Bekijk volle/desktop versie : Wie doet er IPABO (deeltijd)????



07-11-2005, 12:53
Salaam Alaikoum wr wb,.....

Ik vroeg mij af of die opleiding heel zwaar is !

Ik wil namelijk fulltime gaan werken en daarbij een deeltijd opleiding gaan volgen als lerares voor islamitisch basisonderwijs!

Wie doet dit en kan mij daar meer over vertellen???

Alvast bedankt,



Groeten,

nia_1981

07-11-2005, 13:28


wa3la jakoem alsalaam Nia 1981,

een hele goeie vraag. ben namelijk precies hetzelfde van plan.
Toevallig ben ik afgelopen dinsdag naar een voorlichtingsavond geweest hier in Amsterdam.
alleen denk ik dat fulltime werken moeilijk gaat worden , want je bent verplicht 1 dag in de week stage te lopen op een school. en daarnaast heb je veel zelfstudie (denk maar aan werkstukken, voorbereiding voor je stage en lessen).

als je meer info wilt, hoor ik het wel. je mag me ook pm'en

groet,
kaneelstokje

11-11-2005, 20:49
Salaam oe alaikoem warahmatoeallahi wabarakatoe lieve zusters,

Ook ik denk er nu over na om de Pabo in deeltijd te gaan doen om bepaalde redenen...dus ik ben benieuwd naar het antwoord...!!

Gair incha allah

Ik houd van jullie omwille van onze Rabb..!

Salaam oe alaikoem warahmatoeallahi wabaraktoe,

Oegt Naima

12-11-2005, 15:18
De pabo deeltijd gaan doen en overdag fulltime werken lijkt me echt hartstikke zwaar. Ik doe de pabo voltijd en daarnaast probeer ik mijn huis netjes op te ruimen en het eten op tijd klaar te hebben en mijn dochter voldoende aandacht te geven en niet te vergeten je huiswerk. Ik kan soms amper adem halen. Vooral het huiswerk dat je krijgt is echt veel.
Als je de pabo deeltijd zou doen en daarnaast niet werkt is het prima te combineren. Maar de pabo-deeltijd en fulltime werken, ik zou je het niet aanraden.

14-11-2005, 11:38


dus als ik het goed begrijp kan je pabo deeltyd doen dan ga j een dag in de week naar school 4jr lang ofzo? en daarbij moet je alleen 1dag in de week stage lopen?
ik zat ook te denken om te studeren omdat je toch wel iets achter de hand moet hebben vn diploma's . zijn er mensen die weten of erin brabant ook pabo's zyn?
bedankt
wasalam umu musab

16-11-2005, 14:18
ik zou je het ook niet aanraden om fultime te werken en de studeren, pabo is zwaar, met name verslagen dat kan tijd kosten,
met stage lopen. de eerste tot het derde jaar ben je verplicht 1 dag stage te lopen, in het vierde jaar de afstudeerstage moet je minimaal 2 dagen stage lopen. binnen de stagemomenten heb je opdrachten, dit kunnen zijn dat je lessen moet geven, zelf bedenken, onderzoeken van b.v.v ontwikkeling van kinderen, lat staan dat er ook modulen zijn die ook veel tijd in beslag nemen, rekenmodulen, nederlandse taal modulen, en noem maar op.
ik zelf ben nu klaar en denk niet dat er veel verandert is, ook denk ik wanneer je een geprek krijgt de opleiding zeker het fulltime werken afkeurt, want uit hun ervaringen blijkt dat er studenten zijn die het niet redden en langer over moeten doen,
ik heb van een paar studenten gehoord dat je elke jaar een aantal punten moet binnhalen indien dit niet zo is mag je niet verder,
als tip geef ik je om zelf langs te gaan naar de hogescholen en een gesprek aanvragen, bezoek de opendagen. is ook nuttig
nou sterkte hoop dat je hier wat aan hebt
onderschat het studeren zeker niet. ook het werk niet, want ik heb fulltime gewerkt in het onderwijs, en dit betekende dat ik voor mijn werk veel moets voorbereiden, rapporten, verslagen, dossiees invullen noem maar op, en dit kostzeker ook veel tijd is niet binnen een uur te doen
dus denk zeker na over je keuze het is zwaar, je moet zeker doorzettingsvermogen hebben, veel disipline

29-05-2009, 11:19
Zijn er nog mensen die hun ervaringen willen delen over IPABO-deeltijd?

02-06-2009, 21:05
salaam meid

ik volg zelf ook de pabo deeltijd.
In Utrecht.
Ik zelf vind het best wel pittig en weet ook niet of ik dit nog zo kan volhouden laat staan als je een gezinnentje hebt.

Ik loop zelf een dag in de week stage werk drie dagen in het speciaal basisonderwijs en ga twee avonden van half 6 tot 22.00 naar Studie. En dan kom ik pas om 23.45 thuis.

Donderdag ben ik overdag vrij en besteed dan tijd aan mij opdrachten en in de avond moet ik weer naar school toe.
voorheen werkte ik gewoon 4 dagen maar ik redde het niet met mijn schoolwerk.

Ik merk wel dat ik amper nog geniet van het leven.
In het weekend heb je meestal nergens zin in omdat je dan gewoon kapot bent.

Ik sta nu regelmatig voor de groep, maar officieel ben ik daar niet bevoegd voor.
En daar baal ik wel van.
Ik vind de opleiding zelf 10 keer niks maar ik wil het papiertje hebben.

Mocht ik het niet redden ga ik toch kijken voor een andere baan.

03-08-2009, 16:39
Bedankt voor je antwoord. Nog andere ervaringen met de opleiding IPABO?