Bekijk volle/desktop versie : Loonsverhoging



10-11-2005, 14:01
Hey mensen,

Misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik wil graag een loonsverhoging gaan vragen want ik ben effe gaan rondvragen en daaruit bleek dat ik het niet slim heb aangepakt aangezien ik dus echt een crisissalaris krijg in vergelijking met mijn collega's.
Hebben jullie misschien tips?

10-11-2005, 14:04



Citaat door bonbon:
Hey mensen,

Misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik wil graag een loonsverhoging gaan vragen want ik ben effe gaan rondvragen en daaruit bleek dat ik het niet slim heb aangepakt aangezien ik dus echt een crisissalaris krijg in vergelijking met mijn collega's.
Hebben jullie misschien tips?
Bekijk in ieder geval je CAO en je arbeidsovereenkomst.
In de CAO staat welk salaris/salarisschaal bij een bepaalde functie hoort.

10-11-2005, 14:08

Citaat door IVAN:
Bekijk in ieder geval je CAO en je arbeidsovereenkomst.
In de CAO staat welk salaris/salarisschaal bij een bepaalde functie hoort.
hmm oke, dankje zal ik doen.

10-11-2005, 14:26

Citaat door senia:
selaam meis,

vraag een gesprek aan met je werkgever, en bespreek met hem waarom jij vind dat jij wat meer wilt verdienen dan je nu verdient.
kom met feiten dat je kan aantonen betreft je uitvoeringen, en zeg niet dat je collega's met de zelfde functie meer verdienen.

mocht hij je melden dat hij het nog even wil aankijken voor een paar weken stel dan wel een datum op, dat jullie er samen op terug komen betreft de loonsverhoging, en hou hem er aan.
weet dat hij rechtelijk niet verplicht is jou een salarisverhoging te geven, mits het om je leeftijd gaat tot 24 jaar.

veel succes,
een werkgeefster.
Hmm oke, wat kan ik dan het best zeggen als ik zo'n gesprek aanvraag.
Gewoon van ja ik wil het even over mijn salaris hebben ofzo? Daarna gewoon dus wat jij aangaf in dat gesprek naar boven brengen.

10-11-2005, 15:19



Citaat door senia:
je vraag aan hem of je een afspraak kan maken voor een gesprek.
meer niet.
als hij vraagt waarvoor, kan je hem zeggen dat je het wilt hebben over je werk, en je loon, en daar verder op in wilt gaan met een gesprek.
zet voor jezelf even alles op papier waar je het over wilt hebben, goed geheugensteun.
wees duidelijk in je gesprek, en zelfverzekerd, kom niet onzeker over.. zorg dat hij jou serieus neemt met jou vraag.
zoals ik al zei, benoem argumenten dat je kunt aantonen dat je meer doet dan je salaris/functie waard is.

begin je gesprek met, hoelang je er werkt, en wat je allemaal onder de knie hebt, hoe goed het gaat, en vertel je, dat je vind dat je wat meer wilt verdienen.
dat is het, ga geen heel verhaal ophangen, maar laat hem na dat je dit zegt vragen stellen, en dat doet hij wel.
vragen als, waarom wil je salaris verhoging, en waar blijkt het uit dat je meer dan je functie doet.

wees helder en duidelijk, het is moeilijk meid, maar zakelijk blijft zakelijk zoal voor hem als voor jou.

succes!!

ps. als je er minder dan een jaar werkt, of je hebt een half jaar geleden een salaris verhoging gehad, kan je er beter niet aan beginnen, want dat gaat hij tegen je gebruiken.
betreft cao, er is een basis loon recht via cao, dus niemand kan je daar minder voor betalen ( rechtelijk)
tevens is het belangrijk wat er in je contract staat, je functie en salaris schaal.
maar de meeste zetten dit niet op het contract.
op je contract staat wat je op dat moment verdient, dus hij hoeft je niet meer te betalen.
ik werk er nog geen jaar, over twee maanden wel.
maar als ik kijk naar wat ik doe en 'naar wat m'n collega's doen nou dan doe ik echt meer.
maar ja tis nu dus nog niet handig als ik dat ga doen.