Bekijk volle/desktop versie : Zwart Haram???????



11-11-2005, 00:25
Wie kan mij uitleggen waarom je haar zwart verven haram is???

Is zwarte henna ook haram???

Graag uitleg en niet te moeilijke worden Aub!
Liefs Nisrin

11-11-2005, 17:25


salaam alaikoum...


Ik hoorde dat het niet mag wa Allahou al3em, zodra ik het juist heb en daliel heb, dan gefe k het door inshallah


wa salaam

11-11-2005, 22:11
ja ik wil ook weten of je je haren zwart verfen haram is , heb wel gehoord is haram maar soms hoor ik dat het niet haram is , en als je nou donker donker bruin haar hebt en je wilt het zwart verfen is alsnog haram he?

11-11-2005, 23:24
en zwarte henna???

12-11-2005, 12:50



Citaat door prinses nisrin:
Wie kan mij uitleggen waarom je haar zwart verven haram is???

Is zwarte henna ook haram???

Graag uitleg en niet te moeilijke worden Aub!
Liefs Nisrin
Je haar zwart verven is 7araam omdat je zo de duivel naar je toe lokt, iets in die richting las ik hier laatst. Ik zal even zoeken naar de daliel, dan plaats ik het hier wel.

Gr,
Nisrin.

12-11-2005, 15:29

Citaat door appie&:
ik heb zwart haar :S
Jij hebt het zeker van nature!!! daar is niks mis mee!!!!

12-11-2005, 15:48
Salaam Alaikom,


Citaat:
Jaabir ibn ‘Abdullah heeft gezegt dat Abu Quhaafah op de dag van verovering van Mekkah naar gebracht werd met de baard zo wit als "thaghaamah" (Een plant met witte vruchten en bloemen) de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Verander de kleur met iets anders, Maar Vermijd zwart''.[Overgeleverd door Muslim, no. 3962]

Citaat:
Ibn ‘Abbas heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) Zei: ''In de einde der tijden zullen mensen verschijnen die hun haar zwart zullen verven als de de lichaam van de duiven. Zij zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken''.[Overgeleverd door Imam Ahmad zie ook Saheeh al-Jaami‘, no. 8153]
WaSalaam Alaikom