Bekijk volle/desktop versie : Ik vraag me af .. !!!???



09-11-2005, 11:30
Ya soebhanellah ...

Ik begrijp HET niet dat als mensen horen dat er een feest is ze er naartoe RENNEN om in de rijen te staan en dan bedoel ik HET letterlijk dus ...

Maar als de mens het oproep tot het gebed hoort ze blijven zitten voor de tv, blijven zitten achter de computer (want msn is BELANGRIJK), te lui zijn om de lodo te verrichten ... Soebhanellah ik begrijp het niet ...

In de moskee het gebed daar win je nog ''punten'' mee hasanaat waar je InsaAllah de djennah mee zal bereiken en feesten dan? Krijg je daar hasanaat door? Zou wel makkelijk zijn he. Leg het me uit want ik begrijp het niet. Je hebt even lol op dat feest en dan ga je weer naar je bed. Wat heb je ermee opgestoken? Wat? Ja ik weet het wel je hebt even gelachen '' een avond om nooit te vergeten'' hoor je dan. Prima een avond om nooit te vergeten, klopt jij vergeet het niet en geloof me als ik je zeg dat Allah swt het ook echt NIET zal vergeten.

Hamdoelillah zie ik tegenwoordig wel meerdere jongeren naar de moskee lopen en dan ben ik blij en dan ben ik trots om dat te zien... Mensen leer van je fouten, het zijn testen van Allah swt beproevingen.
Ik hoor mensen vaak zeggen: ik ga LATER InsaAllah dit en dat doen en LATER InsaAllah dat en dat doen... Maar dan vraag ik me af? Wanneer is die LATER?? Leg mij uit wat die LATER betekend... ??

Ik zeg dit jullie mijn broeders en zusters omdat ik omwille van Allah swt van jullie hou ... !!!

Allahie rod biena voor de zemie3 moesliemien InsaAllah... !!!

Niemand is perfect, de definitie van perfectie was onze gelieve Profeet Mohammed en zelfs hij vroeg dag en nacht vergiffenis aan Allah swt, nou mensen wie zijn wij dan ....

Wa3alejkoem salaam warahmatoelahie wabaraketoehoe ... !!

09-11-2005, 13:54


Mooi gezegd meid maschallah

maar ik ben het helemaal met je eens de verleiding van shitan is groot maar je moet sterk zijn en shitan niet de baas laten zijn...Maar inderdaad sommige mensen gaan eerder naar een feest dan dat ze een lezing gaan bijwonen en hun kennis vergroten....zal allah ons leiden tot het rechte pad inschallah

09-11-2005, 14:04
Ik vraag mij af of hun geweten niet blijft knagen...als ze daar op die gemengde feesten zijn o mijn god dat zou ik nooit kunnen alleen al als ik met vriendinnen naar koopavond ga en ik zie een groep marokkaanse jongens staan wil ik zo snel mogelijk naar huis. Al gair insha allah ik hoop dat ze bijdraaien en kiezen voor de goede weg

09-11-2005, 14:07
als we erbij stil zouden staan dat we fout zitten dan zouden we het ook niet doen dat is het juist je staat er niet bij stil dat je fout bezig bent...

09-11-2005, 16:38


Meiden (zusters) jullie hebben gelijk ... Sommige verleidingen zijn TE groot ...

Allah swt heeft ons bnoe Adam (kinderen van Adam) gemaakt om fouten te maken, wij zijn geen engelen om alles goed te doen. Wij zijn mensen en wij moeten fouten maken en daar dan van leren ...
InsaAllah zullen wij ook van onze fouten leren.

En wat jij zegt lieve zuster over saiytan (Allahie gzie) dat klopt zeker weten en daar heb ik ook verder niks op toe te voegen. Wees sterker als saiytan laat jou imaan sterker zijn als die van hem de duivel en dan meykoen gair ... !!

Ma3a salama ....

09-11-2005, 16:55
Salaam aleikoem
je hebt helemaal gelijk het is zkr jammer dat het zo moet gaan maar het beste is om ze erop te wijzen en te zegge hoe het moet en de sjaitaan overwinne.. En laat hun het goede voorbeeld zien .. InshaAlalh komt alles dan goed en vooral sabr tone ,, Moge Allah ze Leiden op het Rechte Pad

09-11-2005, 18:23

Citaat door MnarPark:
Ya soebhanellah ...

Ik begrijp HET niet dat als mensen horen dat er een feest is ze er naartoe RENNEN om in de rijen te staan en dan bedoel ik HET letterlijk dus ...

Maar als de mens het oproep tot het gebed hoort ze blijven zitten voor de tv, blijven zitten achter de computer (want msn is BELANGRIJK), te lui zijn om de lodo te verrichten ... Soebhanellah ik begrijp het niet ...

In de moskee het gebed daar win je nog ''punten'' mee hasanaat waar je InsaAllah de djennah mee zal bereiken en feesten dan? Krijg je daar hasanaat door? Zou wel makkelijk zijn he. Leg het me uit want ik begrijp het niet. Je hebt even lol op dat feest en dan ga je weer naar je bed. Wat heb je ermee opgestoken? Wat? Ja ik weet het wel je hebt even gelachen '' een avond om nooit te vergeten'' hoor je dan. Prima een avond om nooit te vergeten, klopt jij vergeet het niet en geloof me als ik je zeg dat Allah swt het ook echt NIET zal vergeten.

Hamdoelillah zie ik tegenwoordig wel meerdere jongeren naar de moskee lopen en dan ben ik blij en dan ben ik trots om dat te zien... Mensen leer van je fouten, het zijn testen van Allah swt beproevingen.
Ik hoor mensen vaak zeggen: ik ga LATER InsaAllah dit en dat doen en LATER InsaAllah dat en dat doen... Maar dan vraag ik me af? Wanneer is die LATER?? Leg mij uit wat die LATER betekend... ??

Ik zeg dit jullie mijn broeders en zusters omdat ik omwille van Allah swt van jullie hou ... !!!

Allahie rod biena voor de zemie3 moesliemien InsaAllah... !!!

Niemand is perfect, de definitie van perfectie was onze gelieve Profeet Mohammed en zelfs hij vroeg dag en nacht vergiffenis aan Allah swt, nou mensen wie zijn wij dan ....

Wa3alejkoem salaam warahmatoelahie wabaraketoehoe ... !!
Je hebt helemaal gelijk!

09-11-2005, 19:00
barakeloyfiek gaj ... !!

ik wil het de mensen in laten zien InsaAllah als Allah swt het ook wil zien ze er wat in .. !! Gair .. !!!

09-11-2005, 20:19
Assalamoe Alaikoem,

Na3am helemaal gelijk.
Als er een rai feestje is dan zitten de zalen stampvol, maar wordt er een lezing georganiseerd dan zijn de meesten opeens niet geinteresseerd, en komen ze ook daadwerkelijk niet opdagen 'Oh ik wist er niets van' is dan wat je het meest te horen krijgt.. moge Allah ons allen leiden.

09-11-2005, 20:39
Amien ... Amien ... Amien ...

13-11-2005, 16:43
Wollahiela .. !!! Soekran oegtie

14-11-2005, 20:52
Stiekempjes weer inderdaad

21-01-2006, 00:01


Salaam 3alijkoem..

Ik ben het helemaal met je eens, ik mag dan nog niet zo lang bekeerd zijn, maar ook ik probeer ieder salaat te maken als ik tijd heb, en niet op school zit, en anders probeer ik het in te halen..

Wat jij zei over beproevingen, vond ik heel mooi, ik heb heel veel informatie gekregen wat allemaal beproevingen zijn, zoals..

Roken, Liegen, Nalaten van gebed
Drank, Films, Drugs, Varkensvlees

En noem er nog maar een paar op.

Allah heeft gezegt, dat we ieder het gebed moeten maken, en anders het moeten inhalen.
Masha allah gaan er nu ook weer meer jongeren naar de moskee, alleen vind ik het jammer dat ze dan nog wel drinken, of drugs gebruiken, dan denk ik bij me zelf wel is dat is toch verboden..
Hoe durf je dan te gaan bidden als je maar door blijft gaan..

Ik vind het jammer dat het gebeurt, maar moge Allah hen terug lijden naar het rechte pad..

Insha allah moge allah ieder van onze gemaakte fouten vergeven, en moge allah mij nu vergeven voor eventuele fouten..

21-01-2006, 00:34
MnarPark (fitnah park) Not the place to be

21-01-2006, 00:58
Heel goed gezegd GizmoNL...Wat jij zegt merk ik ook wel af en toe maar alhamdoullilah zie ik ook de omgekeerde wel...dat ze hun geloof praktiseren en die dingen zoals alcohol enzo vermijden.