Citaat:
Origineel gepost door Shyka
Ja, ik weet dat er in de Islam geen disciminatie bestaat, El Hamdoelilah!
Ik hoorde op een lezing dat als de ouders weigeren om hun dochter te laten trouwen om de reden dat diegene van een andere afkomst is, je als dochter toch gerechtigd bent om te trouwen alleen dan via een Imam ofzo. Ik heb hier verder geen bewijs uit Quran en Soenna van en ik ben benieuwd waarop dit is gebasseerd, ik weet dat een meisje toestemming moet hebben van haar vader om te kunnen trouwen!
Ik ben zelf halfbloedje en zie dat ik hier heel veel voordeel uit heb gehaald!Tussen de cultuur van mijn moeder en de cultuur van mijn vader heb ik mijn eigen weg gevonden. De Islaam heeft altijd overheerst en was een leidraad voor mijn ouders qua opvoeding!
In iedergeval bedankt voor je reactie!
Bismillah.......ama ba3d,
Assalam 3alaikom beste zuster;
1) onderscheid maken op grond van ras...afkomst of bevolkingsgroep:
Ik zal een stukje van onzer broeder Abdul Jabbar v/d Ven plaatsen moge Allah s.w.t hem al Djennatoel Firdaus schenken. Amien...
Nationalisme is zonder twijfel een afschuwelijke ziekte, die helaas ook
grip heeft gekregen op vele Moslimharten. Het is een ziekte die Moslims
tegen elkaar heeft opgezet als vijanden,en de oemmah heeft verscheurd. Het is een ziekte die Moslims misleidt tot het vechten voor hun land tegen andere Moslims, zelfs als die andere Moslims beter zijn dan zij. Alleen omdat ze een andere taal spraken of aan de andere kant van een gemaaktegrens leefden, namen zij de wapens op tegen elkaar. Om jullie aan te tonendat nationalisme een ziekte is die recht tegen de boodschap van de Islam ingaat, haal ik hier voor jullie enkele van de vele duidelijke ayaat en ahadith aan, in de hoop dat onze harten gezuiverd zullen worden van deze ziekte, en in de hoop dat Allah deze kleine daad van mij zal accepteren...
Het feit dat er op aarde verschillende stammen en volkeren leven, met een verschillend uiterlijk en verschillende talen, is een teken van Allah, een een prachtig voorbeeld van de pracht en rijkdom van Zijn schepping. Zo zegt Hij in Soera al-Hoejoeraat, aya 13 :
"O mensheid ! Wij hebben jullie van de man en de vrouw geschapen en hebben jullie in volkeren en stammen gemaakt, opdat jullie elkander leren kennen. Voorzeker, de meest eerzame van jullie bij Allah is degene met de meeste taqwa."
Allah zegt hier dus niet dat de meest eerzame een Arabier of een Jood is, maar degene met de meeste taqwa. Dit kan een zwarte slaaf zijn of een Eskimo, een blonde Duitser of een Berber.
Om dit duidelijker te maken, haal ik een hadith aan die is overgeleverd
door Imaam Ahmed, waarin de profeet(saaws)heeft gezegd :
"Voorzeker, er is geen superioriteit voor een Arabier boven een
niet-Arabier,noch van een niet-Arabier boven een Arabier; noch een blank persoon boven een zwarte, noch een zwart persoon boven een blanke, behalve door taqwa."
In een andere hadith, overgeleverd door Aboe Dawoed en At-Tirmidhi, en "hassan" verklaard door Ibn Taymiyah, heeft de Profeet(saaws)gezegd :
"Allah heeft van jullie alle trots en hoogmoed van de dagen van
Djaahiliyyah, en het opscheppen over jullie voorvaderen verwijderd.
Gelovigen met taqwa en ongelukkige zondaren, jullie zijn de kinderen van Adam, en Adam werd geschapen uit klei. Laat de mensen ophouden met het opscheppen over hun gestorven voorvaderen, die nauwelijks brandstof voor het vuur zijn, of zij zullen zeker onbelangrijker bij Allah zijn dan de kever die mest met zijn
neus rolt."
Op een dag kregen de Moehaadjiroen en de Ansaar een meningsverschil, waarbij de gemoederen hoog opliepen, waardoor een van de Moehaadjiroen zijn eigen stam opriep. Hij zei :"O Moehaadjiroen !" En een van de Ansaar zei :"O Ansaar !" Toen de Boodschapper van Allah(saaws)dit hoorde, zei hij :"Is het de
oproep van de Djaahiliyyah waartoe jullie oproepen ?!" Deze hadith is overgelerd door Al-Boekhaarie.
In tegenstelling tot deze verdeeldheid over stam, ras of nationaliteit,
spoort de Islaam ons aan tot sterke broederschap, ongeacht onze kleur of afkomst. Zo heeft de Profeet(saaws)duidelijk gezegd in een hadith,
overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim :
"De gelovige is voor de gelovige als een stevig gebouw, een deel
ondersteunt de ander." En hij(saaws)strengelde zijn vingers ineen om dit te demonstreren."
En ook in een andere hadith, overgeleverd door Al-Boekhaarie en Moeslim,heeft hij(saaws)gezegd :
"Het voorbeeld van de gelovigen in hun wederzijdse liefde en genade, is
zoals het voorbeeld van een lichaam; als een deel van het lichaam pijn voelt, dan lijdt het hele lichaam aan slapeloosheid en koorts."
Beste broeders en zusters, dit zijn slechts enkele van de vele bewijzen
uit de Islamitische bronnen, die nationalisme en racisme verbieden.
Er bestaat een "hadith" die vaak wordt aangehaald door onwetenden die
nationalisme steunen. Deze hadith beweert dat de Profeet(saaws)heeft gezegd "Liefde voor het vaderland is een deel van imaan."
Maar deze hadith is een mawdoe'(VERZONNEN)hadith volgens de geleerden van de soennah, en gaat ook recht in tegen de Islamitische leerstellingen.
Het is triest om te zien dat onwetende Moslims zich mee laten sleuren door dit soort verzonnen ahadith, en liefde hebben voor een land dat niet regeert met de Shari'a, maar uit grond van die liefde wel het bloed vergieten van andere Moslims.
Moge Allah ons meer kennis schenken en deze ziekte uit onze harten
verwijderen.
Was-salaam aleikum wa rahmatullah,
jullie broeder Abdul-Jabbar.
xxxx
Dit stukje is van onze broeder Mujaahid moge Allah s.w.t hem belonen met al Djennatoel Firdaus.
Ibn Taymiyyah (RA) zei: "Alles wat buiten de oproep tot de Qur'aan en islaam valt met betrekking tot afkomst, land en nationaliteit is een oproep tot de onwetendheid.” (Majmoo ul-Fataawaa (3/456)
Waarlijk, zelf toen de Muhaa jirs (die metgezellen die migreerden van Mekka naar Medina) en de Ansaar(de metgezellen die de Muhaa jirs hielpen en ondersteunde) hadden een onenigheid,zo erg dat een van de Muhaa jirs zei: "O Muhaa jirs, (bedoelend, kom bijeen voor mijn hulp). En een van de Ansaar zei: "O Ansaar!" Toen de Profeet sallallaahu
'alayhi wa sallam dit hoorde zei hij: "Is het met de oproep van de onwetendheid dat jullie oproepen, en ik ben nog steeds te midden van jullie!" En hij werd hier heel erg boos om. [overgeleverd door al-Bukhaaree (8/137).]
Allah zegt: "Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als
in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper." [Soorah alAhzaab 33:33]
"Toen de ongelovigen verwaandheid in hun hart verborgen- de verwaandheid der onwetendheid - zond Allah Zijn kalmte over Zijn boodschapper en overde gelovigen neder en deed hen het woord der rechtvaardigheid nakomen........" [Soorah alFath 48 26.]
De Profeet sallallaahu 'alayhi wa sallam zei: "Wiedan ook ophoudt met zijn gehoorzaamheid en zich afscheidt van de Jamaa'ah en doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid. Wie dan ook vecht onder de vaandel van de blinden, boos wordt om 'asabiyyah (partij trekken), of
het oproepen tot 'asabiyyah, of het bijstaan van 'asabiyyah, dan doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid" (overgeleverd door Muslim in zijn Saheeh (6/21), van Abu Hurayrah radiallaahu anhu.)
Ook in Saheeh Muslim(8/120) zei de Profeet sallallaahu 'alayhi wa sallam: “Welzeker, Allah heeft aan mij openbaard dat jullie nederigheid moeten hebben, en dat niemand zich trots en onderdrukken moet gedragen tegen iemand anders, noch zou iemand op moeten scheppen tegenover iemand anders.”
En er is geen twijfel over het feit dat nationalisme een oproep is tot 'asabiyyah en het is een oproep om kwaad te worden omwille van'asabiyyah en het vechten voor 'asabiyyah.
En ook bestaat er geen twijfel over het feit dat de oproep tot nationalisme een oproep is tot overtreding, hoogmoed en arrogantie, om het simpele feit dat nationalisme geen Goddelijke openbaarde manier van leven is die mensen tegenhoudt te onderdrukken en trots op te scheppen. Eerder is het een ideologie van de tijd van de onwetendheid welke leidt tot het opscheppen hierover.
Dus, o nobele lezer overweeg dit en de waarheid zal helder voor je zijn.
Verder overlevert at-Tirmidhee van Allah’s Boodschapper sallallaahu 'alayhi wa sallam dat hij zei: “Laat de mensen stoppen met het opscheppen over hun voorouders die zijn gestorven die alleen maar brandstof zijn voor de Hel; of zij zullen nog minderwaardig zijn bij Allah dan de kever die mest rolt met zijn neus. Allah heeft van jullie de partijgeest van de dagen van onwetendheid en het opscheppen over jullie voorouders verwijderd. Waarlijk, of een persoon is een vrome gelovige of een verachtelijke zondaar. Iedereen van de mensheid
is een kind van Aadam en Aadam was geschapen uit aarde.” (Hasan: overgeleverd door Abu Daawood (no.5116) en at-Tirmidhee (no.4233) van Abu Hurayrah radiallaabu anhu. Het was bevestigd door Ibn Taymiyyah in Kitaabul-lqtidaa (p.35).
xxxxx
Van onze zuster Oemma moge Allah s.w.t haar al Djennatoel Firdaus schenken.
Nationalisme wordt in de meeste gevallen gevolgd door chauvinisme.
Wathilah bin Al Adqa r.a vertelde: "Ik vroeg: 'O Profeet van Allah, wat is chauvinisme?' En hij antwoorde: 'Dat je, je volk in verkeerde dingen moet helpen."
Islamgeleerde Y. Qardawi zei ooit eens: "De Islam erkent geen andere loyaliteit dan die van het geloof, en geen andere relatie dan die van zijn broederschap, en geen ander onderscheid tussen mensen, dan op basis van geloof en ongeloof."
Allah Ta'ala zegt vervolgens; "O gij die gelooft, neemt uw vaders en uw
broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen." (Qoo'ran 9:23)
Ik hoop dat het duidelijk is....Lees deel 2 a.u.b
Assalam 3alaikom zuster...