Bekijk volle/desktop versie : Studie Ik moet kiezen wat ik wil gaan studeren, maar de keuze is moeilijker dan ik dacht :(



06-11-2005, 20:35
Misschien is het een onderwerp waar vaak een topic over geopent wordt...

Maar ik wil graag weten wat en waar jullie studeren en of jullie het anderen ook aanraden!!!

Ik vind het echt moeilijk om te kiezen!!! Ik zelf zit nu in examenklas Vwo en ik ben op zoek naar een universitaire opleiding, maar ik sta ook open voor Hbo-studies

alvast bedankt

06-11-2005, 21:16


Ik weet dat het moeilijk is... Voor mij is de keuze wat beperkter omdat ik maar naar een beperkt aantal Uni's kan.. Welk profiel doe je?

Ik zou zeggen stel zoveel mogelijlk vragen, bezeoek voorlichtings dagen. Een aanrader is van deelname aan die meeloop dagen.


Succes verder.... Ik ben er zelf ook niet precies uit

06-11-2005, 21:35
Ik zit met ongeveer hetzelfde...

07-11-2005, 08:43

Citaat door silence01:
Ik zit met ongeveer hetzelfde...
Ik d8 dat jij pedagogische wetenschappen ging studeren

07-11-2005, 09:03



Citaat door Classy_Saloua:
Ik d8 dat jij pedagogische wetenschappen ging studeren
klopt...

K denk dat ik daar toch maar van afzie

07-11-2005, 09:07
Voeding en dietetiek vondt je toch ook leuk? En waarom heb je besloten om van pedagogiek af te zien?

07-11-2005, 10:43

Citaat door xxxSoleilxxx:
Ik weet dat het moeilijk is... Voor mij is de keuze wat beperkter omdat ik maar naar een beperkt aantal Uni's kan.. Welk profiel doe je?

Ik zou zeggen stel zoveel mogelijlk vragen, bezeoek voorlichtings dagen. Een aanrader is van deelname aan die meeloop dagen.


Succes verder.... Ik ben er zelf ook niet precies uit
Ik doe n&g met economie 1

ik ben ongeveer vaste klant bij onze decaan en ik ben nog niets opgescoten

07-11-2005, 14:33

Citaat door Classy_Saloua:
Voeding en dietetiek vondt je toch ook leuk? En waarom heb je besloten om van pedagogiek af te zien?
Ja, maar ik denk dat ik toch maar wel een WO studie neem....Ik vind het eigenlijk ook niet meer zo interessant..

en pedagogische wetenschappen, tja:

1 ) Massastudie (hou ik niet echt van)
2 ) Baangarantie 0,0 + werkgelegenheid laag
3 ) De kwalitiet van het onderwijs is naar mijn weten niet dermate groot dat je als afgestuurde van harte welkom bent in andere landen

Ik heb wel gedacht aan Onderwijskunde...is wel wat kleinschaliger, maar ik weet t allemaal niet zo goed, het onderwijs in Nederland is gewoon niet zo sterk..

07-11-2005, 14:35

Citaat door xxhananexx:
Ik doe n&g met economie 1

ik ben ongeveer vaste klant bij onze decaan en ik ben nog niets opgescoten
Als ik N&G zou hebben gedaan, zou ik het denk ik wel weten...ooit gedacht aan farmaceutische wetenschappen?

Of wil je die medische kant helemaal niet op?

07-11-2005, 14:38

Citaat door silence01:
Als ik N&G zou hebben gedaan, zou ik het denk ik wel weten...ooit gedacht aan farmaceutische wetenschappen?

Of wil je die medische kant helemaal niet op?
ne eigenlijk niet...

ik heb gedacht aan geneeskunde.. maar ik wil geen vieze mensen behandelen...klinkt misschien een beetje raar, maar zometeen komt er zo een vieze oude man die ergens 1 of andere schimmelinfectie heeft

gadver... nee dat hoeft van mij niet

07-11-2005, 15:27
Hallo allemaal,

Ik raad jullie aan om zoveel mogelijk uni's te bezoeken en mee te doen met meeloopdagen. Afgelopen schooljaar heb ik me VWO diploma gehaald en ik dacht eigenlijk niet na over mijn vervolgopleiding want ik wou eerst me diploma halen...HEEL DOM dus..
Ik ben maar ook naar 2 meeloopdagen geweest en vond ze niet interessant en deed ook niet mee maar was meer bezig met lol trappen
Uiteindelijk heb ik maar voor bestuurskunde gekozen waaarom weet ik niet maar na 2 dagen ben ik ook gestopt met de opleiding. Toen stond ik op het punt om met school te stoppen en gewoon fulltime te gaan werken maar dat werd me afgwezen door o.a. mijn familie...Dus ik moest opzoek naar een ander studie alleen moest ik me keuze snel maken want anders kon ik er niet meer bij. Ik heb toen voor pedagogiek gekozen en heb echt geluk gehad want ik werd niet meer toegelaten maar na veel geregel mocht ik eindelijk de studie gaan volgen maar ik had toen al een enorme achterstand en dan heb ik nu nog en dat allemaal omdat ik niet wist wat ik wou doen omdat ik gewoon niet goed gekeken heb enz...
Ik raad jullie dus allemaal aan om naar zoveel mogelijk open dagen te gaan maar het best zijn toch de meeloopdagen en voor degene die pedagogiek interessant vinden kan je gewoon een keer in de college gaan zitten.

SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!

07-11-2005, 15:28

Citaat door xxhananexx:
ne eigenlijk niet...

ik heb gedacht aan geneeskunde.. maar ik wil geen vieze mensen behandelen...klinkt misschien een beetje raar, maar zometeen komt er zo een vieze oude man die ergens 1 of andere schimmelinfectie heeft

gadver... nee dat hoeft van mij niet
Nou je kunt altijd nog laboratorium werk gaan doen, waar je heel weinig in aanraking komt met mensen...

Maar goed als je helemaal niet die kant op wil, mag ik dan vragen waarom je het profiel gekozen hebt? Er is vast wel iets dat je trekt...

En in welke richting wil je het anders zoeken...De economische kant?

07-11-2005, 15:34



Citaat door silence01:
Nou je kunt altijd nog laboratorium werk gaan doen, waar je heel weinig in aanraking komt met mensen...

Maar goed als je helemaal niet die kant op wil, mag ik dan vragen waarom je het profiel gekozen hebt? Er is vast wel iets dat je trekt...

En in welke richting wil je het anders zoeken...De economische kant?
whahahahahaa... nee laberatorium werk is ook niets voor mij.... En ik wil juist wel in aanraking komen met mensen...

Ik heb dit profiel toendertijd gekozen, omdat ik toen erg goed was in de abstracte vakken als: wiskunde, natuurkunde en scheikunde... En ik had altijd al in mijn achterhoogd van stel ik wil nu geneeskunde doen dan kan dat niet meer met E&M of C&M

Ik was ook wel goed in talen, maar ja daar wil ik niet iets mee gaan doen ofzo, ik ben niet van plan om een taal te gaan studeren!!

Ik heb ook heel gedacht over rechten, maar ik hoor echt van allerlei kanten dat je het echt moeilijk is om erdoorheen te komen!!

07-11-2005, 16:11

Citaat door xxhananexx:
whahahahahaa... nee laberatorium werk is ook niets voor mij.... En ik wil juist wel in aanraking komen met mensen...

Ik heb dit profiel toendertijd gekozen, omdat ik toen erg goed was in de abstracte vakken als: wiskunde, natuurkunde en scheikunde... En ik had altijd al in mijn achterhoogd van stel ik wil nu geneeskunde doen dan kan dat niet meer met E&M of C&M

Ik was ook wel goed in talen, maar ja daar wil ik niet iets mee gaan doen ofzo, ik ben niet van plan om een taal te gaan studeren!!

Ik heb ook heel gedacht over rechten, maar ik hoor echt van allerlei kanten dat je het echt moeilijk is om erdoorheen te komen!!
Je wil ook geen kinderarts worden ofzo...of psychiater...weinig kans dat je dan in aanraking komt met een oude man die aan schimmelinfectie lijdt...
Ja, ik zeg t alleen omdat ik het zelf zonde zou vinden om niet de medische wereld in te gaan..
Maar je moet vooral doen waarvan jij denkt dat ga ik volhouden en daar kan ik in de toekomst wat mee...