Citaat:
Origineel gepost door MrTrashcan
Geld speelt geen rol, dat is er genoeg en dat kan altijd wel ergens vandaan worden gevist. Wat wel zo is, is dat het hier gewoon druk is. Wachtlijsten overal. Dit gaat alleen maar meer worden als er meer (allochtone) nederlanders erbij komen. Dus geldt: vol=vol. Je kan natuurlijk geboortebeperking opleggen, maar dat levert weer idiote chineze toestanden op. Mensen hier ergeren zich aan allochtonen(en vooral Marokkanen) dus daarom moeten de grenzen dicht. Laat zoiezo eerst heel Nederland maar met elkaar integreren, dat zou al een hoop gezeur wat dit betrefd schelen
Even een kort feitje tussendoor: Nederland heeft migranten nodig! Nederland vergrijst snel en er worden te weinig kinderen geboren om deze ongewenste trend tegen te gaan. Er is onderzoek naar gedaan, en daaruit blijkt dat Nederland dus de migranten en asielzoekers moet koesteren................
Ik hoop overigens dat Nederland geen Denemarken wordt, waar per jaar maar 140 asielzoekers een status krijgen. Mijn vriendje is asielzoeker, maar de kansen om hier te blijven zijn bijna nihil. Hij kan echt niet terug, ondanks dat zijn land door de Nederlandse overheid wordt aangeduid als 'veilig'. Alleen de mensen uit 'onveilige' landen maken een grotere kans hier te blijven. OP dit moment zijn er twee landen (Afghanistan en ?) aangeduid als onveilig, maar dit verandert snel.
Leven als asielzoeker is geen pretje. Vrienden van mijn vriend lachen hem uit, omdat hij geen zwart werk wil doen en dat hij zo achterlijk is geweest om asiel aan te vragen. Veel vluchtelingen (vooral economische) vragen geen asiel meer aan, en blijven gewoon illegaal. Een strenger asielbeleid betekent dus ook meer illegalen. De overheid knijpt haar ogen hiervoor dicht en ontkent het. Maar de meeste illegalen die worden opgepakt en teruggestuurd, zijn binnen een jaar weer in Nederland.
Het is dus dweilen met de kraan open.................
Oplossingen weet ik zo gauw niet, maar ik vind dat veel asielzoekers moeten kunnen blijven. Net zoals net al genoemd is: wij hebben het er zelf naar gemaakt. Arme landen worden steeds armer, corrupte steeds corrupter en dictaturen worden strenger. Mensenrechten, sociale zekerheid, een goed rechtssysteem enz enz. zijn in veel landen ver te zoeken. En als ik daar slachtoffer van zou worden, dan zou ik ook vluchten.
NL-girl