Bekijk volle/desktop versie : Even een vraagje! Mohammed B



08-11-2005, 00:30
Ik merk heel veel verwarring onder de Marokkaanse volk. De een vind het erg wat Mohammed B heeft gedaan, want een mens hoeft niet te moorden, maar een grotere gedeelte vind het eigen schuld dikke bult,
en dan nu mijn vraag, had Mohammed B dit mogen doen, zou Allah dat goed keuren dat hij een Nederlander heeft vermoord om het feit dat hij ons religie heeft geschaad?
Graag serieuze reactie, en zouden jullie alsjeblieft een bron erbij willen zetten zodat ik weet waar ik over praat.


Alvast bedankt Btissam

08-11-2005, 01:00


Allahu A3lem, ik zelf heb geen bron voor je ofzo, maar ik begrijp aan de ene kant zijn woede, maar aan de andere kant heeft hij het zwaar verpest voor de moslims en dan al helemaal voor de moslims die er 'Radicaal' en 'Extreem' uitzien..!!

Allah Taala zegt ook dat wij geen ene nefs(ziel) mogen doden..!!


Allah Taala weet het beste

InshaAllah zullen er mensne zijn die met daliel etc komen

Liefs,

Yasmina

08-11-2005, 01:04
En zij die geen andere goden naast Allah aanroepen en geen ziel doden, wat Allah heeft verboden tenzij met recht .”

Soerat al-Foerqaan (vers 68).

10-11-2005, 11:24
is niet toegstaan wat hij heeft heeft gedaan typisch een khawaaridj actie maar hoe hij beoordeeldt zal worden allah oe ahlam dat weet niemand natuurlijk behalve Allah de machtige

11-11-2005, 21:29


ik had in een intervieuw met een shieg gelezen dat het niet toegestaan is wat hij heeft gedaan...Ik zal het effe voor je opzoeken en zo spoedig mogelijk plaatsen inschallah

11-11-2005, 22:53
InshaAllah

12-11-2005, 17:58
Salam o3alaikom,

Wat ik al zei zuster het is een intervieuw met sjeik Fawaz Jneid ik zal de vraag die hem gesteld is hier plaatsen en de antwoord wat hij gegeven heeft.

de vraag:

Menig mens beweerd dat de islam terrorisme toestaat; men baseert zich hierbij op woorden die in de koran zijn vermeld. is dit waar?

anwoord van sjeik Fawaz Jneid:

Dit is een 'termenoorlog, wat is terrorisme? Het is waar dat allah in de koran onze interesse voor het paradijs wekt alsmede onze angst voor het hellevuur. Tevens maakt hij ons bang voor de gevolgen die afvalligheid en zondigheid voor ons hebben in dit leven en in het hiernamaals. Als je dit bedoelt met terrorisme dan heeft u gelijk. Maar het opleggen van de islam aan andere door gebruik van geweld is iets dat in de tegenstrijd is met de volgende woorden van allah (betekenis): "Er is geen dwang in de religie."hij zegt (betekenis): "...dus wie wil laat hem gelovig zijn en wie wil laat hem ongeloof begaan." Mocht iemand echter een deel van je land bezetten dan moet je goed uitgerust zijn met manskracht en wapens om de vijand te terroriseren en te beangstigen. Wanneer een moslim een land binnenkomt op grond van een veiligheidswaarborgend verbod en vervolgens een aanslag op iemand pleegt, dan heeft hij, islamitisch gezien, een misdaad begaan. Hetzelfde geldt voor iemand die een trein opblaast. Zo iemand is geen Mujahid, geen martelaar en geen held. Hetzelfde geldt weer voor iemand die een passagiers vliegtuig neerhaalt, waar misschien ook je eigen kinderen en vrouw in zit. Iemand die op deze manier wraak wil nemen op de vijanden van de islam is zelf een misdadiger. Wij kennen in de islam geen doctrine die luidt: "het doel heiligt de middelen."Dit vindt je bij de vijanden van de islam en niet bij de moslims. Hoe eervol het doel ook is, het heiligt bij ons geen kwaadaardige middelen. Wat voor het doel geldt, geldt ook voor de middelen. Zowel het doel als de middelen moeten eervol zijn. Als iemand bijvoorbeeld je eer schendt, mag je geen ontucht plegen met zijn vrouw om zich zodoende op hem te wreken. Dit is de gedachtegang van de preïslamitische onwetendheid.

Bron: Islam Times

wa3alaikom salam