Bekijk volle/desktop versie : Van welke auto's is de belasting duurder geworden??



07-11-2005, 10:58
Selaamalikoem allemaal...

Ik vroeg me af of jullie een site weten (of als jullie het zelf weten) hoe je weet dat de belasting van een auto duurder is.. Ik ben namelijk een beetje aan het rondkijken naar een auto voor me vader.. Maar hij wil heel graag een busje.. zo'n auto ongeveer:




Ik hoop dat jullie me insh'allah kunnen helpen


Walikoem selaam..

XXnasiraXX

07-11-2005, 15:49


niemand ik had toch nog wel een reactie/pm verwacht.. Maar ik blijf nog wachten hoor

09-11-2005, 23:27
raar dat niemand reageert...
luister. die busjes zoals diegene die vaderlief wilt,daar betaal je tegenwoordig rond de 250 euro wegenbelasting voor !!!!!! nieuwe regel.gaat nergens over..ik denk dat je als oudere marokkaan beter je busje kan schorsen en dan het hele jaar door een klein autotje moet berijden.in de zomer haal je je busje weer tevoorschijn.

10-11-2005, 01:40

Citaat door XXnasiraXX:
Selaamalikoem allemaal...

Ik vroeg me af of jullie een site weten (of als jullie het zelf weten) hoe je weet dat de belasting van een auto duurder is.. Ik ben namelijk een beetje aan het rondkijken naar een auto voor me vader.. Maar hij wil heel graag een busje.. zo'n auto ongeveer:




Ik hoop dat jullie me insh'allah kunnen helpen


Walikoem selaam..

XXnasiraXX
Hoi XXnasiraXX

Misschien kan je hier terecht http://www.wegenbelastingen.nl.

Je moet wel weten wat de gewicht van jou gewenste auto/busje is.

Is dat op de foto een Hyundai H200 ?

Vroeger kun je heel goedkoop rijden met deze busje,sinds 1 juli 2005 niet meer.

Wil je nog meer weten vraag het gewoon.

WaSalaam

abdelkader

10-11-2005, 10:53


Selaammalikoem alle 2

Bedankt voor jullie reactie..!!

@ Bullewijk.. mn vader heeft nu ook een kleine auto maar hij wil geen kleine auto meer.. hij is zelf nog al lang.. en komt best vaak met zn hoofd tegen de dak aan.. als je begrijpt wat ik bedoel maar nog bedankt voor je reactie!!


@ abdelkader.. Ik weet niet wat de gewicht is van die auto.. Maar nog bedankt voor die site! Het is trouwens een Toyata nog wat... Ja alles is veranders sinds juli.. we hadden eerst een vw busje maar die ging ook weg belasting was duur dus vandaar maar nu wil mn vader toch een busje ook al is de belasting te duur! Abdelkader.. Als ik nog wat te vragen heb dan hoor je het van me! Wagha.. Nog bedankt voor je moeite...



Walikoem selaam...

10-11-2005, 12:18
Al die busjes hebben nu een grijs kenteken.
Je betaald nu voor dat busje al gauw 300 euro wegen belasting.
Je vader kan beter gewoon een klein autootje kopen...

10-11-2005, 12:19

Citaat door bullewijkII:
raar dat niemand reageert...
luister. die busjes zoals diegene die vaderlief wilt,daar betaal je tegenwoordig rond de 250 euro wegenbelasting voor !!!!!! nieuwe regel.gaat nergens over..ik denk dat je als oudere marokkaan beter je busje kan schorsen en dan het hele jaar door een klein autotje moet berijden.in de zomer haal je je busje weer tevoorschijn.

10-11-2005, 12:34

Citaat door Miss_Ondeugend:
Al die busjes hebben nu een grijs kenteken.
Je betaald nu voor dat busje al gauw 300 euro wegen belasting.
Je vader kan beter gewoon een klein autootje kopen...
Hij wilt juist geen kleine auto!!

10-11-2005, 12:39

Citaat door XXnasiraXX:
Hij wilt juist geen kleine auto!!
Ja dan word het een busje met heeeel veeel wegenbelasting.
Maar ja als je vader het kan betalen dan is het probleem opgelost toch

10-11-2005, 16:10
http://www.autobelastingen.nl Hier kan je van alles vinden



Wij zijn hier thuis ook busje's gek maar dan wel van die luxe.

10-11-2005, 16:15

Citaat door XXnasiraXX:
Hij wilt juist geen kleine auto!!
Nou meid ik zal je vertellen dat grijs kenteken gedoe, dat nu geel kenteken is geworden voor namelijk partucilieren valt allemaal wel mee. Jullie bus weegt ongeveer z'n 1600 reken maar op die site(de gewicht staat op de auto papieren). Je betaalt gewoon per maand z'n 89 euro's per maand. En per jaar raak je ongeveer z'n €1200,- kwijt aan de belasting.

10-11-2005, 16:17

Citaat door Miss_Ondeugend:
Ja dan word het een busje met heeeel veeel wegenbelasting.
Maar ja als je vader het kan betalen dan is het probleem opgelost toch
Tjaaa maar wat is heel veel eigenlijk??

10-11-2005, 16:20



Citaat door Miss_Ondeugend:
Al die busjes hebben nu een grijs kenteken.
Je betaald nu voor dat busje al gauw 300 euro wegen belasting.
Je vader kan beter gewoon een klein autootje kopen...
Al die bestelwagens hebben nu een andere regeling gekregen, dat noemen ze nu geel kenteken net als elke andere overige personen auto's. En als je €300,- euro zou betalen, dan rijd je wel dubbel dekker..?