Bekijk volle/desktop versie : Vrouw beboet voor verwaarlozing 101 cavia's



08-11-2005, 22:06
LELYSTAD - De politierechter in Lelystad heeft de 36-jarige H.M. uit Lelystad dinsdag veroordeeld tot 1000 euro boete voor de verwaarlozing van haar 101 cavia's en drie konijnen. Buren tipten de politie, toen de eigenaresse op vakantie was.


Volgens de politierechter hadden de dieren onder meer te weinig eten en drinken. Ze zaten bovendien in een te klein hok met een lekkend dak erop. Verder had de helft last van schurft. De aanklager had 1500 euro boete, waarvan 500 euro voorwaardelijk, geëist.

Tijdens de vakantie van M. paste haar 37-jarige buurvrouw D.N. op de cavia's. Zij kreeg een boete van 250 euro voorwaardelijk. Volgens de rechter had ze kunnen zien dat de dieren te weinig eten en drinken hadden. De aanklager had ingezet op een boete van 250 euro, waarvan 150 euro voorwaardelijk.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/28215551/Vrouw_beboet_voor_verwaarlozing_101_cavia_s.html
ik vind het echt zielig voor die beestjes

08-11-2005, 22:09



Citaat door Lorenna:
LELYSTAD - De politierechter in Lelystad heeft de 36-jarige H.M. uit Lelystad dinsdag veroordeeld tot 1000 euro boete voor de verwaarlozing van haar 101 cavia's en drie konijnen. Buren tipten de politie, toen de eigenaresse op vakantie was.


Volgens de politierechter hadden de dieren onder meer te weinig eten en drinken. Ze zaten bovendien in een te klein hok met een lekkend dak erop. Verder had de helft last van schurft. De aanklager had 1500 euro boete, waarvan 500 euro voorwaardelijk, geëist.

Tijdens de vakantie van M. paste haar 37-jarige buurvrouw D.N. op de cavia's. Zij kreeg een boete van 250 euro voorwaardelijk. Volgens de rechter had ze kunnen zien dat de dieren te weinig eten en drinken hadden. De aanklager had ingezet op een boete van 250 euro, waarvan 150 euro voorwaardelijk.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/28215551/Vrouw_beboet_voor_verwaarlozing_101_cavia_s.html
ik vind het echt zielig voor die beestjes
Wil je even je andere oog doen,deze doet zeer.

Ja en zo ga je niet met dieren om.

08-11-2005, 22:27

Citaat door rianne:
Wil je even je andere oog doen,deze doet zeer.

Ja en zo ga je niet met dieren om.
deze is leuker joh en veel evil'er

dat mens had een hogere boete moeten krijgen

08-11-2005, 22:34

Citaat door rianne:
Wil je even je andere oog doen,deze doet zeer.

Ja en zo ga je niet met dieren om.


HEEEEEEEEEEEEEEEEL erg zielig. Gemeen !

Dierenterrorisme is het !

Maar ja, van welk geloof waren die beestjes eigenlijk ?

08-11-2005, 22:34



Citaat door Lorenna:
deze is leuker joh en veel evil'er

dat mens had een hogere boete moeten krijgen
Dat wel daar ben ik mee eens,maar jij bent mijn moppie niet meer, met dat enge oog.

08-11-2005, 22:39

Citaat door aplat:
HEEEEEEEEEEEEEEEEL erg zielig. Gemeen !

Dierenterrorisme is het !

Maar ja, van welk geloof waren die beestjes eigenlijk ?
die konijnen waren khatoliek en de cavia's waren allemaal christen



08-11-2005, 22:45

Citaat door Lorenna:
die konijnen waren khatoliek en de cavia's waren allemaal christen




HE eindelijk eens iemand hier die het verschil weet tussen een Christen en een Katholiek !!! (De een gelooft in God, de ander in de Paus. Laat Patrick het maar niet horen, ).

En die de overeenkomst weet tussen een Katholiek en een Konijn !

(Beiden gebruiken geen voorbehoeds-middelen)

Prima Lorenna !

08-11-2005, 22:54

Citaat door aplat:
HE eindelijk eens iemand hier die het verschil weet tussen een Christen en een Katholiek !!! (De een gelooft in God, de ander in de Paus. Laat Patrick het maar niet horen, ).

En die de overeenkomst weet tussen een Katholiek en een Konijn !

(Beiden gebruiken geen voorbehoeds-middelen)

Prima Lorenna !
Ja zo kan je het ook zien ik vind het ver gezocht.

08-11-2005, 23:25

Citaat door aplat:
HE eindelijk eens iemand hier die het verschil weet tussen een Christen en een Katholiek !!! (De een gelooft in God, de ander in de Paus. Laat Patrick het maar niet horen, ).

En die de overeenkomst weet tussen een Katholiek en een Konijn !

(Beiden gebruiken geen voorbehoeds-middelen)

Prima Lorenna !
gelukkig kan ik dat onderscheid wel maken,kom gan we het vieren ik trakteer en jij betaalt

08-11-2005, 23:27

Citaat door Lorenna:
gelukkig kan ik dat onderscheid wel maken,kom gan we het vieren ik trakteer en jij betaalt

Jaja, De man moet altijd betalen he?

Wat krijg ik er als traktatie voor terug ?

Een konijn ?

08-11-2005, 23:33

Citaat door Girl2Be:
nou, lekkere buurvrouw dan.....

En de topic gaat weer eens zoals gewoonlijk helemaal offffffffffffffff

Hoezo?

We hebben het hier toch over dierenbeulen?