. Dat is nu door de winkelier/horecapersoneel goed te controleren door de ID-plicht. Streng controleren of de verkoper de regels goed toepast. En een forse boete als de verkoper zich aan de regels onttrekt (denk aan zware boetes of intrekking van de drankvergunning). Zo gaat het in de USA ook al jaren en daar schijten de verkopers zich in hun broek voor de boetes die ze kunnen krijgen.
Het is nog veel eenvoudiger te realiseren op de pinpas kunnen codes worden aangebracht op leeftijd: wel of geen sigaretten of drank. Wat je over amerika zegt klop. Alleen het werkt niet er zijn nergens meer drankverslaafden dan juisst daar, Met uitzondering van rusland en polen

Pagina's : [1] 2 3