Bekijk volle/desktop versie : Avondklok al ingevoerd in voorstad Parijs



07-11-2005, 18:35
Avondklok ingesteld in voorstad Parijs


BOBIGNY - Als eerste Franse gemeente heeft Le Raincy, niet ver van Parijs, een avondklok ingesteld sinds er op 27 oktober in Parijse voorsteden rellen uitbraken. De burgemeester van het plaatsje heeft de beslissing genomen uit vrees dat er anders een ramp staat te gebeuren.

Bron : http://www.telegraaf.nl/buitenland/28144241/Avondklok_ingesteld_in_voorstad_Parijs.html

07-11-2005, 20:33


ik vraag me serieus af of het enig effect zal hebben

we zullen er snel genoeg achter komen denk ik

07-11-2005, 20:40
Als ze met duizenden de straat op gaan heeft dat helemaal geen nut.
Afijn, we zien inderdaad wel.

07-11-2005, 22:34
wat heb dat nou weer voor zin
stelletje dooien

08-11-2005, 00:09



Citaat door CeZa:
Je hebt nu wel een heel grote mond.
(je foto bedoel ik)
daar kan je leuke dingen mee doen, schreeuwen hoort daar niet bij.
Tssssssssssss ik kan er ook nog iets mee. Doe jij jou ding en dan zet ik er mijn tanden in oke?

08-11-2005, 07:11
jah de sfeer hiero in frankrijk is grimmig... ik heb het gevoel dat het ieder moment kan uitbarsten... waar k woon, lyon, is het geweld ook al uitgebroken in de banlieus.... maar jah ik begrijp het wel. De leefomstandigheden van deze jongeren zijn alles behalve goed te noemen. Ze hebben geen baan en hangen op straat en de fransen doen alsof ze niet bestaan... hoe kan je zo een grote groep negeren?!

Deze jongeren hebben niets te verliezen en denken waarschijnlijk: ik ben beter af als ik in de bajes zit of waarom niet? lekker mee doen... maar jah ben ook bang dat het escaleert... ik zag laatst een interview met een jongen die het had over wapens trekken en dat de ghettos, oorlogswapens in bezit heeft. Het gekke is dat ik die jonge ook nog geloof... want gek en gefrustreerd zijn die jongens wel, en dat is nog zacht uitgedrukt!

Wij doen alsof we het erg hebben in Nederland... nou ik kan je 1 ding zeggen... NL is een paradijs qua gelijke rechten/ kansen en het politiesysteem.

BD

08-11-2005, 08:57
een avondklok is een uitstekend idee, dat ze binnen blijven ipv doelloos rondhangen -> doelloos rondhangen -> verveling -> verveling in groep -> agressie

simpel structuur weet ik, het is ingewikkelder..

of het effect ga hebben? geen idee, hopelijk !

08-11-2005, 09:51

Citaat door Bent Dagilia:
jah de sfeer hiero in frankrijk is grimmig... ik heb het gevoel dat het ieder moment kan uitbarsten... waar k woon, lyon, is het geweld ook al uitgebroken in de banlieus.... maar jah ik begrijp het wel. De leefomstandigheden van deze jongeren zijn alles behalve goed te noemen. Ze hebben geen baan en hangen op straat en de fransen doen alsof ze niet bestaan... hoe kan je zo een grote groep negeren?!

Deze jongeren hebben niets te verliezen en denken waarschijnlijk: ik ben beter af als ik in de bajes zit of waarom niet? lekker mee doen... maar jah ben ook bang dat het escaleert... ik zag laatst een interview met een jongen die het had over wapens trekken en dat de ghettos, oorlogswapens in bezit heeft. Het gekke is dat ik die jonge ook nog geloof... want gek en gefrustreerd zijn die jongens wel, en dat is nog zacht uitgedrukt!

Wij doen alsof we het erg hebben in Nederland... nou ik kan je 1 ding zeggen... NL is een paradijs qua gelijke rechten/ kansen en het politiesysteem.

BD
het spijt me, hoor... maar geen enkele reden kan dit soort geweld goedpraten. hoe gefrustreerd ze ook zijn.

08-11-2005, 11:05

Citaat door Bent Dagilia:
jah de sfeer hiero in frankrijk is grimmig... ik heb het gevoel dat het ieder moment kan uitbarsten... waar k woon, lyon, is het geweld ook al uitgebroken in de banlieus.... maar jah ik begrijp het wel. De leefomstandigheden van deze jongeren zijn alles behalve goed te noemen. Ze hebben geen baan en hangen op straat en de fransen doen alsof ze niet bestaan... hoe kan je zo een grote groep negeren?!

Deze jongeren hebben niets te verliezen en denken waarschijnlijk: ik ben beter af als ik in de bajes zit of waarom niet? lekker mee doen... maar jah ben ook bang dat het escaleert... ik zag laatst een interview met een jongen die het had over wapens trekken en dat de ghettos, oorlogswapens in bezit heeft. Het gekke is dat ik die jonge ook nog geloof... want gek en gefrustreerd zijn die jongens wel, en dat is nog zacht uitgedrukt!

Wij doen alsof we het erg hebben in Nederland... nou ik kan je 1 ding zeggen... NL is een paradijs qua gelijke rechten/ kansen en het politiesysteem.

BD
en nog even dit....ghetto`s worden niet gebouwd...dat maken de emigranten er zelf van....geen reden voor dit gedrag.

08-11-2005, 11:16

Citaat door wisper:
en nog even dit....ghetto`s worden niet gebouwd...dat maken de emigranten er zelf van....geen reden voor dit gedrag.

08-11-2005, 11:17

Citaat door wisper:
en nog even dit....ghetto`s worden niet gebouwd...dat maken de emigranten er zelf van....geen reden voor dit gedrag.

08-11-2005, 13:32
Wisper... weet je wat meid... ik stel voor aan je om 1 week door te brengen in de ghettos en dan weet jij wel waar ik het over heb. Ik zeg alleen dat ik wel kan begrijpen waarom die rellen er zijn overal in frankrijk! ik praat het niet goed! maar jah nogmaals probeer je in te leven in hun dan begrijp je hun daden... en ghettos worden idd niet gebouw maar gecreert mede door de franse regering zelf die alle allochtonen die een achterstand hebben in 1 wijk stopt! jah vind je het gek dan???!

BD