Bekijk volle/desktop versie : Niqaab verplicht.



12-11-2005, 21:11
Salaam wa aleikoem.

Ik bladerde net nogmaals in een van mijn boeken en trof het aya
aan betreft een correcte hidjab.
Ik heb die aya meer dan 10 keer volgens mij gelezen alleen viel mij nu iets
op.

Ik neem dit nu letterlijk over.

En zeg de gelovige vrouwen, hun blikken neer te slaan en hun geslachtsdelen te beschermen en hun sieraden niet te laten zien behalve wat duidelijk is
en trek de sluiers volledig over lichamen, gezichten, nekken en borsten en toon de sieraden niet, behalve voor hun echtgenoten, hun vaders, hun schoonvaders, hun zonen, of de zonen van hun zusters of hun (moslim) vrouwen of de (vrouwelijke) slaven die hun rechterhanden bezitten of de oude mannelijke bedienden die geen kracht meer hebben of kleine kinderen die geen besef van de geslachtsdaad hebben.
En laat hen niet met hun voeten stampen om zo hun verborgen versiering te onthullen. En smeek Allah jullie allen te vergeven. O, gelovigen, dat jullie mogen slagen.

(QS An-Noer 24: 13)
Dit is dus een aya uit de koran.

Hoe zit dit eigenlijk?

12-11-2005, 21:20


Assalaam oe alaykoem,

Wa allahoe a3lem, maar zo staat het geloof ik niet in de Quraan, heet het boek wat je leest toevallig het bruidsgeschenk?

Er zijn meningsverschillen over de verplichting van niqaab, wa allahoe a3lem ik heb wel een artikel voor je insha allah zal ik die dalijk plaatsen,

wa salaam oe alaykoem,

12-11-2005, 21:23
tip zoek uit

onze Heilige profeet salaa lahoe aleihi wa elihi wa salem
had een dochter genaamd Fatima Zahra radiolahu anha

hoe droeg zij haar hoofddoek?

zoek maar uit en doe het maar na

12-11-2005, 21:29

Citaat door Moslima79:
Salaam wa aleikoem.

Ik bladerde net nogmaals in een van mijn boeken en trof het aya
aan betreft een correcte hidjab.
Ik heb die aya meer dan 10 keer volgens mij gelezen alleen viel mij nu iets
op.

Ik neem dit nu letterlijk over.

En zeg de gelovige vrouwen, hun blikken neer te slaan en hun geslachtsdelen te beschermen en hun sieraden niet te laten zien behalve wat duidelijk is
en trek de sluiers volledig over lichamen, gezichten, nekken en borsten en toon de sieraden niet, behalve voor hun echtgenoten, hun vaders, hun schoonvaders, hun zonen, of de zonen van hun zusters of hun (moslim) vrouwen of de (vrouwelijke) slaven die hun rechterhanden bezitten of de oude mannelijke bedienden die geen kracht meer hebben of kleine kinderen die geen besef van de geslachtsdaad hebben.
En laat hen niet met hun voeten stampen om zo hun verborgen versiering te onthullen. En smeek Allah jullie allen te vergeven. O, gelovigen, dat jullie mogen slagen.

(QS An-Noer 24: 13)
Dit is dus een aya uit de koran.

Hoe zit dit eigenlijk?
Zuster, het is Ayah 31, en niet 13

En verder is het: "En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve..."

In jouw gedeelte, is schoonheid vrij vertaald. Dus met wat men eventueel onder schoonheid kan verstaan. Maar in de Qor-aan staat: "Wa La Yoebdiena Zienetoehoenna Illa Li .."

Dus er staat ook gewoon schoonheid, en er staan geen details zoals gezichten etc..

Verder zijn de meningen onder de 'Oelama over het wel of niet dragen van een Niqaab verdeeld. Beide partijen ondersteunen hun mening door sterke Adiela, maar een ding waar ze het wel overeens zijn, is dat het een goede, en vrome daad van 'Iebada is, ongeacht of het wel of niet verplicht is.

Wa Lahoe A'lam.

12-11-2005, 21:32


subhna'allah!!!ik had het vandaag nog er over met een zuster!!!!!...oegti ik heb het nagevraagt...ik krijg binnenkort een antwoordt inscha'allah ....ik laat je het horen inscha'allah...

wa salaam..

12-11-2005, 21:41
gair inscha'allah ...